Trochę OT- cewka

Jeśli informacja nie pasuje do żadnego działu, a musisz się nią podzielić - zrób to tutaj.

Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd

Awatar użytkownika
dsrecordss
375...499 postów
375...499 postów
Posty: 492
Rejestracja: czw, 23 września 2004, 20:02
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Trochę OT- cewka

Post autor: dsrecordss »

Witam,
Posiadam Simsona SR2. Jest super gdyby nie to ,że cewki dają zbyt mały prąd i światła działają no powiedzmy szczerze jak odblaski :wink: . Myślałem trochę o zwiększeniu mocy tych cewek. Dane jednej cewki to:
263zw(z drobnym błędem) drutem 0,9 na rdzeniu 0,9cm x 1,9cm
Czy da się z tego wycisnąć coś więcej?? Myslałem o załorzeniu malutkiego akumlatora więc miałyby łatwiejszą pracę.
pozdrawiam
Dawid
Szczyt bezpłodności: 30 lat stosunków z ZSRR...
Awatar użytkownika
dsrecordss
375...499 postów
375...499 postów
Posty: 492
Rejestracja: czw, 23 września 2004, 20:02
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: dsrecordss »

Na obronę chciałbym dodać że jeżdzę nim po części do konstrukcji lampowych :P :wink:
Szczyt bezpłodności: 30 lat stosunków z ZSRR...
Awatar użytkownika
Anoda
500...624 posty
500...624 posty
Posty: 574
Rejestracja: pn, 28 marca 2005, 11:40
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: Anoda »

Ale po co od razu zwiekszać moc? trzeba najpierw sprawdzić dlaczego daja mały prąd...mozliwe ze jedna cewka ma zwarcie lub urwany drut i wtedy prad idzie tylko z jednej cewki..miałem tak w mojej WSce i wymiana cewki pomogła :) więc sprawdź omomierzem cewki a potem to zobaczymy... :wink: :D
Awatar użytkownika
dsrecordss
375...499 postów
375...499 postów
Posty: 492
Rejestracja: czw, 23 września 2004, 20:02
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: dsrecordss »

Grzesiu wszystko już jest dawno pomierzone:) Koega mający sr2 też narzekał na słaby prąd. Myślę o jakiejś małej modyfikacji i dodaniu akumlatorka małego:)
Szczyt bezpłodności: 30 lat stosunków z ZSRR...
maciej_333
625...1249 postów
625...1249 postów
Posty: 952
Rejestracja: śr, 19 listopada 2003, 14:33
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: maciej_333 »

To sprawdz jeszcze prostownik selenowy.
Awatar użytkownika
dsrecordss
375...499 postów
375...499 postów
Posty: 492
Rejestracja: czw, 23 września 2004, 20:02
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: dsrecordss »

Cała instalacja jest zasilana prądem zmiennym. Myślałem o takiej małej modyfikacji- zasilanie wszystkiego prądem stałym+ wspomaganie akumem. Może w celu ułatwienia jazdy jakieś kierunkowskazy dorobię:P
Szczyt bezpłodności: 30 lat stosunków z ZSRR...
Awatar użytkownika
Anoda
500...624 posty
500...624 posty
Posty: 574
Rejestracja: pn, 28 marca 2005, 11:40
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: Anoda »

Moim zdaniem to ma sens...wstawić prostownik selenowy np od WSK 125 i podłączyć tak akumulator by pracował buforowo...wtedy mozna pozwolić sobie na takie "szaleństwa" jak dodanie migaczy czy też światła stopu :)
co ty na to? :wink:
pozdrawiam
Andrzej Molicki
500...624 posty
500...624 posty
Posty: 593
Rejestracja: pn, 16 maja 2005, 00:10
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Andrzej Molicki »

Witam
A nie lepiej mostek krzemowy???
Selen ma spory opór więc jeszcze częsć pradu pójdzie na straty cieplne i w efekcie bedzie gorszy efekt jak teraz.
Do kwietnia w kościele dobrze że zimy nie ma :-)
Awatar użytkownika
Anoda
500...624 posty
500...624 posty
Posty: 574
Rejestracja: pn, 28 marca 2005, 11:40
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: Anoda »

Można i krzemem..czemu nie :) a najlepiej do motocykla lampomaniaka dać prostownik prózniowy.. :D :D :D :wink:
Awatar użytkownika
dsrecordss
375...499 postów
375...499 postów
Posty: 492
Rejestracja: czw, 23 września 2004, 20:02
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: dsrecordss »

Chodzi mi głównie o to żeby zwiększyć moc oddawaną przez cewki. Czy to już jest maksimum które się da wycisnąć z tego rdzenia??
Szczyt bezpłodności: 30 lat stosunków z ZSRR...
admin
administrator
Posty: 547
Rejestracja: ndz, 6 kwietnia 2003, 12:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: admin »

Sorki wielkie Panowie.
Temat jest rzeczywiście pozalampowy. Pozwalam sobie na jego przesunięcie do działu Inne.
Nie zmienia to faktu, że życzę miłej dyskusji :)
Awatar użytkownika
dsrecordss
375...499 postów
375...499 postów
Posty: 492
Rejestracja: czw, 23 września 2004, 20:02
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: dsrecordss »

No faktycznie nie jest to temat lampowy :wink: Aczkolwiek mój motorower jest retro:) Można go oglądnąć na http://www.dsrecordss.webpark.pl (ten fioletowy) :roll:
Szczyt bezpłodności: 30 lat stosunków z ZSRR...
Boguś
2500...3124 posty
2500...3124 posty
Posty: 3049
Rejestracja: sob, 17 stycznia 2004, 22:10
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: Boguś »

jak to temat nie lampowy? :shock: , jak najbardziej lampowy :D wszak zarzenie jest w lampie słabe :wink:
Awatar użytkownika
dsrecordss
375...499 postów
375...499 postów
Posty: 492
Rejestracja: czw, 23 września 2004, 20:02
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: dsrecordss »

To ma ktoś jakieś pomysły??
Szczyt bezpłodności: 30 lat stosunków z ZSRR...
maciej_333
625...1249 postów
625...1249 postów
Posty: 952
Rejestracja: śr, 19 listopada 2003, 14:33
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: maciej_333 »

Wiele nie zrobisz, bo do motoroweru nie wstawisz alternatora od np. malucha. Taki generator potrzebuje co najmniej 1500obr/min. Przewijanie cewek to marana zabawa, bo tam i tak więcej drutu nie wejdzie. Najlepiej pomierz omomierzem te cewki, lub wymień je bo mogą być przebite. Dobrze dać akumulator. To chyba jedyne sensowane rozwiązanie. Na elektrodzie ostatnio projektowałem kierunkowskazy do Simsona. W załączniku schemat. Wszelkie przetwornice też w grę nie wchodzą, bo ich sprawność byłaby za mała.
Załączniki
simson.JPG
simson.JPG (33.18 KiB) Przejrzano 357 razy
ODPOWIEDZ