Baxandall
Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd
- Jimi Hendrix
- 125...249 postów
- Posty: 197
- Rejestracja: wt, 14 grudnia 2004, 17:48
- Lokalizacja: Poznań
Baxandall
Witam,
czy ten układzik korekcji barwy dźwięku, znaleziony na stronie "gitarowej" http://msswartz.tripod.com/baxandall1.htm będzie nadawać się do hi-fi? Robię wzmacniacz jednemu audiofilowi i chyba zastosuje ten układ.
Pozdrawiam
czy ten układzik korekcji barwy dźwięku, znaleziony na stronie "gitarowej" http://msswartz.tripod.com/baxandall1.htm będzie nadawać się do hi-fi? Robię wzmacniacz jednemu audiofilowi i chyba zastosuje ten układ.
Pozdrawiam
- Vault_Dweller
- 2500...3124 posty
- Posty: 2837
- Rejestracja: wt, 1 lipca 2003, 23:26
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Tylko pamiętaj o zasilaniu tego albo z wtórnika, albo ze stopnia o małym oporniku anodowym (np. 10k).
Studenckie Radio ŻAK 88,8MHz- alternatywa w eterze przez całą dobę!
- Jimi Hendrix
- 125...249 postów
- Posty: 197
- Rejestracja: wt, 14 grudnia 2004, 17:48
- Lokalizacja: Poznań
Nie zgodze sie z Toba. Czasem trzeba skorygowac to co przygotowal wydawca plyty (a wiekszosc brzmi wyjatkowo tepo....). Np. nie pasuje nam zbyt niski poziom soranow w nagraniu. Albo powyzej pewnej glosnosci lepiej nieco oslabic bas. No i tzw kontur. Im ciszej nastawiamy wmacniacz - czyli ciszej gramy tym gorzej slyszymy bas i sopran....Piotr pisze:Wybacz, ale moim zdaniem żaden układ korekcji nie nadaje się do hi-fi.
Tam używa się tylko potrzebnych elementów, a to - hmm... po co?
Sluchamy aby to nam sprawialo przyjemnosc a nie zeby miec idealna linie nawet jesli zrodlo brzmi tepo lub matowo.
Zaproponowany uklad regulacji byl dla wzmacniacza gitarowego. Ma swoje cechy przydatne dla gitarzysty. Dla odsluchu hi-fi moze nie byc wygodny. Zreszta nie bez powodu w tej grupie wzmacniaczy stosowano w zasadzie jeden uklad pasywnego regulatora.
- Jimi Hendrix
- 125...249 postów
- Posty: 197
- Rejestracja: wt, 14 grudnia 2004, 17:48
- Lokalizacja: Poznań
Nie zgodze sie z Toba. Czasem trzeba skorygowac to co przygotowal wydawca plyty (a wiekszosc brzmi wyjatkowo tepo....). Np. nie pasuje nam zbyt niski poziom soranow w nagraniu. Albo powyzej pewnej glosnosci lepiej nieco oslabic bas. No i tzw kontur. Im ciszej nastawiamy wmacniacz - czyli ciszej gramy tym gorzej slyszymy bas i sopran....STUDI pisze:Piotr pisze:Wybacz, ale moim zdaniem żaden układ korekcji nie nadaje się do hi-fi.
Tam używa się tylko potrzebnych elementów, a to - hmm... po co?
Sluchamy aby to nam sprawialo przyjemnosc a nie zeby miec idealna linie nawet jesli zrodlo brzmi tepo lub matowo.
O to właśnie temu audiofilowi chodzi - zwiększyć lub zmniejszyć soprany nie ruszając "środka".
Moje pytanie jest czysto techniczne - czy by zaaodoptować ten układ do celów hi-fi należy zmienić wartości elementów.
- VacuumVoodoo
- 1875...2499 postów
- Posty: 2007
- Rejestracja: śr, 11 sierpnia 2004, 15:51
- Lokalizacja: Goteborg, Szwecja
- Kontakt:
Ten uklad powstal do zastosowan HiFi, we wzmacniaczach gitarowych pokazal sie dosc pozno a i dzis nie jest w nich czesto stosowany.
Jezeli bedziesz to pompowal z wtornika to wartosci komponentow moga zostac bez zmian.
Jezeli bedziesz to pompowal z wtornika to wartosci komponentow moga zostac bez zmian.
Aleksander Niemand
_______________________________________
Wzmacniacz ma sie do gitary tak jak smyczek do skrzypiec - AN
_______________________________________
Wzmacniacz ma sie do gitary tak jak smyczek do skrzypiec - AN
- Jimi Hendrix
- 125...249 postów
- Posty: 197
- Rejestracja: wt, 14 grudnia 2004, 17:48
- Lokalizacja: Poznań
Czy to jest najpowszechniej stosowany w hi-fi układ? Szczerze mówiąc nie interesowałem się nigdy zagadnieniem regulacji dźwięku i teraz musiałbym zacząć przerzucać setki schematów wzmacniaczy żeby mieć pojęcie jakie rozwiązania się stosuje.VacuumVoodoo pisze:Ten uklad powstal do zastosowan HiFi, we wzmacniaczach gitarowych pokazal sie dosc pozno a i dzis nie jest w nich czesto stosowany.
Możecie napisać jakie rodzaje regulacji barwy są najpopularniejsze w hi-fi i ew. jakie mają wady, zalety?
_
Sorki zamotalem - ten uklad byl powszechny we wzmacniaczach Hi-Fi.
Stosowano tez inne myki - mostek w pletli sprzezenia zwrtonego, regulacje za pmoca ujemengo sprzezeni zwrotnego, oraz inne dosc zlozone kompbinacje elementow RC tam gdzie chciano minimalizoiwac przesunieca fazowe.
Ja stosuje dla siebie korekcje w ujmnym sprzezeniu zwrotnym - czemu - odpada koniecznosc zdobywani potencjometrow o wysokich oporach - zwlaszca podwojnych. A robienie wtornika - jak dla mnie to marnowanie lamp na grzanie powiwtrza w pokoju.
Stosowano tez inne myki - mostek w pletli sprzezenia zwrtonego, regulacje za pmoca ujemengo sprzezeni zwrotnego, oraz inne dosc zlozone kompbinacje elementow RC tam gdzie chciano minimalizoiwac przesunieca fazowe.
Ja stosuje dla siebie korekcje w ujmnym sprzezeniu zwrotnym - czemu - odpada koniecznosc zdobywani potencjometrow o wysokich oporach - zwlaszca podwojnych. A robienie wtornika - jak dla mnie to marnowanie lamp na grzanie powiwtrza w pokoju.