naprawa klatki silnika
Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd
- salicjonał
- 1250...1874 posty
- Posty: 1453
- Rejestracja: ndz, 5 kwietnia 2015, 21:08
- Lokalizacja: gromada Baranów
naprawa klatki silnika
Czy ktoś naprawia takie klatki - wytopiona cyna między prętami na brzegach - silnik nie kręci. Średnica baryłki około 100 mm.
Kalte Leim und warmen Nägel halten besser.
Re: naprawa klatki silnika
Witam, co to za silnik i do czego służy? różne widziałem, ale z takim nie spotkałem się. Pozdrawiam.
- salicjonał
- 1250...1874 posty
- Posty: 1453
- Rejestracja: ndz, 5 kwietnia 2015, 21:08
- Lokalizacja: gromada Baranów
Re: naprawa klatki silnika
Witam. Od wentylatora odśrodkowego - oś silnika jest stożkowa i wchodzi w wirnik, dlatego silnika nie mogę wymienić na inny.
Kalte Leim und warmen Nägel halten besser.
-
- 6250...9374 posty
- Posty: 6255
- Rejestracja: sob, 5 listopada 2005, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
Re: naprawa klatki silnika
Na Wolumenie są silniki razem z wentylatorami odśrodkowymi, czasem nawet wyglądają na nieużywane, wielkość różna, cena jak za flaszkę, sam kombinuję nadmuch ciepłego powietrza z kominka na dom na czymś solidnym a nie na plastikowej zabawce.
- salicjonał
- 1250...1874 posty
- Posty: 1453
- Rejestracja: ndz, 5 kwietnia 2015, 21:08
- Lokalizacja: gromada Baranów
Re: naprawa klatki silnika
Ten wentylator jest specjalistyczny i kosztuje używany 4 tyś, a nowy 10. Takie pieniądze nie leżą na ulicy. Dzwoniłem do różnych zakładów i nie naprawiają klatek. A może wkręcić to w tokarkę i podgrzewając palnikiem, zalutować. Tylko szkoda zrobić błąd i zepsuć.
Kalte Leim und warmen Nägel halten besser.
-
- 6250...9374 posty
- Posty: 6255
- Rejestracja: sob, 5 listopada 2005, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
Re: naprawa klatki silnika
Nie wiem do czego ten twój wentylator ale naprawdę szczerze doradzam odwiedzenie Wolumenu, tam mają wentylatory odśrodkowe z silnikami (fakt, nie zawsze..) do dmuchania nawet w dom wielkości pałacu, ja czekam aż syn zdecyduje, jaki będzie kominek na ogrzanie kondygnacji 120m2. Wczoraj też szpeja mieli, wizualnie nowe jak i używki. Co do naprawy tego wirnika próbuj, gorzej już nie będzie....Pozdrawiam.
Re: naprawa klatki silnika
Witam.
Przydało by się więcej zdjęć, szczególnie od czoła gdzie były zlutowane owe pręty.
Z jednego zdjęcia trudno coś określić. Samo lutowanie też nie będzie proste i raczej należało by je wykonać przy użyciu palnika.
Druga sprawa, czy oryginalnie nie był lutowany za pomocą lutu srebrnego. Mógł już być naprawiany i do tego użyto lutu miękkiego, który po prostu odpadł.
Jeśli to nie problem poproś o pomoc jakiegoś instalatora, który posiada sprzęt do lutowania może będzie w stanie odnowić lut na połączeniach.
Lub zakłady naprawiające rozruszniki i alternatory samochodowe. Może są w okolicy.
Pozdrawiam.
Przydało by się więcej zdjęć, szczególnie od czoła gdzie były zlutowane owe pręty.
Z jednego zdjęcia trudno coś określić. Samo lutowanie też nie będzie proste i raczej należało by je wykonać przy użyciu palnika.
Druga sprawa, czy oryginalnie nie był lutowany za pomocą lutu srebrnego. Mógł już być naprawiany i do tego użyto lutu miękkiego, który po prostu odpadł.
Jeśli to nie problem poproś o pomoc jakiegoś instalatora, który posiada sprzęt do lutowania może będzie w stanie odnowić lut na połączeniach.
Lub zakłady naprawiające rozruszniki i alternatory samochodowe. Może są w okolicy.
Pozdrawiam.
