Po co kondensator w regulacji prądu jałowego?

Problematyka audiofilska oraz zagadnienia dotyczące NIELAMPOWEGO sprzętu audio.

Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp

Awatar użytkownika
Nieliniowy
125...249 postów
125...249 postów

Po co kondensator w regulacji prądu jałowego?

Post autor: Nieliniowy »

Pytanko to Panów, tak jak w tytule.
Zauważalnym ze, w wielu wzmacniaczach jest kondensator wpięty pomiędzy emiter i kolektor tranzystora od kompensacji temperaturowej prądu spoczynkowego. Zwykle wartość jest w przedziale 1-47uF. Na moje rozumowanie, to zwiększa się zniekształcenie przejścia przez zero dla wysokich częstotliwości. Zmniejsza się offset napięcia pomiędzy bazami tranzystorowy sterujących ze wzrostem częstotliwości. Ale tak na prawdę to nie znam się na układach liniowych, wiec zadaje trywialne pytania.. :)

Dziękuję,
-Nieliniowy
Einherjer
2500...3124 posty
2500...3124 posty

Re: Po co kondensator w regulacji prądu jałowego?

Post autor: Einherjer »

Nieliniowy pisze: sob, 12 marca 2022, 03:38 Pytanko to Panów, tak jak w tytule.
Zauważalnym ze, w wielu wzmacniaczach jest kondensator wpięty pomiędzy emiter i kolektor tranzystora od kompensacji temperaturowej prądu spoczynkowego. Zwykle wartość jest w przedziale 1-47uF. Na moje rozumowanie, to zwiększa się zniekształcenie przejścia przez zero dla wysokich częstotliwości. Zmniejsza się offset napięcia pomiędzy bazami tranzystorowy sterujących ze wzrostem częstotliwości. Ale tak na prawdę to nie znam się na układach liniowych, wiec zadaje trywialne pytania.. :)

Dziękuję,
-Nieliniowy