Tomek Janiszewski pisze: ↑wt, 5 maja 2020, 12:11
Romekd pisze: ↑wt, 5 maja 2020, 11:34
Poza tym proszę Cię, nie pisz w kółko, że lampy E88CC w urządzeniach audio stosują tylko audiofile, gdyż nie jest to prawdą, a taką bzdurę opowiadasz od kilkunastu już chyba lat na "Triodzie" i "Elektrodzie".
Sam właśnie po raz kolejny
napisałeś bzdurę, manipulując moją wypowiedzią. Gdzie w tym temacie napisałem że lampę E88CC stosują w audio
tylko audiofile? Napisałem że audiofile cenią tę lampę w wykonaniu GOLD, co jest faktem niezaprzeczalnym.
Niezaprzeczalne jest również że została ona opracowana nie do celów audio tylko dla wzmacniaczy kaskodowych w zakresie VHF, po czym jej zaletę w postaci wysokiego nachylenia doceniono również we wzmacniaczach szerokopasmowych w tym różnicowych (np. oscyloskopowych). Do zastosowań zaś audio trafiła zrazu dlatego że po prostu była (niechybnie z zapasów wojskowych) a że lepiej lub gorzej się i do takich celów nadawała - to została powszechnie zaakceptowana, i w końcu doszło do tego że audofilityctwo pławi się wręcz w przeświadczeniu że to typowa i ze wszech miar prawowita lampa audio a inne jej zastosowania (takie jak np. wstawienie E88CC do telewizyjnego przełącznika kanałów w miejsce PCC88) są wręcz profanacją.
Ja zmanipulowałem Twoją wypowiedź? Raczysz żartować? W zacytowanym fragmencie mojej wypowiedzi pada wyraźne i jednoznaczne stwierdzenie, że moja uwaga o zniechęceniu konstruktorów do stosowania w układach m.cz. lampy E88CC (i innych lamp o dużym nachylaniu charakterystyk, np. 6Э6П-ДP) dotyczy wielu Twoich wpisów, z wielu lat, i nie tylko na tym Forum, a nie tylko tej jednej ostatniej Twojej wypowiedzi. Szmat czasu upłynął odkąd w swoich wypowiedziach zacząłeś zniechęcać potencjalnych konstruktorów do stosowania tych świetnych pod wieloma względami lamp w tworzonych przez nich urządzeniach audio. Niemal w każdym poście, w którym wspominasz o lampie E88CC, sugerujesz jednocześnie, że do wzmacniaczy m.cz., niezależnie od cech omawianego układu, są od E88CC znacznie lampy lepsze, np. EF86, E80F, ECC82, ECC83, ECC808, co jest kompletną bzdurą, gdyż do wielu układów m.cz. E88CC jest lampą wprost idealną. Zapewnia wysoką amplitudę sygnału przy niskiej rezystancji wyjściowej i niskich zniekształceniach nieliniowych. W stosunku do zwykłej ECC88, poza złoconymi pinami (zapewniającymi doskonały kontakt ze stykami podstawki), ma jeszcze zmienione parametry, np. znacznie wyższe dopuszczalne napięcie anodowe, wynoszące aż 220 V (PCC88 i ECC88 miały tylko 130 V - do wzmacniacza w.cz. pracującego w układzie kaskody tyle w zupełności wystarczy...). Jest też wyjątkowo niezawodna i trwała (nie przeszkadza jej długotrwały brak prądu anodowego).
Tomek Janiszewski pisze: ↑wt, 5 maja 2020, 12:11
Romekd pisze: ↑wt, 5 maja 2020, 11:34
W notach katalogowych E88CC wielu firm jest wyraźnie napisane, że lampy te były polecane również do wzmacniaczy różnicowych i odwracaczy fazy w układach wzmacniaczy niskiej częstotliwości.
Szczególnie firm takich jak JJ?
I znowu kręcisz i przeinaczasz fakty (powiedziałbym nawet, że do końca z premedytację "rżniesz głupa"...). Na "Elektrodzie" w rozmowach z Tobą inni użytkownicy pokazywali Ci noty katalogowe znanych na całym świecie renomowanych firm, a były to noty stworzone w okresie świetności lamp elektronowych. Problemem jest to, że Ty nie przyjmowałeś do swojej świadomości faktów, które podważały prawdziwość Twoich wydumanych teorii... W takich sytuacjach zawsze znikałeś na jakiś czas z forum, a po tym czasie wracałeś i dalej w kółko opowiadałeś te same nieprawdziwe banialuki. Poniżej dane katalogowe lampy E88CC, przedstawione przez firmy RAYTHEON i SIEMENS:
-
Te firmy też nazwiesz audiofilskimi? Jak do informacji z przedstawionych przeze mnie not katalogowych mają się Twoje wypowiedzi? Oto niektóre z nich:
Autor: Tomek Janiszewski (śr., 16.10.2013, godź. 8:28), link:
https://www.forum-trioda.pl/viewtopic.p ... 93#p275493
Tomek Janiszewski pisze: ↑śr, 16 października 2013, 09:28
Można je wykorzystać gdziekolwiek, choćby i w regulatorze barwy.
Aczkolwiek nie są to lampy dedykowane do wzmacniaczy m.cz., lecz wręcz przeciwnie: do kaskodowych wzmacniaczy w.cz. na częstotliwości do kilkuset MHz. Na przykład w telewizyjnych przełącznikach kanałów na zakres VHF. Kto ma telewizor w którym zastosowano tam lampę PCC88 - może zamiast niej użyć E88CC, będzie mu długo i niezawodnie służyć. Ich nieuzasadniona popularność w kręgach
audiofilskich wzięła się z dostępności (wiele z nich spotykanych na rynku wtórnych pochodzi z wojskowego demobilu), możliwości pracy przy niskich napięciach a znacznych prądach (ułatwia to konstruowanie wzmacniaczy mocy do słuchawek), przede wszystkim jednak - z całkowicie przypadkowego podobieństwa oznaczenia do ECC808, lampy będącej zmodyfikowaną wersją (dodatkowe ekranowanie zmniejszające przydźwięk i inne zakłócenia) lampy ECC83.
Te lemingi łykają wszystko jak młody pelikan cegłę i natychmiast uwierzyli że E88CC których od pyty wala się u szmaciarzy na schaberplatzach także jest ulepszeniem ECC83, od zarania dziejów polecanej do układó audio.
Autor: Tomek Janiszewski (śr., 20.11.2013, godź. 15:24), link:
https://www.forum-trioda.pl/viewtopic.p ... 60#p277560
Tomek Janiszewski pisze: ↑śr, 20 listopada 2013, 15:24
Przed wszystkim zastanowić się czy równoległe łączenie systemów ECC82 ma istotnie sens w danym przypadku. Ostatnio mieliśmy istny wysyp konstrukcji gdzie najmniejszego sensu to nie miało, a jednak było stosowane z
oślim uporem
A nawet jeśli istotnie sens ma (np. dlatego że naprawdę potrzebna jest większa moc lub prąd, albo nawet tylko dlatego że jest połówka lampy której absolutnie nie ma gdzie wykorzystać a nie chce się skazywać jej na przedwczesne zużycie w wyniku żarzenia bez prądu anodowego lub też trzymać jednej połówkę w stanie zimnym - doprawdy, w przypadku akurat ECC82 nie ma się co przejmować długością i układem połączeń.
Co innego gdyby chodziło o lampę E88CC, oczywiście użytą nie po audiofilsku, w tzw. buforze lampowym lecz zgodnie z jej przeznaczeniem - we wzmacniaczu w.cz. na setki MHz.
Autor: Tomek Janiszewski (wt., 07.10.2014, godź. 10:59), link:
https://www.forum-trioda.pl/viewtopic.p ... 44#p293844
Tomek Janiszewski pisze: ↑wt, 7 października 2014, 11:59
Lampy ECC81 należałoby uznać za
wynalazki w zastosowaniach audio, podobnie jak wspomniane w poprzednim poście pentody szerokopasmowe EL861. Zostały one bowiem zaprojektowane do pracy w radiowych głowicach UKF FM, i mają niepotrzebnie wysokie dla celów audio nachylenie. Niemniej jednak i z nimi można
kombinować w różnych miejscach, choćby do sterowania regulatorem barwy gdzie mają szansę wykazać przewagę nad ECC82 dzięki większemu wzmocnieniu, przy zachowaniu względnie małej impedancji.
