chassis.jpeg
Weźcie i poratujcie - jest sobie chassis w stanie jak widać - rdzy dużo, trzeba odświeżyć. Widoczny na fotce kondensator jest przynitowany małymi pełno-rurkowymi nitami. I teraz co zrobić - usunąć kondensator porządnie oczyścić i pomalować blachę, czy zostawić go jak jest i czyścić razem z nim . W tym drugim przypadku nie uzyskać się tak dobrego i trwałego zabezpieczenia blachy, ale za to zostaną oryginalne nity. A to ważne jest, bo dziś nic nawet podobnego nie znajdę... I co lepsze?Renowacja chassis
Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp
-
- moderator
- Posty: 11235
- Rejestracja: wt, 12 sierpnia 2003, 09:14
- Lokalizacja: Otwock
Renowacja chassis
Weźcie i poratujcie - jest sobie chassis w stanie jak widać - rdzy dużo, trzeba odświeżyć. Widoczny na fotce kondensator jest przynitowany małymi pełno-rurkowymi nitami. I teraz co zrobić - usunąć kondensator porządnie oczyścić i pomalować blachę, czy zostawić go jak jest i czyścić razem z nim . W tym drugim przypadku nie uzyskać się tak dobrego i trwałego zabezpieczenia blachy, ale za to zostaną oryginalne nity. A to ważne jest, bo dziś nic nawet podobnego nie znajdę... I co lepsze?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- 625...1249 postów
- Posty: 1055
- Rejestracja: czw, 8 stycznia 2009, 21:04
Re: Renowacja chassis
Witam
Raz dałem chassis do warsztatu galwanizerskiego , gdzie dokonali piaskowania i nałożyli nową powłokę cynkową .
Efekt niby był , ale wżery pozostały widoczne .
Od tego czasu starałem się doprowadzać chassis do jakiegoś wyglądu poprzez ręczne usuwanie rdzy materiałami ściernymi i ewentualnie Dremelem , a następnie po odtłuszczeniu malowałem Cynkiem lub Alu w aerozolu . Te powłoki w sporym stopniu wyrównują nierówności , tylko mają trochę oporności co trzeba uwzględnić przy montażu śrubek lub nitów do chassis , Na to jest metoda naklejenia przed malowaniem małych krążków z papieru samoprzylepnego na miejsca gdzie będzie wstawiona śrubka lub nit.
Metoda ręcznego czyszczenia pozwala na usunięcie ewentualnych wżerów , co nie bardzo wychodzi przy piaskowaniu .
W pokazanym przypadku ja bym jednak optował za ręczną robotą bez zdejmowania kondensatora .
Pozdrawiam Edward.
Raz dałem chassis do warsztatu galwanizerskiego , gdzie dokonali piaskowania i nałożyli nową powłokę cynkową .
Efekt niby był , ale wżery pozostały widoczne .
Od tego czasu starałem się doprowadzać chassis do jakiegoś wyglądu poprzez ręczne usuwanie rdzy materiałami ściernymi i ewentualnie Dremelem , a następnie po odtłuszczeniu malowałem Cynkiem lub Alu w aerozolu . Te powłoki w sporym stopniu wyrównują nierówności , tylko mają trochę oporności co trzeba uwzględnić przy montażu śrubek lub nitów do chassis , Na to jest metoda naklejenia przed malowaniem małych krążków z papieru samoprzylepnego na miejsca gdzie będzie wstawiona śrubka lub nit.
Metoda ręcznego czyszczenia pozwala na usunięcie ewentualnych wżerów , co nie bardzo wychodzi przy piaskowaniu .
W pokazanym przypadku ja bym jednak optował za ręczną robotą bez zdejmowania kondensatora .
Pozdrawiam Edward.
-
- 625...1249 postów
- Posty: 1065
- Rejestracja: ndz, 15 czerwca 2014, 08:56
Re: Renowacja chassis
Można spróbować piaskowanie i galwanizację, ale będą widoczne wyraźnie te wżery moim zdaniem.
Raczej nie zdejmowałbym tego i mechanicznie ręcznie oczyścić.
Raczej nie zdejmowałbym tego i mechanicznie ręcznie oczyścić.
-
- moderator
- Posty: 11235
- Rejestracja: wt, 12 sierpnia 2003, 09:14
- Lokalizacja: Otwock
Re: Renowacja chassis
Z samym czyszczeniem sobie poradzę. Dylemat polega na tym, czy zrobić dobrze i trwale poświęcając oryginalne nity, czy gorzej ale zachowując więcej oryginału.
-
- 1250...1874 posty
- Posty: 1466
- Rejestracja: wt, 5 października 2010, 21:13
- Lokalizacja: Brzeziny k.Łodzi
Re: Renowacja chassis
Zostawisz korozję pod tym kondensatorem to ona do Ciebie wróci w najmniej spodziewanym momencie.
Wyczyścić do gołego.
Wyczyścić do gołego.
Z przyczyn technicznych koniec świata odwołany.
Poszukuję viewtopic.php?p=304055#p304055
Poszukuję viewtopic.php?p=304055#p304055
-
- 625...1249 postów
- Posty: 726
- Rejestracja: pt, 15 marca 2013, 20:54
Re: Renowacja chassis
Witam.
Ja usunąłbym ten kondensator poświęcając nity rurkowe. Pozostawiona pod kondensatorem rdza może zniszczyć jego obudowę wtedy i tak będzie trzeba go zdemontować do wymiany, lub naprawy.
Pozdrawiam.
Ja usunąłbym ten kondensator poświęcając nity rurkowe. Pozostawiona pod kondensatorem rdza może zniszczyć jego obudowę wtedy i tak będzie trzeba go zdemontować do wymiany, lub naprawy.
Pozdrawiam.
" Nigdy się nie tłumacz-przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą i nigdy nie mów prawdy ludziom, którzy na nią nie zasługują "
Mark Twain
Mark Twain
-
- 2500...3124 posty
- Posty: 2899
- Rejestracja: sob, 11 stycznia 2014, 20:11
- Lokalizacja: Białystok
Re: Renowacja chassis
Tomek, jeśli sporządzisz zwymiarowany rysunek tych nitów to Ci takie zrobię
Popieram opcję gruntownego czyszczenia i ponownego zabezpieczenia blachy.

Popieram opcję gruntownego czyszczenia i ponownego zabezpieczenia blachy.
lecz w gruncie rzeczy była to sprawa smaku
Tak smaku
który każe wyjść skrzywić się wycedzić szyderstwo
choćby za to miał spaść bezcenny kapitel ciała
głowa
Tak smaku
który każe wyjść skrzywić się wycedzić szyderstwo
choćby za to miał spaść bezcenny kapitel ciała
głowa
-
- moderator
- Posty: 11235
- Rejestracja: wt, 12 sierpnia 2003, 09:14
- Lokalizacja: Otwock
Re: Renowacja chassis
Będę się musiał poważnie zastanowić. Zwłaszcza, że analogiczne nity są użyte w i tym kawałku chassis, gdzie problem jest taki sam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- 2500...3124 posty
- Posty: 2952
- Rejestracja: sob, 18 września 2004, 19:38
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Renowacja chassis
Udaje się wybić rdzeń z nitów zrywalnych i pozostaje sama aluminiowa rurka, którą można wykorzystać.
Pozostaje tylko dobrać wielkość.
Pozostaje tylko dobrać wielkość.
sam sobie w życiu
jakoś nie radzę
więc biuro porad
dla innych prowadzę
/Sztaudynger/
jakoś nie radzę
więc biuro porad
dla innych prowadzę
/Sztaudynger/
-
- moderator
- Posty: 11235
- Rejestracja: wt, 12 sierpnia 2003, 09:14
- Lokalizacja: Otwock
Re: Renowacja chassis
To nie są nity zrywalne. To taka kombinacja nitu pełnego z rurkowym końcem, mosiężne. Zresztą malutkie.
