wzmacniacz ,,, nie wiem jaki...

Problematyka audiofilska oraz zagadnienia dotyczące NIELAMPOWEGO sprzętu audio.

Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp

leszwil24
15...19 postów
15...19 postów
Posty: 15
Rejestracja: pn, 14 sierpnia 2006, 15:55

wzmacniacz ,,, nie wiem jaki...

Post autor: leszwil24 »

od kilku lat gram na gitarze elektrycznej, natomiast od niedawnego okresu interesuje sie wzmacniaczami lampowymi, i ogólnie wszystkim co ma zwiazek z brzmieniem:) dzis nabyłem kolejny wzmacniacz;) mam zamiar go troche przerobić bo konstrukcja jest bardzo ciekawa, interesuje mnie w nim sam wzmacniacz, którego mógłbym przeszczepić i zainstalować mu lampowy przedwzmacniacz. bedzie to moja pierwsza konstrukcja . oto kilka zdjeć mojego znaleziska, prosze o pomoc w dokładnym ustaleniu jego histori... [/img]
Załączniki
DSC00021.JPG
DSC00024.JPG
DSC00025.JPG
DSC00022.JPG
DSC00018.JPG
DSC00017.JPG
Awatar użytkownika
Vault_Dweller
2500...3124 posty
2500...3124 posty
Posty: 2837
Rejestracja: wt, 1 lipca 2003, 23:26
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Vault_Dweller »

Urządzenie cokolwiek dziwne. Chętnie bym je zobaczył, bowiem nigdy przenigdy nie widziałem czegoś takiego. Z racji modułowej budowy i mnogości różnych "reguladeł" podejrzewam, że jest to sprzęt profesjonalny, najprawdopodobniej kinowy- studyjne robili do szaf 19". Mógł to też być wzmacniacz do radiowęzła. Jakieś bliższe fotki (szczególnie wnętrzności) może? Jak jesteś w Łodzi, to wpadaj z tym ustrojstwem do mnie, chętnie obcykam ;).
Studenckie Radio ŻAK 88,8MHz- alternatywa w eterze przez całą dobę!
szalony

Post autor: szalony »

Albo jest z kraju gdzie czestotliwosc sieci wynosi 60Hz, i wtedy to pokretlo "60 Hz" sugeruje filtr zaporowy do wycinania brumu. Albo to (bardziej prawdopodobne) korektor graficzny (60Hz - basy, 8kHz - soprany). Ustawiany srubokretem, jak w rduchu. Dziwne sa wejscia - mikrofon, magnetofon, i cos co wyglada jak na rysunku jak megafon ? Jest to na pewno sprzet "pro", zwlaszcza ze te zlacza wielostykowe w srodku raczej w sprzecie domowym sie nie pojawiaja. Jest cokolwiek dziwny ... :shock:

EDIT: Wyglada na to, ze tymi "reguladlami" ustawia sie wzmocnienie dla kazdego wejscia z osobna (wybierane przyciskami isostata), a korektor i glosnosc ogolna sa globalne (te trzy pokretla).

PS. Te diny, isostat i neonowka wygladaja na polskie, ale zanim wlaczysz, upewnij sie ze to nie jest na 110V :)
Awatar użytkownika
tszczesn
moderator
Posty: 11227
Rejestracja: wt, 12 sierpnia 2003, 09:14
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: tszczesn »

szalony pisze:Jest to na pewno sprzet "pro", [...[
Jeszcze nie widziałem sprzętu 'pro' z DINami na wejściu.
szalony

Post autor: szalony »

A radiowezlowy BIS101 ? Pulpit do 100BIS, i sam 100BIS tez maja diny.
Awatar użytkownika
tszczesn
moderator
Posty: 11227
Rejestracja: wt, 12 sierpnia 2003, 09:14
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: tszczesn »

szalony pisze:A radiowezlowy BIS101 ? Pulpit do 100BIS, i sam 100BIS tez maja diny.
Nie przypominam sobie jak wyglądały te BISki, ale to, że nyły radiowęzłowe to jeszcze nie znaczy, że to był profesjonalny sprzęt, choć może być. Co nie zmienia faktu, że od bardzo dawna złąćza symetryczne tam rządzą.
Awatar użytkownika
Vault_Dweller
2500...3124 posty
2500...3124 posty
Posty: 2837
Rejestracja: wt, 1 lipca 2003, 23:26
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Vault_Dweller »