" Nigdy się nie tłumacz-przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą i nigdy nie mów prawdy ludziom, którzy na nią nie zasługują "
Mark Twain
Mark Twain
- salicjonał
- 1250...1874 posty
- Posty: 1453
- Rejestracja: ndz, 5 kwietnia 2015, 21:08
- Lokalizacja: gromada Baranów
Re: naprawa klatki silnika
Dziękuję za sugestię == zlutowanie to nie problem, bo mam palniki propan butan i acetylenowy. Tylko czy lutowanie czepi się do prętów. Jakich środków chemicznych użyć, aby cyna chwyciła się do zaolejonych (od łożysk ślizgowych) prętów w głąb wirnika.
Kalte Leim und warmen Nägel halten besser.
Re: naprawa klatki silnika
Witam.
Jeśli do połączenia użyto lutu miękkiego to wystarczy usunąć zatłuszczenie za pomocą benzyny ekstrakcyjnej, lub acetonu czyszcząc miejsca do lutowania. A czyszczenie przeprowadzić za pomocą pędzla o sztywnym włosiu. Gdyby z jakiś przyczyn na końcówce nie było pozostałości lutu, to przed lutowaniem, a po odtłuszczeniu warto by oczyścić mechanicznie do gołego metalu i pobielić wstępnie miejsce łączenia cyną.
Co do topnika to można użyć takiego jaki jest stosowany do łączenia rur miedzianych w instalacjach hydraulicznych w postaci pasty. Są też i takie zawierające drobiny spoiwa, co znakomicie ułatwia lutowanie, bo nie ma potrzeby używać dodatku cyny z zewnątrz. Do nabycia w sklepach i hurtowniach z materiałami instalacyjnymi.
Przy lucie twardym jeśli jest to lut srebrny polecam specjalne pasty do połączeń lutem twardym. Do kupienia w sklepach ze sprzętem do instalatorów, lub w sklepach ze sprzętem do spawania.
Ważne jest natomiast aby ciepło dostarczać tylko w miejsce łączenia i zrobić to możliwie szybko, a nie na cały wirnik. Dlatego ważne jest osłonięcie pozostałej części za pomocą osłony i stosowanie palnika dającego punktowy płomień, lub lutownicy o dużej mocy.
Sposób naprawy będzie też zależał od tego w jaki sposób są łączone poszczególne pręty wirnika, czy łączą się wszystkie razem jak w typowym wirniku klatkowym. Czy też połączenia są wykonane inaczej i pręty łączą się w poszczególne grupy.
Pozdrawiam.
Jeśli do połączenia użyto lutu miękkiego to wystarczy usunąć zatłuszczenie za pomocą benzyny ekstrakcyjnej, lub acetonu czyszcząc miejsca do lutowania. A czyszczenie przeprowadzić za pomocą pędzla o sztywnym włosiu. Gdyby z jakiś przyczyn na końcówce nie było pozostałości lutu, to przed lutowaniem, a po odtłuszczeniu warto by oczyścić mechanicznie do gołego metalu i pobielić wstępnie miejsce łączenia cyną.
Co do topnika to można użyć takiego jaki jest stosowany do łączenia rur miedzianych w instalacjach hydraulicznych w postaci pasty. Są też i takie zawierające drobiny spoiwa, co znakomicie ułatwia lutowanie, bo nie ma potrzeby używać dodatku cyny z zewnątrz. Do nabycia w sklepach i hurtowniach z materiałami instalacyjnymi.
Przy lucie twardym jeśli jest to lut srebrny polecam specjalne pasty do połączeń lutem twardym. Do kupienia w sklepach ze sprzętem do instalatorów, lub w sklepach ze sprzętem do spawania.
Ważne jest natomiast aby ciepło dostarczać tylko w miejsce łączenia i zrobić to możliwie szybko, a nie na cały wirnik. Dlatego ważne jest osłonięcie pozostałej części za pomocą osłony i stosowanie palnika dającego punktowy płomień, lub lutownicy o dużej mocy.
Sposób naprawy będzie też zależał od tego w jaki sposób są łączone poszczególne pręty wirnika, czy łączą się wszystkie razem jak w typowym wirniku klatkowym. Czy też połączenia są wykonane inaczej i pręty łączą się w poszczególne grupy.
Pozdrawiam.
" Nigdy się nie tłumacz-przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą i nigdy nie mów prawdy ludziom, którzy na nią nie zasługują "
Mark Twain
Mark Twain