GTO Supercharger - separacja trafa

Wzmacniacze gitarowe, efekty i inne zagadnienia "okołogitarowe".

Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp

Awatar użytkownika
Recon
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1258
Rejestracja: śr, 23 czerwca 2010, 20:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: Recon »

Jak już wcześniej wspominałem, robię sobie efekt podłogowy lampowy: Soldano GTO Supercharger. Ponieważ nie mam miejsca na trafo w obudowie i nie mam też zamiaru słuchać wzbudzeń postanowiłem całe trafko wraz z prostowaniem i filtracją zrobić w oddzielnej małej obudowie(jak np zasilacz laptopa). Jednak trzeba to zrobić porządnie i cały tutaj patent polega na tym by ograniczyć jakoś ilość kabli w przewodzie z zasilacza do efektu. Z całego zasilacza musi wychodzić HT, żarzenie, 6V na przekaźnik co daję nam liczbę 3. Jednak jeśli uwzględnimy tutaj dla każdego przewodu masę, to robi się nieciekawie, bo mamy 6 przewodów. Dlatego moje pytanie jest proste: czy można te trzy masy połączyć w jedną już w zasilaczu, a potem dopiero już w efekcie dolutować do masy płytki i obudowy?
Pozdrawiam

Paweł K.
Awatar użytkownika
Thereminator
6250...9374 posty
6250...9374 posty
Posty: 7359
Rejestracja: sob, 2 kwietnia 2005, 21:42
Lokalizacja: Nizina Wschodnioeuropejska

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: Thereminator »

Zrób jak należy czyli samo trafo w obudowie na zewnątrz, prostownik i filtr w efekcie razem z małym trafkiem do anodowego. W ten sposób kabel będzie dwużyłowy i można zastosowac gotowy fabryczny zasilacz 12V AC o odpowiedniej mocy.
W teorii nie ma różnicy między praktyką a teorią. W praktyce jest.
Awatar użytkownika
Recon
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1258
Rejestracja: śr, 23 czerwca 2010, 20:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: Recon »

Raczej wątpię bym upakował to w obudowie efektu... Dlatego w grę wchodzi tylko takie rozwiązanie jak mówiłem, mam nadzieję, że zda to egzamin.
Pozdrawiam

Paweł K.
Awatar użytkownika
kciuq
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1253
Rejestracja: śr, 14 kwietnia 2010, 17:20
Lokalizacja: Styx/Wrocław/Sobótka/i inne

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: kciuq »

Możesz zastosować przecież obudowy większe. Nie koniecznie takie małe jak są do standardowych efektów.
Tam z pewnością się wszystko zmieści.
"...chcesz się czegoś nauczyć - czytaj. Nie chcesz - giń, przepadnij..." - Amen.
Przygoda ...TAK!!!...przygody chcę!!
Kontakt GG: 1046344
PanG
125...249 postów
125...249 postów
Posty: 210
Rejestracja: ndz, 3 lipca 2011, 12:30
Lokalizacja: Białystok

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: PanG »

Recon pisze:Raczej wątpię bym upakował to w obudowie efektu... Dlatego w grę wchodzi tylko takie rozwiązanie jak mówiłem, mam nadzieję, że zda to egzamin.
Mi się udało. Z trafami zrobiłem tak, jak Thereminator napisał wyżej. Sygnał jest w pająku, zasilacz zrobiłem na płytce. Obudowa BS27 (170x120x55).
Awatar użytkownika
Thereminator
6250...9374 posty
6250...9374 posty
Posty: 7359
Rejestracja: sob, 2 kwietnia 2005, 21:42
Lokalizacja: Nizina Wschodnioeuropejska

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: Thereminator »

Wpuszczanie anodowego kablem z zewnątrz i przez złącze, to tylko proszenie się o kłopoty...

W typową obudowę się nie zmieści, musi być większa. Rzuć okiem jak zostało to zrobione tu:
http://www.el34world.com/projects/tube_box.htm - inna konstrukcja, ale żaden problem zaadaptować obudowę do GTO.
Oryginalne GTO też jest większe niż zwykły efekt.
Obrazek

Przy okazji - zwróc uwagę, że na krążącym w sieci schemacie GTO jest poważny, choć banalny błąd w zasilaniu.
W teorii nie ma różnicy między praktyką a teorią. W praktyce jest.
Awatar użytkownika
Recon
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1258
Rejestracja: śr, 23 czerwca 2010, 20:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: Recon »