Jak już wspomniałem, byłbym skłonny podejrzewać, że ten wzmacniacz pracował w kinie i miał wisieć na ścianie. Wyrób na pewno polski, podejrzewam Polkat albo Elektronikę z Legionowa (chociaż nie da się wykluczyć innych producentów, zwłaszcza unitrowskich). Tak swoją drogą to CENRiT we wcześniejszych konstrukcjach stosował podłączenia kabli do aparatury za pomocą gniazd DB (takich jak np. porty szeregowe i równoległe w komputerach) i złączy nożowych Tuchel (listwy, takie jak w tym wzmacniaczu). Na XLR-y i TRS "przerzucali się" w latach 80-tych, mamy bowiem np. stół SMK-153 z podłączeniami wyłącznie na DB i Tuchlach (zdublowane) i SMP-850 z XLRami, jackami i DB- też zdublowane. Na jakiejś aukcji widziałem foniowski korektor, miał on wejścia i wyjścia na DB. Tak więc nie stosowano od początku wyłącznie złącz jack i XLR, a co do DINów to były one swego czasu stosowane również w aparaturze zawodowej- np. do podłączania mikrofonów, ale XLRy miały tę zaletę, że włożenie wtyczki do gniazda zatrzaskiwało złącze i nie szło tego rozłączyć bez zwolnienia zapadki. Swoją drogą, często do mikrofonów stosowali zakręcane złącza DIN.
Studenckie Radio ŻAK 88,8MHz- alternatywa w eterze przez całą dobę!
Awatar użytkownika
tszczesn
moderator
Posty: 11227
Rejestracja: wt, 12 sierpnia 2003, 09:14
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: tszczesn »

Vault_Dweller pisze: Tak swoją drogą to CENRiT we wcześniejszych konstrukcjach stosował podłączenia kabli do aparatury za pomocą gniazd DB (takich jak np. porty szeregowe i równoległe w komputerach) i złączy nożowych Tuchel (listwy, takie jak w tym wzmacniaczu).
Ale złącza Tuchel dają znacznie solidniejszy styk (nawet z powodu samego rozmiaru wtyku) niz DINy. A złącza DB widziałem tylko tam, gdzie nie zmieści się odpowiednia ilość złącz 'normalnych'
Vault_Dweller pisze:Na XLR-y i TRS "przerzucali się" w latach 80-tych, mamy bowiem np. stół SMK-153 z podłączeniami wyłącznie na DB i Tuchlach (zdublowane) i SMP-850 z XLRami, jackami i DB- też zdublowane. Na jakiejś aukcji widziałem foniowski korektor, miał on wejścia i wyjścia na DB. Tak więc nie stosowano od początku wyłącznie złącz jack i XLR, a co do DINów to były one swego czasu stosowane również w aparaturze zawodowej- np. do podłączania mikrofonów, ale XLRy miały tę zaletę, że włożenie wtyczki do gniazda zatrzaskiwało złącze i nie szło tego rozłączyć bez zwolnienia zapadki. Swoją drogą, często do mikrofonów stosowali zakręcane złącza DIN.
Zatrzask to jedno, pewność styku to drugie - dwudziestoletnie instalacje świetnie działają do dzisiaj. No i nie widziałem jesczze do dziś dobrego wtyku DIN i gniazda DIN - same tanie bylejakie badziewia, bez ekranowania, mechanicznie nieodporne i z rozginającymi się blaszkami stykowymi.
leszwil24
15...19 postów
15...19 postów
Posty: 15
Rejestracja: pn, 14 sierpnia 2006, 15:55

Post autor: leszwil24 »

witam oto kilka nowych fotek...
Załączniki
71.JPG
70.JPG
69.JPG
68.JPG
67.JPG
66.JPG
55.JPG
44.JPG
33.JPG
22.JPG
Awatar użytkownika
Zigrin
500...624 posty
500...624 posty
Posty: 594
Rejestracja: pn, 6 lutego 2006, 14:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Zigrin »

Ładna bateria elektrolitów :shock: ciekawe co wymagało ąz tak dużej filtracji?
ElGit Let there be rock...
szalony

Post autor: szalony »

Jaka pojemnosc maja te elektrolity ?

Zigrin - podejrzewam, ze preamp mikrofonowy. Napiecie jest pewnie dosc niskie, a pojemnosc musi byc spora. Elektrolity duzych pojemnosci byly wtedy duuze...
leszwil24
15...19 postów
15...19 postów
Posty: 15
Rejestracja: pn, 14 sierpnia 2006, 15:55

Post autor: leszwil24 »

jako elektronik amator właśnie głowie sie jak podłączyc to cudo... nie ma tam normalnego przewodu zasilającego..:( może ktos z was da mi jakąś rade na początek ..
leszwil24
15...19 postów
15...19 postów
Posty: 15
Rejestracja: pn, 14 sierpnia 2006, 15:55

Post autor: leszwil24 »

szkoda że tabliczka jest oderwana. ciekawi mnie moc tego ciężkiego urządzenia.. mysle że wiem jak to podłączyć ale potrzebuje sie upewnić, wiec pomocy!!!
leszwil24
15...19 postów
15...19 postów
Posty: 15
Rejestracja: pn, 14 sierpnia 2006, 15:55

Post autor: leszwil24 »

2200nF 63v-655
szalony

Post autor: szalony »

leszwil24 pisze:2200nF 63v-655
Czyli napiecie zasilajace wzmak jest odfiltrowane pojemnoscia

6x2200uF = 13200uF. Wcale nie tak duzo ;)
ODPOWIEDZ