Wydzielono z: Nie lampowe ale retro motocyklowe

Jeśli informacja nie pasuje do żadnego działu, a musisz się nią podzielić - zrób to tutaj.

Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd

Awatar użytkownika
MarekSCO
2500...3124 posty
2500...3124 posty
Posty: 2678
Rejestracja: pn, 31 lipca 2006, 22:02
Lokalizacja: Żołynia podkarpackie

Re: Wydzielono z: Nie lampowe ale retro motocyklowe

Post autor: MarekSCO »

:arrow: Boguś :)
Ja bym zastosował okładziny... Dębowe...
( Wcale nie żartuję - ani trochę )
Machina ze zdjęcia wygląda cudnie :)
Boguś pisze: (...) I widział też z silnikiem garbusa1600 (...)
Akurat zamierzam kupić jakiś ( jakikolwiek ) w miarę przyzwoity silnik lotniczy...
A na Rotaxa mnie nie stać :(
Ma ktoś dane na temat kosztów pozyskania i remontu takiego garbusowego bokserka ?
Pozdrawiam
Marek
Miło mi z Wami :)
Pozdrawiam
gustaw353
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1773
Rejestracja: czw, 2 czerwca 2011, 19:43
Lokalizacja: Wrocław - Krzyki

Re: Wydzielono z: Nie lampowe ale retro motocyklowe

Post autor: gustaw353 »

„A motocykl zbudowany w oparciu o silnik z "Forda Kosygina" czyli Zaporożca widział?”
YouTube zawiera sporo filmów o takich i podobnych konstrukcjach. Polskich jest (było?) kilka.
Był też motocykl z silnikiem od Syreny.

Swego czasu zapaliłem się do budowy trójkołowca, tzw. „trajki”. Po Wrocławiu w tym czasie jeździła już trajka na bazie „garbusa”. Ja w tym celu nabyłem używanego „Zaporożca” – było to w 1979 r.. Przez rok miał pełnić funkcje społeczno-pożyteczne dla rodziny a ja zabrałem się za projekt. Powstał nawet model by w małej skali „oblatać” konstrukcję.
Ostateczna koncepcja była nawet ambitna. Cały zespół napędowy wraz z przednim zawieszeniem i "personelem" miał być połączony wahliwie z tylną osią tak by można było zachować „trakcję” charakterystyczną dla jednośladu. Owo wahanie miało być kontrolowane za pomocą amortyzatora ciernego podpatrzonego w pralce automatycznej „Вятка” (!). Wiele szczegółów konstrukcji było dogłębnie przemyślanych i zasymulowanych na modelu.
Niestety po zamyśle pozostały tylko szczątki archiwum i wspomnienia:
DSCN0181.jpg
DSCN0182.jpg
DSCN0180.jpg
Zaporożec albo: „Tajfun V4-korbo”, nebo: „sportovní verze tanku“ (tak go nazywałem) służył rodzinie przez 11 lat i zawsze do domu wracał o własnych siłach. Przez kolejne 3 lata jeździł nim szwagier do czasu aż fiknął koziołka na dach. Przeturlał go na koła i zdołał dojechać nim do domu.
Mój był czerwony:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... CM63zSbzxs
I jeszcze mała etiuda:
http://www.youtube.com/watch?v=FDEwFFp6wEQ
TELEWIZOREK52
3125...6249 postów
3125...6249 postów
Posty: 4188
Rejestracja: czw, 3 grudnia 2009, 00:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wydzielono z: Nie lampowe ale retro motocyklowe

Post autor: TELEWIZOREK52 »

