Cześć,
jakie są minusy pętli efektów umieszczonej za korektorem, który jest sterowany sygnałem z wtórnika katodowego?
Teoretycznie impedancja wyjściowa jest niska, sygnał za korektorem wystarczy ograniczyć do poziomu około -10dBv.
Poniżej przykład zastosowania (akurat przy użyciu tranzystora w roli wtórnika) znaleziony gdzieś na forum.
Pętla efektów za korektorem
Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp
- przemak
- 625...1249 postów
- Posty: 924
- Rejestracja: śr, 18 kwietnia 2007, 22:14
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Pętla efektów za korektorem
Nie podoba mi się to z dwóch powodów:
1. Obciążenie mostka barwy jest zbyt duże - 200parę k to za mało. Ale to w sumie może być, zależy, co się chce uzyskać.
2. Impedancja wyjściowa tego czegoś wynosi 47k. To jest OGROMNA wartość i ze zwykłym kablem gitarowym tworzy filtr o częstotliwości granicznej poniżej 5kHz. W dodatku odporność na zakłócenia jest zerowa, to jest gorzej, niż w przypadku gitary.
1. Obciążenie mostka barwy jest zbyt duże - 200parę k to za mało. Ale to w sumie może być, zależy, co się chce uzyskać.
2. Impedancja wyjściowa tego czegoś wynosi 47k. To jest OGROMNA wartość i ze zwykłym kablem gitarowym tworzy filtr o częstotliwości granicznej poniżej 5kHz. W dodatku odporność na zakłócenia jest zerowa, to jest gorzej, niż w przypadku gitary.
-
- 375...499 postów
- Posty: 468
- Rejestracja: pn, 22 kwietnia 2013, 18:38
- Lokalizacja: Radom
Re: Pętla efektów za korektorem
Cześć, pętla wstawiana za korektorem to raczej jej oczywista lokalizacja.
Ten przykład to jest z mojego Uberschall'a. Jest to pętla pasywna i została dołożona tam na wszelki wypadek. Raczej z przeznaczeniem użycia osobno preampu i osobno samej końcówki. Oczywiście można wpiąć tam chorus czy echo bo poziom sygnału w tym miejscu nie przekracza 1V rms . Pętla taka sprawuje się poprawnie, ale żeby mogła pracować ze stopniami o niskiej impedancji to należało by tu jeszcze zastosować wtórnik prądowy, np taki jak w Bugera V22. Do tego Bogner'a idealnie by pasowała pętla którą ostatnio zrobiłem w moim Laney'u
@przemak - a ile Ty tego kabla byś chciał wpiąć w ta pętlę żeby powstał ten filtr? 100 czy 200 metrów?
Ten przykład to jest z mojego Uberschall'a. Jest to pętla pasywna i została dołożona tam na wszelki wypadek. Raczej z przeznaczeniem użycia osobno preampu i osobno samej końcówki. Oczywiście można wpiąć tam chorus czy echo bo poziom sygnału w tym miejscu nie przekracza 1V rms . Pętla taka sprawuje się poprawnie, ale żeby mogła pracować ze stopniami o niskiej impedancji to należało by tu jeszcze zastosować wtórnik prądowy, np taki jak w Bugera V22. Do tego Bogner'a idealnie by pasowała pętla którą ostatnio zrobiłem w moim Laney'u

@przemak - a ile Ty tego kabla byś chciał wpiąć w ta pętlę żeby powstał ten filtr? 100 czy 200 metrów?

- Oloorin
- 250...374 postów
- Posty: 278
- Rejestracja: ndz, 28 czerwca 2009, 15:51
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Pętla efektów za korektorem
Czyli jednak problematycznie. Chciałem zamienić jeden kanał SLP na wzmocnienie return pętli, ale jednak będę chyba wiercił otwór pod dodatkową lampę dla pętli.
To co chcę finalnie uzyskać, to pętla pomiędzy korektorem a master volume.
Jest jakiś sprawdzony schemat, który ma wyjście przystosowane do pracy z efektami podłogowymi (-10dBV)? Najlepsze co znalazłem, to modyfikacja pętli SLO (zamiana dzielnika 100k/2k2 na 100k/1k), ale tu korektor jest za pętlą.
To co chcę finalnie uzyskać, to pętla pomiędzy korektorem a master volume.
Jest jakiś sprawdzony schemat, który ma wyjście przystosowane do pracy z efektami podłogowymi (-10dBV)? Najlepsze co znalazłem, to modyfikacja pętli SLO (zamiana dzielnika 100k/2k2 na 100k/1k), ale tu korektor jest za pętlą.
- przemak
- 625...1249 postów
- Posty: 924
- Rejestracja: śr, 18 kwietnia 2007, 22:14
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Pętla efektów za korektorem
Nie wiem, dlaczego to ma być śmieszne - wystarczy sześć metrów renomowanego Planet Wavesa:thn.technik pisze:@przemak - a ile Ty tego kabla byś chciał wpiąć w ta pętlę żeby powstał ten filtr? 100 czy 200 metrów?
