Magiczne oko i jego żywotność

Teoria lamp elektronowych, techniki próżniowe, zagadnienia konstrukcyjne. Nic dodać, nic ująć. Wszystko o lampach.

Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp

Awatar użytkownika
Anoda
500...624 posty
500...624 posty

Magiczne oko i jego żywotność

Post autor: Anoda »

Witam!
Mam takie pytanie: Czy w miare zuzywania się lampy typu magiczne oko zmniejsza się jego jasność świecenia a jeśli tak to dlaczego tak sie dzieje? Jestem młodym pasjonatem lamp i jestem jeszcze troche zielony w tych sprawach więc przepraszam ze Was zamęczam takimi prostymi (przynajmniej dla Was) pytaniami ale podobno kto pyta nie błądzi... :D
Z góry dziekuje
Awatar użytkownika
jdubowski
moderator

Re: Magiczne oko i jego żywotność

Post autor: jdubowski »

Anoda pisze:Witam!
Mam takie pytanie: Czy w miare zuzywania się lampy typu magiczne oko zmniejsza się jego jasność świecenia a jeśli tak to dlaczego tak sie dzieje?
Ekran magicznego oka jest pokryty luminoforem który świeci pod wpływem bombardowania elektronami. Z czasem spada efektywnośc emisji katody (jak w każdej lampie), ponadto (co istotniejsze) sam luminofor "wypala się", tracąc własności emitowania światła.
========== Mente et malleo ==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom jdubowski@interia.pl
========== Mente et malleo ==============
Awatar użytkownika
Anoda
500...624 posty
500...624 posty

Dzięki za odpowiedz...czyli o ile dobrze myśle w magicznym oku emisyjnosć katody jest równie ważna jak w każdej lampie i ma wpływ na jego świecenie... :wink:
Alek

Post autor: Alek »

Tmat trwałości oczek był już na forum poruszany. Radzę skorzystać z opcji "szukaj":)
Awatar użytkownika
tszczesn
moderator
Kontakt:

Post autor: tszczesn »

Anoda pisze:Dzięki za odpowiedz...czyli o ile dobrze myśle w magicznym oku emisyjnosć katody jest równie ważna jak w każdej lampie i ma wpływ na jego świecenie... :wink: