Odnawianie, lakierowanie bakelitu

Jeśli informacja nie pasuje do żadnego działu, a musisz się nią podzielić - zrób to tutaj.

Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd

Awatar użytkownika
isophon
250...374 postów
250...374 postów
Posty: 303
Rejestracja: pn, 21 grudnia 2009, 21:39

Odnawianie, lakierowanie bakelitu

Post autor: isophon »

Witam.
Gdzieś coś kiedyś było na forum, ale jakoś nie potrafię odnaleźć... :roll:
Jak koledzy odnawiacie obudowy z bakelitu, aby miały dawny, pierwotny "blask"?
Może ma ktoś sprawdzoną technikę i stosuje ją z powodzeniem?
Gdzieś czytałem, że dobry efekt daje zmatowienie powierzchni drobnym papierem ściernym, a następnie pomalowanie lakierem bezbarwnym żywicznym.
Jest też coś takiego jak "żywica szkląca"...
Czy ktoś to próbował stosować?
Ściąga: Ω µ Π φ α β ε ω 8)
Awatar użytkownika
stas2
125...249 postów
125...249 postów
Posty: 185
Rejestracja: śr, 30 września 2009, 20:52
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Odnawianie, lakierowanie bakelitu

Post autor: stas2 »

stas2
Awatar użytkownika
romanradio
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1536
Rejestracja: czw, 12 stycznia 2012, 08:41
Lokalizacja: Lwów semper poloniae

Re: Odnawianie, lakierowanie bakelitu

Post autor: romanradio »

isophon pisze:Witam.
Gdzieś coś kiedyś było na forum, ale jakoś nie potrafię odnaleźć... :roll:
Jak koledzy odnawiacie obudowy z bakelitu, aby miały dawny, pierwotny "blask"?
Może ma ktoś sprawdzoną technikę i stosuje ją z powodzeniem?
Gdzieś czytałem, że dobry efekt daje zmatowienie powierzchni drobnym papierem ściernym, a następnie pomalowanie lakierem bezbarwnym żywicznym.
Jest też coś takiego jak "żywica szkląca"...
Czy ktoś to próbował stosować?
Z Twojego postu wynika,że nigdy nie za dużo na dany temat
Co do malowania??? taaa... widziałem nadwozie malucha pomalowane lakierem chlorokauczukowym i to pędzlem ławkowcem.Może dlatego,że ten lakier jest odporny na sól drogową?
Ale do rzeczy.Musisz się zaopatrzyć w papier ścierny 280 / 400/800.Jeśli są głębsze rysy- szlifujesz grubszym ,jeśli delikatniejsze-drobniejszym,stopniowo coraz wyższej numeracji..Kiedy rysy już znikną musisz polerować pastą do zaworów nr 1,2,0.(w sklepach moto)Następnie właściwe polerowanie pastą do lakierów karoseryjnych np. Automax
Aby uzyskać lustrzaną niemal powierzchnię zastosuj wosk do karoserii w sprayu + polerowanie.Cała operacja jest żmudna,więc od razu na początek lepiej pójść po 4-ro pak.Ale efekt wizualny wynagradza wysiłek.
Roman
znów odwaliłem kawał dobrej a niepotrzebnej roboty
---------------------------------------------
ODPOWIEDZ