Ekranowanie lamp – jakie i w jakich przypadkach jest one niezbędne?
Różne warianty wykonania:
1 - aluminiowy kubeczek zapięty na przewidzianej do tego celu podstawce lampowej,
2 – żelazny kubek zapięty na takiej samej podstawce,
3 - rurka zwinięta z blachy (często transformatorowej, permolojowej) ciasno nałożona na lampę i pewnie połączona z masą,
4 – aluminiowy kubek jak w p.1 z wsuniętą do środka lub nałożoną na zewnątrz rurką jak w p.3,
5 – lampa pomalowana lakierem przewodzącym,
6 – inne ...
Ogłoszenie naszego kolegi (http://www.trioda.nazwa.pl/trioda/forum ... 37&t=31701) sprowokowało mnie do postawienia pytania o ekranowaniu lamp.
Do zastosowania we wstępnych audio-wzmacniaczach o dużej czułości (np. RIAA) proponuję rozwiązanie jak w p.3, ewentualnie gorsze acz bardziej estetyczne – p.2 lub p.4.
No właśnie, z jakiego powodu drugie/czwarte rozwiązanie jest gorsze od zastosowanego np w magnetofonie „Tonette”(p.3) ?
Ekranowanie lamp.
Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd