Witam!
Jak może wiecie dostałem gramofon który działał mechanicznie ale nie miałem żadnej płyty żeby go sprawdzić. Dziś zakupiłem płyty, podłączyłem gramofon do wzmacniacza,włączyłem lecz niestety głośniki milczą
Co ciekawe muzykę słychać bardzo cicho podczas posuwu igły po płycie. Jest to mój pierwszy gramofon i nie mam żadnego doświadczenia z czarnymi płytami, więc proszę o wyrozumiałość.
Jaka może być przyczyna? Zużyta igła? Uszkodzona elektronika w gramofonie? Coś innego?
Pozdrawiam!
za mało informacji ! model, marka, rodzaj wkładki, wzmacniacz etc. może fotka jaka czy link a przemierz no omomierzem na przewodzie sygnału
czy nie ma usterki, pewne wyroby mają celowe zwarcie sygnału do masy - w stanie spoczynku i z jakiegoś tam powodu aparat nie włączy się, może tam szukać przyczyny
Gramofon to PHILIPS FP563, znalazłem opis na radiomuseum http://www.radiomuseum.org/r/philips_fu ... rd_pl.html
Zastosowałem się do Waszych rad i sprawdziłem kable, okazało się że jeden kanał ma przerwę, więc go wymieniłem na nowy. Mimo to nadal nie działa w sposób zadowalający. Podłączyłem go na szybko pod wejście liniowe radiomagnetofonu Sharp (sprawdzałem "na szybko" przy dźwiękach marudzącej córy oraz również marudzącej żony domagającej się Elvisa z czarnej płyty), ale dopiero po ustawieniu maksymalnej głośności i przyłożeniu ucha do głośnika coś tam szmerało. Wiem że gramofony trzeba podłączać przez specjalne przedwzmacniacze, wzmacniacz który normalnie jest w użyciu ma wejście gramofonowe (Kenwood K-34).
Przy kablu wyjściowym jest dodatkowy, pojedynczy przewód połączony jakby do masy układu nepędowego gramofonu (nie jestem tego pewien), do czego on służy?
A więc tak...no Philips ma chyba obowiązkowo wkład magneto-dynamiczny jednakowoż tenże element gramofonu wymaga special wejścia do wzmacniacza a mianowicie PHONO, a ten wolny kabelek to trzeba umocować pod śrubę GND (masa) tylnej ściany wzmacniacza, ale, zestaw zadziała i bez tego.