-
- 2500...3124 posty
- Posty: 2952
- Rejestracja: sob, 18 września 2004, 19:38
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Renowacja chassis
A tu:
http://metalnit.pl/nity/
http://metalnit.pl/nity/
sam sobie w życiu
jakoś nie radzę
więc biuro porad
dla innych prowadzę
/Sztaudynger/
jakoś nie radzę
więc biuro porad
dla innych prowadzę
/Sztaudynger/
-
- 2500...3124 posty
- Posty: 2952
- Rejestracja: sob, 18 września 2004, 19:38
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Renowacja chassis
sam sobie w życiu
jakoś nie radzę
więc biuro porad
dla innych prowadzę
/Sztaudynger/
jakoś nie radzę
więc biuro porad
dla innych prowadzę
/Sztaudynger/
-
- moderator
- Posty: 11235
- Rejestracja: wt, 12 sierpnia 2003, 09:14
- Lokalizacja: Otwock
Re: Renowacja chassis
No więc zdecydowałem się na demontaż kondensatora. Wykazywał on upływność ponad 100mA przy 180V, trochę dużo
Bez demontażu zapewne bym ułamał uszka do mocowana przy jego rozbiórce. W każdym razie po wygotowaniu w parafinie upływ jest mniejszy od 1µA przy 300V. Blacha oddana do piaskowania i lakierowania, wżerów było dużo i były głębokie, dodatkowo zakamarki przy tulejach z gwintem też z rdzą - trudne do skutecznego oczyszczenia ręcznego. Miejmy nadzieję, że fachowcy dobrze się spiszą

Zmierzyłem co się dało. Wymiar d=23.6mm, wymiar k=1.1mm, wymiar d3 = 1.95mm Grubość łączonych elementów - 1.8mm. Generalnie wychodzi, że to nit drążony mosiężny DIN7338B rozmiar 2 (złośliwie w handlu występują od wielkości 3, do tego mają cieńszy łeb).kubafant pisze:Tomek, jeśli sporządzisz zwymiarowany rysunek tych nitów to Ci takie zrobię
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- 2500...3124 posty
- Posty: 2899
- Rejestracja: sob, 11 stycznia 2014, 20:11
- Lokalizacja: Białystok
Re: Renowacja chassis
Podane przez Ciebie wymiary są niekompletne i chyba coś nie gra z wymiarem "d" (w ogóle nie ma takiego na rysunku, ale zakładam, że chodzi o średnicę zewnętrzną łba. Wiem, że nie wszystko możesz zmierzyć, ale ja ostatecznie będę musiał przyjąć jakieś konkretne liczby jak stanę przy tokarce, a Tobie mimo wszystko łatwiej je oszacować niż dla mnie 
Potrzebne są wymiary /numeracja wg rysunku/:
d2 - ?
k - 1,1 mm
d1/d3 - 1,95 mm
d4 - ? (od razu mówię, że do wyboru są 1,0 oraz 1,6, gdyż takimi nawiertakami dysponuję - sugerowałbym 1,0, bo przy 1,6 grubość ścianek wyniosłaby zaledwie 0,2 mm)
l - ?
t - ?
Oraz ile sztuk jest potrzebnych.
Pozdrawiam!
Jakub

Potrzebne są wymiary /numeracja wg rysunku/:
d2 - ?
k - 1,1 mm
d1/d3 - 1,95 mm
d4 - ? (od razu mówię, że do wyboru są 1,0 oraz 1,6, gdyż takimi nawiertakami dysponuję - sugerowałbym 1,0, bo przy 1,6 grubość ścianek wyniosłaby zaledwie 0,2 mm)
l - ?
t - ?
Oraz ile sztuk jest potrzebnych.
Pozdrawiam!
Jakub
lecz w gruncie rzeczy była to sprawa smaku
Tak smaku
który każe wyjść skrzywić się wycedzić szyderstwo
choćby za to miał spaść bezcenny kapitel ciała
głowa
Tak smaku
który każe wyjść skrzywić się wycedzić szyderstwo
choćby za to miał spaść bezcenny kapitel ciała
głowa
-
- moderator
- Posty: 11235
- Rejestracja: wt, 12 sierpnia 2003, 09:14
- Lokalizacja: Otwock
Re: Renowacja chassis
d2 oczywiście jest 3.6mm - nie zauważyłem, że znaki mi się zamieniły miejscami.
Co do l i t to nie wiem, brak doświadczenia w nitowaniu. Grubość detali to łącznie 1.5mm, więc wydaje mi się, że l=2.5 do 3mm będzie dobre i t 1 do 1.5mm (tak aby wysokość pełnej części nitu nie była większa od tych 1.5mm. Co do średnicy d4 - może być 1.0, mam nadzieję, że ścianki nie będą za grube aby się ładnie roznitować.
Potrzeba koniecznie 2, plus ewentualnie jakiś zapas, więc trzy lub więcej.
Co do l i t to nie wiem, brak doświadczenia w nitowaniu. Grubość detali to łącznie 1.5mm, więc wydaje mi się, że l=2.5 do 3mm będzie dobre i t 1 do 1.5mm (tak aby wysokość pełnej części nitu nie była większa od tych 1.5mm. Co do średnicy d4 - może być 1.0, mam nadzieję, że ścianki nie będą za grube aby się ładnie roznitować.
Potrzeba koniecznie 2, plus ewentualnie jakiś zapas, więc trzy lub więcej.