Problem z gramofonem

Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp

Awatar użytkownika
matmax426
375...499 postów
375...499 postów

Problem z gramofonem

Post autor: matmax426 »

Witam!
Jak może wiecie dostałem gramofon który działał mechanicznie ale nie miałem żadnej płyty żeby go sprawdzić. Dziś zakupiłem płyty, podłączyłem gramofon do wzmacniacza,włączyłem lecz niestety głośniki milczą :(
Co ciekawe muzykę słychać bardzo cicho podczas posuwu igły po płycie. Jest to mój pierwszy gramofon i nie mam żadnego doświadczenia z czarnymi płytami, więc proszę o wyrozumiałość.
Jaka może być przyczyna? Zużyta igła? Uszkodzona elektronika w gramofonie? Coś innego?
Pozdrawiam!
Ω µ Π φ α β ε ω
CHOPIN66
1875...2499 postów
1875...2499 postów

Re: Problem z gramofonem

Post autor: CHOPIN66 »

Witam

Wyjmij i włóż ponownie wkładkę , sprawdź czy kable łączące gramfon ze wzmacniaczem są w porządku (najlepiej podmienić na inne ).

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Lecho
375...499 postów
375...499 postów

Post autor: Lecho »

za mało informacji ! model, marka, rodzaj wkładki, wzmacniacz etc. może fotka jaka czy link a przemierz no omomierzem na przewodzie sygnału
czy nie ma usterki, pewne wyroby mają celowe zwarcie sygnału do masy - w stanie spoczynku i z jakiegoś tam powodu aparat nie włączy się, może tam szukać przyczyny
lubię szum starej płyty
Awatar użytkownika
matmax426
375...499 postów
375...499 postów

Gramofon to PHILIPS FP563, znalazłem opis na radiomuseum http://www.radiomuseum.org/r/philips_fu ... rd_pl.html