cieawa koncepcja wzmacniacza....
Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd
zdjecie
czesc,
ten kolor nie wynika ze zlej rownowagi bieli.
taki efekt uzyskuje sie przymykajac mocno przyslone obiektywu i robiac zdjecie w bardzo ciemnym pomieszczeniu. Lampy sa wtedy glownym zrodlem swiatla. Oczywiscie czas naswietlania to wtedy okolo 30sekund. Uzyskalem juz kiedys taki efekt fotografujac swoje lampy (np. moje godlo na tym forum).
ten kolor nie wynika ze zlej rownowagi bieli.
taki efekt uzyskuje sie przymykajac mocno przyslone obiektywu i robiac zdjecie w bardzo ciemnym pomieszczeniu. Lampy sa wtedy glownym zrodlem swiatla. Oczywiscie czas naswietlania to wtedy okolo 30sekund. Uzyskalem juz kiedys taki efekt fotografujac swoje lampy (np. moje godlo na tym forum).
foto
czesc,
Watek jest offtopic ale konczac
To zalezy
Mam to szczescie ze dysponuje "mniej automatycznym"aparatem i
moge okreslic temperature swiatla lub zrobic zdjecie w formacie raw i potem "wywolac" bawiac sie parametrami.
Moge zrobic eksperyment: zdjecie wzmacniacza na dlugim czasie naswietlania w kilku wersjach temperatury (balansu bieli) i zobaczymy jaki to kolor.
Watek jest offtopic ale konczac

To zalezy

Mam to szczescie ze dysponuje "mniej automatycznym"aparatem i
moge okreslic temperature swiatla lub zrobic zdjecie w formacie raw i potem "wywolac" bawiac sie parametrami.
Moge zrobic eksperyment: zdjecie wzmacniacza na dlugim czasie naswietlania w kilku wersjach temperatury (balansu bieli) i zobaczymy jaki to kolor.
Po pierwsze nie przesterowac matrycy bo wtedy strasznie zafalszowane beda barwy....
Po drugie jesli fotografowana scena bedzie praktycznie monochromatyczna to ustawianie typowych nastaw rownowagi bieli, temepratury oswietlenia itp zawiedzie, znam to z praktyki - fotki przy swietle "sodowek" - naprawde trzeba sie nameczyc by wydobyc jakiekolwiek inne barwy niz te produkowane przez te lampy.
OK, skonczmy z ta biela bo odbiegamy od tematu.
Po drugie jesli fotografowana scena bedzie praktycznie monochromatyczna to ustawianie typowych nastaw rownowagi bieli, temepratury oswietlenia itp zawiedzie, znam to z praktyki - fotki przy swietle "sodowek" - naprawde trzeba sie nameczyc by wydobyc jakiekolwiek inne barwy niz te produkowane przez te lampy.
OK, skonczmy z ta biela bo odbiegamy od tematu.
Wracając do koloru. O to co potrafi zrobić z kolorem cyfrówka...
http://www.jogis-roehrenbude.de/Roehren ... G_3414.jpg
To świeci katoda, zwykła katoda lampy które nia ma anody (typ eksperymentalny). A kolorek - jakby liliowy czyż nie?
http://www.jogis-roehrenbude.de/Roehren ... G_3414.jpg
To świeci katoda, zwykła katoda lampy które nia ma anody (typ eksperymentalny). A kolorek - jakby liliowy czyż nie?