To samo można powiedzieć i o E88CC oraz ECC88 (zaprojektowanych również do pracy w zakresie fal metrowych, w stopniach kaskodowych z szeregowym zasilaniem), które zrobiły w audiofilskich kręgach niesłychaną furorę, chyba niemal wyłącznie za sprawą zupełnie przypadkowego podobieństwa oznaczeń do lampy ECC808, będącej w istocie wykonaniem ECC83 o obniżonym poziomie zakłóceń za sprawą dodatkowego ekranowania.
Autor: Tomek Janiszewski (pn., 20.10.2014, godź. 8:23), link:
https://www.forum-trioda.pl/viewtopic.p ... 35#p294635
Tomek Janiszewski pisze: ↑pn, 20 października 2014, 09:23
Takie
pytanko za pół punkta: dlaczego zamiast tych ruskich
wynalazków w rodzaju 6N2P (hasło:
Wyrzuć rosyjski towar z koszyka! się kłania

) nie zastosujesz w pierwszym stopniu -
pentody EF86? W przeciwieństwie do ECC83 i podobnych ma ona doprowadzenie siatki pierwszej bardzo starannie odseparowane ekranem od końcówek żarzenia
(pod tym względem może jej dorównać jedynie podwójna trioda ECC808, za sprawą której a ściśle mówiąc podobieństwa oznaczeń audiofile zupełnie bezpodstawnie cenią w tych zastosowaniach lampę E88CC przewidzianą co zastosowań zupełnie innych). Ułatwi to bardzo znacznie problem przydźwięku eliminując sztampowe w dzisiejszych czasach prostowanie i filtrację napięcia żarzenia (a może jeszcze i stabilizację przy pomocy
plastikowego 
LM317). Duży opór wewnętrzny pentody (powyżej 1M) sprawi że charakterystyka częstotliwościowa stopnia będzie dokładnie taka jak wypadkowa impedancja obciążenia anodowego. Szumów eliminujących najlepsze nawet pentody z zastosowań w małosygnałowych stopniach pracujących powyżej 100MHz bym się nie obawiał: lampa EF86 znalazła wszak zastosowanie w magnetofonowych wzmacniaczach wstępnych odczytu (Tonette, ZK145), gdzie występują warunki bardzo podobne jak we wzmacniaczach gramofonowych, włącznie z potrzebą korekcji częstotliowościowej. No ale jakże to tak:
pentoda w Hi-Endowym sprzęcie
audiofilskim?
Autor: Tomek Janiszewski (pn., 20.10.2014, godź. 10:50), link:
https://www.forum-trioda.pl/viewtopic.p ... 62#p294662
Tomek Janiszewski pisze: ↑pn, 20 października 2014, 11:50
Widziałem na własne oczy ową ECC808 - w namiocie Florka na Wolumenie. Aż się bałem zapytać o cenę, skoro wieść że
jej audiofilski ersatz w postaci E88CC można nabyć u Sławka po 3zł oburzony Florek skwitował jednym słowem: "Zwariował!"
Autor: Tomek Janiszewski (pn., 20.05.2016, godź. 8:18), link:
https://www.forum-trioda.pl/viewtopic.p ... 83#p320083
Tomek Janiszewski pisze: ↑pt, 20 maja 2016, 09:18
5. Duotrioda o dużym nachyleniu PCC88. Pracowała w układzie kaskodowego wzmacniacza w.cz. VHF. Jej parametry predystynują ją również do oporowych wzmacniaczy szerokopasmowych, np. w oscyloskopach.
Popularna lampa wśród entuzjastów tzw. buforów lampowych zwanych też prosiaczkami, mającymi rzekomo ocieplać dźwięk we wzmacniaczach tranzystorowych, szczególnie gdy źródłem sygnału jest odtwarzacz CD (w dwóch ostatnich zastosowaniach częściej spotyka się wykonanie o innych parametrach żarzenia, mianowicie E88CC). Można jej oczywiście używać w roli lampy audio, jednak lampy dedykowane specjalnie do tego celu (ECC83, ECC808) oferują większe wzmocnienie a w tym ostatnim wypadku także mniejsze zakłócenia.