Boguś pisze:Przecież napisałem ze zmodernizowany. jak już drogi telewizorku tak dokładnie wymieniasz detale to zauważ ze widać też tam chłodnicę oleju której w oryginale nie ma. Ma tez zamontowana syrenę mechaniczną napędzaną z kola zamachowego i jest z nią problem. Otóż oryginalnie po dociśnięciu pedała stożek wykonany z materiału ciernego ( coś w rodzaju okładziny hamulcowej )dociskany jest do kola zamachowego ale uległ zużyciu a wszelkie materiały zastępcze typu teflon guma czy inne wynalazki działają max kilka dociśnięć. Masz może pomysł skąd wziąć taki materiał lub czym go zastąpić ?
A pasażerka to mój własny wróg na mojej krwi wyhodowany :D
A co do kół: Ural, M-72 ma falbany kaśka i dniepr już pelne. A urala z przednim napędem tez widział ?
No to Bogusiu stara gapa jestem. Co do tego stożka, nie znam tego "patentu" i trudno mi coś powiedzieć o czymś czego nie widziałem. Tak na ślepo pokombinuję, może turbaks? Albo jakieś klocki hamulcowe z ciężarówy o ile wymiary wydadzą. Fabrycznego Urala z przednim napędem nie widziałem ale różne samoróbki/dziwolągi to już tak. Widziałem natomiast eksportowego Dniepra przywiezionego z Anglii - cacuszko!
gustaw353 pisze:Zaporożec albo: „Tajfun V4-korbo”, nebo: „sportovní verze tanku“ (tak go nazywałem) służył rodzinie przez 11 lat
W pierwszej połowie lat 70 marzył mi się "Nosorożec" ale talonik przeszedł koło nosa. Pozdrawiam zakręconych korbowodami, podobnie jak ja.
Boguś
2500...3124 posty
2500...3124 posty
Posty: 3049
Rejestracja: sob, 17 stycznia 2004, 22:10
Lokalizacja: Zawiercie

Re: Wydzielono z: Nie lampowe ale retro motocyklowe

Post autor: Boguś »

Tak wygląda ural przednim napędem.
Załączniki
Prototyp Ural  2WD.jpg
Awatar użytkownika
brys
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1298
Rejestracja: śr, 10 sierpnia 2005, 23:51
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wydzielono z: Nie lampowe ale retro motocyklowe

Post autor: brys »

Boguś pisze:Tak wygląda ural przednim napędem.
Nie znam się na jeździe terenowej, ale zastanawia mnie czy to ustrojstwo się nie urwie na jakiejś skałce albo konarze.
Boguś
2500...3124 posty
2500...3124 posty
Posty: 3049
Rejestracja: sob, 17 stycznia 2004, 22:10
Lokalizacja: Zawiercie

Re: Wydzielono z: Nie lampowe ale retro motocyklowe

Post autor: Boguś »

brys pisze:
Boguś pisze:Tak wygląda ural przednim napędem.
Nie znam się na jeździe terenowej, ale zastanawia mnie czy to ustrojstwo się nie urwie na jakiejś skałce albo konarze.
согнуться не ломаются :wink:
Mnie się udało w M-72 urwać cylinder ... więc i taki napęd tez pewnie się urwie jak się dobrze postarać
TELEWIZOREK52
3125...6249 postów
3125...6249 postów
Posty: 4188
Rejestracja: czw, 3 grudnia 2009, 00:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wydzielono z: Nie lampowe ale retro motocyklowe

Post autor: TELEWIZOREK52 »

Boguś pisze:Tak wygląda ural przednim napędem.
Kolejna rzecz której nie widziałem. Ciekawe czy jest to jakaś samoróbka czy prototyp? Podejrzewam że ten wynalazek działa tylko na pierwszym biegu i służy głównie do "wykopania się" z błota. Wyobrażam sobie jak to wszystko musi jazgotać po przekroczeniu 60km/h. A kołyska też z napędem? Z tymi motorami to podobnie jak z Rubinami. O ile do nas sprowadzano parę znormalizowanych modeli to u nich wolna amerykanka. Zbieranina części ze wszystkich modeli upchana do kupy.
brys pisze:Nie znam się na jeździe terenowej, ale zastanawia mnie czy to ustrojstwo się nie urwie na jakiejś skałce albo konarze
Podejrzewam że prędzej niż później.
Boguś pisze:Mnie się udało w M-72 urwać cylinder
Zwłaszcza przy jeździe solówką nie było o to trudno a i jeszcze nogę można było urwać.
Boguś
2500...3124 posty
2500...3124 posty
Posty: 3049
Rejestracja: sob, 17 stycznia 2004, 22:10
Lokalizacja: Zawiercie

