Czym kleić metalowe wsporniki do chassis ?
Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd
-
- 100...124 posty
- Posty: 105
- Rejestracja: czw, 15 marca 2007, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
Czym kleić metalowe wsporniki do chassis ?
Witam,
Stanąłem przed problemem przyklejenia metalowych tulejek dystansowych do metalowego chassis, które jest pomalowane proszkowo. Czy ktoś wie jaki klej zastosować ? Podejrzewam, że musi to być epoksydowy dwuskładnikowy (kiedyś b. dobry był Distal). Czy ktoś ma doświadczenia z klejami, które są dostępne obecnie ?
Na tych tulejkach mają być łączówki, a montaż inny niż klejenie nie wchodzi w rachubę.
Stanąłem przed problemem przyklejenia metalowych tulejek dystansowych do metalowego chassis, które jest pomalowane proszkowo. Czy ktoś wie jaki klej zastosować ? Podejrzewam, że musi to być epoksydowy dwuskładnikowy (kiedyś b. dobry był Distal). Czy ktoś ma doświadczenia z klejami, które są dostępne obecnie ?
Na tych tulejkach mają być łączówki, a montaż inny niż klejenie nie wchodzi w rachubę.
-
- 9375...12499 postów
- Posty: 11113
- Rejestracja: wt, 13 kwietnia 2004, 14:42
-
- 2500...3124 posty
- Posty: 2953
- Rejestracja: sob, 18 września 2004, 19:38
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
- 100...124 posty
- Posty: 110
- Rejestracja: czw, 29 marca 2007, 20:36
- Lokalizacja: Płońsk
Distal jest teraz produkowany w dwóch (albo i więcej) wersjach, "zwykły" (taki jak był za komuny) oraz "Rapid". Rapid szybko schnie i ma inny kolor, natomiast zapach zupełnie jak Poxipol. Być może jest też wersja bezbarwna (Poxipolu jest), w każdym razie wybór klejów epoksydowych jest raczej spory.
Ja do różnych zastosowań używam Distalu Rapid, stary wolno schnie.
Oczywiście mowa o klejeniu do gołego metalu...
Ja do różnych zastosowań używam Distalu Rapid, stary wolno schnie.
Oczywiście mowa o klejeniu do gołego metalu...
Pzdr, Hennos
-
- 375...499 postów
- Posty: 413
- Rejestracja: pt, 23 lipca 2004, 21:27
- Lokalizacja: Warszawa
-
- 375...499 postów
- Posty: 452
- Rejestracja: ndz, 3 grudnia 2006, 17:53
- Lokalizacja: Zgierz
-
- 2500...3124 posty
- Posty: 2837
- Rejestracja: wt, 1 lipca 2003, 23:26
- Lokalizacja: Łódź
Podejrzewam, że chodzi o to, by nie było nic widać po drugiej stronie. Wiesz, względy estetyczne [:arrow: arturdiy: ale jakieś ładne np. chromowane imbusy może załatwiłyby sprawę, co?
].

Studenckie Radio ŻAK 88,8MHz- alternatywa w eterze przez całą dobę!
-
- 125...249 postów
- Posty: 247
- Rejestracja: wt, 9 grudnia 2003, 13:04
klejenie
Możesz pokazać zdjęcia tego chassis ?
Coś tam jednak musisz mieć przykręcone. Może da się poprowadzić jakieś proste ramię/wspornik od śrub podstawek, albo czegoś podobnego ?
Ja właśnie kiedyś przykleiłem klejem epoksydowym łączówki ebonitowe do chassis i po pół roku odpadły - zapewne od wysokiej temperatury blachy w trakcie pracy - więc dlatego kleju nie polecam.
(Przemyśl też te śruby imbusowe, całkiem ładnie się prezentują
)
pozdrowienia,
Coś tam jednak musisz mieć przykręcone. Może da się poprowadzić jakieś proste ramię/wspornik od śrub podstawek, albo czegoś podobnego ?
Ja właśnie kiedyś przykleiłem klejem epoksydowym łączówki ebonitowe do chassis i po pół roku odpadły - zapewne od wysokiej temperatury blachy w trakcie pracy - więc dlatego kleju nie polecam.
(Przemyśl też te śruby imbusowe, całkiem ładnie się prezentują

pozdrowienia,
-
- 375...499 postów
- Posty: 413
- Rejestracja: pt, 23 lipca 2004, 21:27
- Lokalizacja: Warszawa
-
- 625...1249 postów
- Posty: 1188
- Rejestracja: ndz, 13 listopada 2005, 11:14
- Lokalizacja: lodz
Pewnie chassis jest z bl. nierdzewnej -którą trudno jest obrabiać.
Kleić -pozycjonowac -można cyjanopanem -natomiast kleić -może na gęsty kit.Samo przygotowanie powierzchni pod to klejenie jest
pracochłonne..A co z wytrzymałością na ścinanie ?Ile będzie tych wsporników stało na tym chassis?
Na "Discovery" czasami coś można podejrzeć z technologi spawania nierdzewnych detali -ale u nas chyba brak narzędzi i pozostałych rozwiązań.
Kleić -pozycjonowac -można cyjanopanem -natomiast kleić -może na gęsty kit.Samo przygotowanie powierzchni pod to klejenie jest
pracochłonne..A co z wytrzymałością na ścinanie ?Ile będzie tych wsporników stało na tym chassis?
Na "Discovery" czasami coś można podejrzeć z technologi spawania nierdzewnych detali -ale u nas chyba brak narzędzi i pozostałych rozwiązań.
-
- 375...499 postów
- Posty: 413
- Rejestracja: pt, 23 lipca 2004, 21:27
- Lokalizacja: Warszawa
-
- 100...124 posty
- Posty: 105
- Rejestracja: czw, 15 marca 2007, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
-
- 375...499 postów
- Posty: 431
- Rejestracja: ndz, 16 lipca 2006, 19:31
- Lokalizacja: Warszawa
-
- 2500...3124 posty
- Posty: 2953
- Rejestracja: sob, 18 września 2004, 19:38
- Lokalizacja: Bielsko-Biała