Ano właśnie widać, strasznie dużo złomu... a ja chciałem konstrukcję bardziej kompatkowo, tak jak to zrobił jeden z forumowiczów sloclone:

Obrazek

On zastosował ten patent z pełnym powodzeniem - małe rozmiary, zero przydźwięku i brudów, a że mam obudowę o tych samych rozmiarach w zasadzie, no to aż się prosi :mrgreen: Zastosuję chyba te takie gniazda: http://sklep.avt.pl/p/pl/62436/gniazdo+ ... 2-5mm.html i problem sam się rozwiąże :D

Uparłem się przy tym rozwiązaniu bo nie mam już za bardzo kasy na te sprawy, a mam sporo części niewykorzystanych. Warto przynajmniej spróbować:)

Jeśli chodzi o błąd to prawdopodobnie rozmawiamy o podłączeniu mostka prostowniczego? :)
Pozdrawiam

Paweł K.
Arek0882
100...124 posty
100...124 posty
Posty: 115
Rejestracja: ndz, 10 sierpnia 2008, 15:09

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: Arek0882 »

Witam.
Recon mógłbyś zamieścić linki do tej konstrukcji albo dokumentację :wink: .Na yotubie całkiem ciekawie te urządzenie się zapowiada.
Pozdrawiam
Zibi
3125...6249 postów
3125...6249 postów
Posty: 3451
Rejestracja: śr, 23 marca 2005, 18:28
Lokalizacja: Białystok

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: Zibi »

Załączniki
superchargerschematic.jpg
Awatar użytkownika
Thereminator
6250...9374 posty
6250...9374 posty
Posty: 7359
Rejestracja: sob, 2 kwietnia 2005, 21:42
Lokalizacja: Nizina Wschodnioeuropejska

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: Thereminator »

Recon :arrow: tak chodzi o błąd z mostkiem - dokładnie ten schemat wklejony przez Zibiego powyżej miałem na myśli. Zresztą zdaje się, że już kiedyś o tym błędzie wspominałem w jakimś wątku.

Jednak nadal upieram sie przy swojej propozycji - jakoś nie ma mam zaufania do 300V idących do efektu plączącym się pod nogami kabelkiem w warunkach scenicznych. Pomysł z przetwornicą dużo bardziej mi sie podoba, ewentualnie zamiast przetwornicy możnaby użyć powielacza na diodach.
Ostatnio zmieniony wt, 22 listopada 2011, 20:46 przez Thereminator, łącznie zmieniany 2 razy.
W teorii nie ma różnicy między praktyką a teorią. W praktyce jest.
Awatar użytkownika
Wicker
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1325
Rejestracja: pn, 31 grudnia 2007, 14:29

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: Wicker »

A ja tutaj też zaproponuję racka U1 ; )
pozdrawiam,
Paweł
underminded
125...249 postów
125...249 postów
Posty: 217
Rejestracja: pt, 22 lipca 2011, 22:27

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: underminded »

Jakiej wydajności musiało by być to trafko ?

Obrazek
Arek0882
100...124 posty
100...124 posty
Posty: 115
Rejestracja: ndz, 10 sierpnia 2008, 15:09

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: Arek0882 »

Witam.
Znalazłem jeszcze:
xm5qo0.png
spis elementów gto.jpg
spis elementów gto.jpg (75.9 KiB) Przejrzano 1775 razy
Czy jest osoba na tym forum co budowała ten efekt ?.
Pozdrawiam
PanG
125...249 postów
125...249 postów
Posty: 210
Rejestracja: ndz, 3 lipca 2011, 12:30
Lokalizacja: Białystok

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: PanG »

Arek0882 pisze: Czy jest osoba na tym forum co budowała ten efekt ?
Jest.
Awatar użytkownika
Recon
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1258
Rejestracja: śr, 23 czerwca 2010, 20:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: Recon »

Witam, właśnie skończyłem wstępną budowę tego efektu, odpalił za pierwszym razem, fajnie brzmi itp. Jednak jest problem, bo pojawia się brum/zanieczyszczenia, o stałym poziomie głośności, które nie zależą od niczego w zasadzie, ani od gaina ani od mastera, nie zależą nawet od mastera w piecu, po prostu są, takie niezmienne stałe tło, co może powodować taką sytuację? Trafko jest poza obudową na razie. Może to kiepski przekaźnik, i on dodaje coś 'od siebie' do toru lampowego?
Pozdrawiam

Paweł K.
ODPOWIEDZ