Jestem początkujący jeśli chodzi o elektronikę. Zawitałem na to forum, ponieważ na stronie elektroda.pl napisałem taki sam post jak niżej i został on przeniesiony do kosza, bo podobno złamałem ich pukty regulaminu, moderacja na poziomie podstawówki....
Nieważne, zawitałem tutaj, bo może ktoś będzie mi w stanie pomóc o co serdecznie proszę i z góry dziękuję za jakąkolwiek aktywność.
Kiedyś kupiłem magnetofon (tak jak w tytule) od pewnego Pana, wylądował parę razy w serwisie, od początku coś mu dolegało, od tamtej pory niestety nie gra. Powiem Wam, że gdybym dwa lata temu wiedział tyle o magnetofonach co teraz, to pewnie już dawno by sobie stał i grał. Zaczęło się od tego, że chciałem go wyregulować. Niestety parę razy po regulacji samej głowicy było ciężko ruszać śrubkami, poza tym były już zdrowo wyrobione. Z racji tego, że posiadam magnetofon Sony TC-K890ES, który to ma taki sam mechanizm kasety co K990ES (śrubki chodzą zdecydowanie lepiej), więc zamieniłem te mechanizmy. Po zainstalowaniu mechanizmu i podpięciu wszystkiego włączyłem sprzęt. Włożyłem kasetę i cisza! W pozycji TAPE wskaźniki wysterowania nic nie wskazują natomiast w pozycji SOURCE pokazują -30dB. Z taśmy nie ma sygnału i tak samo jest z sygnałem, który doprowadzi się do wejścia LINE IN. Na słuchawkach także nie ma żadnego sygnału. Reszta funkcji działa tak jak by się nic nie stało. Cała mechanika działa, mostek z głowicami i rolkami idzie do góry, przewijanie, nawet nagrywanie działa (tzn załącza się funkcja), kalibracja działa, Dolby HXPRO włącza się, Dolby B/C z/bez MPX działa, licznik taśmy działa. Trochę się przeraziłem, ale patrzę, że nie podłączyłem w ogóle płytki ze wzmacniaczami odczytu. Wyłączyłem więc decka, wpiąłem kable i po włączeniu jest to samo!