Autor: Tomek Janiszewski (pn., 08.01.2018, godź. 12:22), link:
https://www.forum-trioda.pl/viewtopic.p ... 04#p343804
Tomek Janiszewski pisze: ↑pn, 8 stycznia 2018, 12:22
CIekawe skąd ten popęd do pchania na siłę akurat lampy E88CC wszędzie gdzie tylko popadnie. Może wzięło się to z całkowicie przypadkowego podobieństwa do oznaczenia ECC808? Ale ta ostatnia nie ma nic wspólnego z E88CC skonstruowaną do wzmacniaczy kaskadowych w.cz., jest to w istocie lampa ECC83 o wzmocnionej, odpornej na mikrofonowanie konstrukcji a przede wszystkim wyposażona w ekrany oddzielające systemy od siebie, i co istotniejsze - wyprowadzenia grzejnika od siatek. Predystynuje to ją do stosowania w wysokoczułych wzmacniaczach mikrofonowych i gramofonowych, niestety łatwo dostępna ona nie jest.
Dlaczego jednak nie zastosować w pierwszym stopniu pentody EF86, a jak się trafi - to jej ulepszonego wykonania EF806S? Ona również posiada ekrany zabezpieczające siatkę sterującą przed przenikaniem przydźwięku. Przy tym z racji właściwej pentodom dużej rezystancji wewnętrznej obwód korekcyjny RIAA staje się szczególnie prosty.
Autor: Tomek Janiszewski (śr., 07.03.2018, godź. 8:14), link:
https://www.forum-trioda.pl/viewtopic.p ... 83#p345683
Tomek Janiszewski pisze: ↑śr, 7 marca 2018, 08:14
(…) Przede wszystkim jednak - lampa EF86 została specjalnie opracowana do stopni o niskim poziomie zakłóceń, zwłaszcza przydźwięku sieci. W tym celu wyposażono ją w wewnętrzny ekran oddzielający wyprowadzenia końcówek grzejnika od siatki pierwszej.
Pod tym względem może konkurować z nią jedynie duotrioda ECC808, dziś utożsamiana na skalę masową z przeznaczoną do zupełnie innych celów lampą E88CC i mającą całkowicie odmienne parametry. Oczywiście, wyłącznie przez audiofilów.
Autor: Tomek Janiszewski (czw., 08.03.2018, godź. 12:54), link:
https://www.forum-trioda.pl/viewtopic.p ... 75#p345775
Tomek Janiszewski pisze: ↑czw, 8 marca 2018, 12:54
(…) Jeżeli zaś boisz się przesłuchów w razie wykorzystania jednej duotriody w różnych kanałach - pamiętaj o lampach wyposażonych w ekran międzysystemowy. Poza absolutnie
topową ECC808 której szkoda byłoby wręcz użyć gdzie indziej niż tylko w stopniu wejściowym zamiast EF86 oraz
improwizacją w postaci całego szeregu lamp przeznaczonych do innych celów niż audio, od ECC85 do E88CC masz jeszcze sowiecką 6N2P elektrycznie odpowiadającą ECC83 (tak jak i ECC808) ale wyposażoną w ekran zamiast środka żarzenia.
Autor: Tomek Janiszewski (pt., 27.05.2018, godź. 9:05), link:
https://www.forum-trioda.pl/viewtopic.p ... 85#p347585
Tomek Janiszewski pisze: ↑pt, 27 kwietnia 2018, 10:05
painlust pisze: ↑czw, 26 kwietnia 2018, 22:35
ECC808 to właściwie ECC83 z inaczej wyprowadzonymi pinami jednej z triod z tego co pamiętam
I zarazem ekranem wewnętrznym redukującym pojemność między siatkami a doprowadzeniami grzejników z ułamka pF do pojedynczych fF. Z popularnych lamp mogą pod tym względem konkurować z ECC808 jedynie EF83 i EF86.
Ale i one skazane są przez audiofili na śmierć przez zamilczenie, ponieważ są to znienawidzone pentody. Powody dla których EL509 (lampa odchylania poziomego, o parametrach niekoniecznie optymalnych dla audio) produkowana jest obecnie w oktalu wyjaśniłem wyżej.
Czekam teraz na oktalowe wykonanie E88CC
Autor: Tomek Janiszewski (sob., 28.05.2018, godź. 5:53), link:
https://www.forum-trioda.pl/viewtopic.p ... 01#p347601
Tomek Janiszewski pisze: ↑sob, 28 kwietnia 2018, 06:53
Znając "ętelegiencjem" audiofili (którzy i przez niniejsze forum się przewijają, nawet całkiem niedawno) uważam za wysoce prawdopodobne że skojarzyli niewątpliwe podobieństwo oznaczeń ECC808 oraz E88CC (niektórzy może nawet wiedzieli że lampa o oznaczeniu z literami na końcu stanowi niezawodną wersję lampy o normalnej kolejności znaków) a zajrzeć w parametry im się nie chciało. Nie tak dawno na forum zgoła nie elektronicznym objawił się miłośnik lamp, który zwierzył się że marzy mu się przedwzmacniacz lampowy do gramofonu magnetycznego na ECC83 lub jeszcze lepiej na E88CC. Gdyby znał szerzej parametry lamp, powinien wszak preferować ECC808, która do przedwzmacniaczy gramofonowych niewątpliwie nadaje się lepiej niż obie pozostałe.
Autor: Tomek Janiszewski (wt., 22.05.2018, godź. 7:28), link:
https://www.forum-trioda.pl/viewtopic.p ... 64#p348364
Tomek Janiszewski pisze: ↑wt, 22 maja 2018, 08:28
Czy to może nowa audiofilska urban legend? Dokładnie tak jak to było z E88CC która komuś pomyliła się z ECC808, i odtąd stała się najwyżej cenioną lampą do stopni napięciowych audio, mimo że została stworzona do celów diametralnie przeciwnych tj. kaskodowych wzmacniaczy VHF.
Przypomnę że do zastosowań audio, obok powszechnie znanej pentody EF86 (i jej regulacyjnego wykonania EF83) dedykowana jest pentoda E80F (nie jest to bynajmniej specjalne wykonanie telewizyjnej pentody EF80, ponieważ nosi ono oznaczenie EF800), i niechybnie to ona jest powodem audiofilskiego awansu pentody szerokopasmowej (np. dla oscyloskopów) E180F.
Autor: Tomek Janiszewski (pn., 09.08.2019, godź. 8:57), link:
https://www.forum-trioda.pl/viewtopic.p ... 92#p363492
Tomek Janiszewski pisze: ↑pn, 9 września 2019, 09:57
W przypadku EC/PC88 lub E88C w skład
lampowego dźwięku ma szansę wejść przydźwięk i inne śmieci łapane przez wewnętrzny ekran połączony z siatką, bowiem do pracy we wzmacniaczach UHF w konfiguracji wspólnej siatki lampa ta jest przeznaczona.
No ale audiofile w takie szczegóły nie wnikają tylko wiedzą swoje: E88C to nie może być nic innego jak połowa E88CC, a więc musi być od niej dwa razy lepsza. Z kolei zaś E88CC - to z cała pewnością tańszy zamiennik ECC808, trafiającej się u Florka... 
-
W pewnym momencie jeden z Kolegów z Triody nie wytrzymał już nerwowo i napisał Ci w swoim poście:
Autor: namor (pt., 25.10.2019, godź. 9:28), link:
https://www.forum-trioda.pl/viewtopic.p ... 54#p364954
namor pisze: ↑pt, 25 października 2019, 10:28
Tomek Janiszewski pisze: ↑pn, 9 września 2019, 09:57
cirrostrato pisze: ↑pn, 9 września 2019, 08:26
Jednym z powodów ostrzejszego polowania na pojedyncze, spokojniej na podwójne, triody jest fakt, że pojedynczych wychodzi w układzie dwa razy więcej a przecież ,,oczywiste jest'', że więcej baniek w układzie to bardziej ,,lampowy dźwięk''. Pozdrawiam.
W przypadku EC/PC88 lub E88C w skład
lampowego dźwięku ma szansę wejść przydźwięk i inne śmieci łapane przez wewnętrzny ekran połączony z siatką, bowiem do pracy we wzmacniaczach UHF w konfiguracji wspólnej siatki lampa ta jest przeznaczona. No ale audiofile w takie szczegóły nie wnikają tylko wiedzą swoje: E88C to nie może być nic innego jak połowa E88CC, a więc musi być od niej dwa razy lepsza. Z kolei zaś E88CC - to z cała pewnością tańszy zamiennik ECC808, trafiającej się u Florka...
Tomek Janiszewski przestań powtarzać co któryś swój post tego "suchara" jakoby audiofile pomylili ECC88 z ECC808. Sam wymyśliłeś ten "żart" i tylko Ciebie bawi. Na żadnym z forów "audiofilskich" nie trafiłem na jakąkolwiek sugestię że ktoś chociażby porównuje te lampy. Można zarzucić audiofilom braki wiedzy technicznej, ale na pewno nie braki w wiedzy na temat producentów, lokalizacji fabryk lamp, lat produkcji, różnic w konstrukcji mechanicznej itp., w końcu wydają nieraz setki złotych za "wymarzone" lampy: https://www.audiostereo.pl/topic/38470-e88cc/ .
A co do nieprzydatności ECC88 do audio, to koniecznie roześlij tą "tragiczną"
informację do kilkudziesięciu producentów na świecie "bo niewiedzą co czynią" pierwsze z brzegu przykłady: https://www.head-fi.org/threads/audio-t ... ew.788625/ https://www.upscaleaudio.com/products/p ... -amplifier , https://lebanon.desertcart.com/products ... -fba-stock https://nautilus2.pl/index.php?route=pr ... t_id=17017 odstęp sygnał/szum 90 dB !, ostrzeż też nabywców bo te "niedouczone" firmy sprzedają to za wiele tys. zł 
I na koniec, ten http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/fran ... 6/6922.pdf Amerykański producent lampy 6922 będącej odpowiednikiem ECC88 opisuje na wstępie swojej karty katalogowej: "The tube is also suitable as a mixer and phase inverter or as an AF amplifier" , na rysunku wyprowadzeń lampa nie różni się od europejskich np: http://www.r-type.org/pdfs/cca.pdf
Na Forum "Elektroda" zdarzały się podobne sytuacje z Tobą w roli głównej. Ciekawa dyskusja z OTLampem (sprzed 2 lat; wbrew informacjom z not aplikacyjnych lampę E88CC w zastosowaniach audio nazywasz "ersatzem" i do takich zastosowań proponujesz swoje ulubione typy...). OTLamp przedstawia rzeczowe argumenty, mówiące dlaczego lampy o dużym nachyleniu charakterystyki i niskiej rezystancji wewnętrznej są lepsze w wielu zastosowaniach audio, ale Ty jak zwykle pozostajesz na nie głuchy...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewt ... 4#17235904
Kolejna dyskusja z OTLampem o lampach E88CC oraz innych, mających duże nachylenie, których stosowanie w stopniach napięciowych wzmacniaczy audio ma techniczne uzasadnienie (wątek warto przeczytać do końca):
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewt ... 8#17312738
Następny link prowadzi do kolejnych Twoich "bałamutnych" wypowiedzi na "Elektrodzie". Z dyskusji tych jasno wynika, że szkoda przedstawiać Ci jakichkolwiek techniczne argumenty, noty katalogowe z danymi technicznymi lamp, podawane przez ich producentów, wyniki pomiarów dokonywane przez różne grupy inżynierskie, czy te przeprowadzone samodzielnie, gdyż i tak nie przyjmiesz ich do wiadomości i dalej z uporem maniaka będziesz opowiadał swoje dziwaczne teorie... Na "Elektrodzie" w sytuacjach gdy fakty przedstawiane przez innych użytków przeczyły wygłaszanym przez Ciebie teoriom, również milkłeś na jakiś czas, uważając zapewne, że sprawa z czasem przycichnie, a ludzie zwyczajnie zapomną... Po jakimś czasie wracałeś i jak gdyby nigdy nic ponownie zaczynałeś wygłaszać te same antyaudiofilskie opowieści...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewt ... 5#14684875
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewt ... 4#17237674
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewt ... 4#18306674
W kolejnych wypowiedziach spróbuję udowodnić, że nowoczesna jak na tamte lata lampa E88CC często jest nieporównywalnie lepszą w napięciowych stopniach wzmacniaczy m.cz. od takich lamp jak ECC82, ECC83, EF86...
Pozdrawiam
Romek
α β Σ Φ Ω μ π °C ± √ ² < ≤ ≥ > ^ Δ − ∞ α β γ ρ . . . .