Re: Wydzielono z: Nie lampowe ale retro motocyklowe

Post autor: Boguś »

Ten ural z przednim napedem to prototyp o nazwie WD2 albo 2WD jakoś tak.
Skrzynie biegów były rożne różniste, nawet z wstecznym biegiem. Najtrwalsze były te krótkie od M-72. Ural już miał gorsze a Dniepr to już totalny badziew.
A poniżej wspomniana syrena z tego urala co nie ma ochoty buczeć ,,,,,
Załączniki
IMG_4859.jpg
IMG_4860.jpg
Awatar użytkownika
gachu13
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1516
Rejestracja: sob, 18 listopada 2006, 11:30
Lokalizacja: Bestwina

Re: Wydzielono z: Nie lampowe ale retro motocyklowe

Post autor: gachu13 »

Może już nie retro ale nawet dzisiaj da się kupić motocykl z napędem na oba koła: Yamaha WR450 2 Track (oczywiście moto typowo do taplania się w błocie :) ). A konstrukcja jakby nieco mniej toporna od rosyjskiej :lol:
SQ9KQZ
gustaw353
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1773
Rejestracja: czw, 2 czerwca 2011, 19:43
Lokalizacja: Wrocław - Krzyki

Re: Wydzielono z: Nie lampowe ale retro motocyklowe

Post autor: gustaw353 »

"... Yamaha WR450 2 Track (oczywiście moto typowo do taplania się w błocie :) ). A konstrukcja jakby nieco mniej toporna od rosyjskiej :lol:"

No tak, różne epoki i różne zadania. Ciekaw jestem takiej próby:
http://www.youtube.com/watch?v=ZTYQVzvZPw4
gustaw353
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1773
Rejestracja: czw, 2 czerwca 2011, 19:43
Lokalizacja: Wrocław - Krzyki

Re: Wydzielono z: Nie lampowe ale retro motocyklowe

Post autor: gustaw353 »

Muzeum w Brukseli 1958.JPG
- odlotowa maszyna !?
elektrit
625...1249 postów
625...1249 postów
Posty: 927
Rejestracja: ndz, 24 stycznia 2010, 11:20
Lokalizacja: Brzesko-Okocim
Kontakt:

Re: Wydzielono z: Nie lampowe ale retro motocyklowe

Post autor: elektrit »

Ta lambretta 125d? Nie.
Poszukuję 1R5T.
chrzan49
1875...2499 postów
1875...2499 postów
Posty: 2469
Rejestracja: sob, 2 lutego 2008, 19:18

Re: Wydzielono z: Nie lampowe ale retro motocyklowe

Post autor: chrzan49 »

Do właściciela nie fungującego sprzegła.
Daaawno temu widziałem takie w samochodach .To był skórzany stożek.Może w tym kierunku trzeba iść?Jak przeniosło moc do 30 KM to w syrenie powinno jakiś czas wytrzymać.
Musiałbym mieć dobre foty mechanizmu to może coś bym wygłowkował.
Wiedza motoryzacyjna Telewizora wprost porażająca.Czółko chylę.
Jakoś mnie "motury" nie wciągneły ale było tak:
aJawa 350 Ogar żle wspominana bo wywrotna małpa
b.WFM 125 MOT6 to pierdzikółko mile
c.IFA BK 350 bardzo mile ino dostać wał do niej to marzenie ścietej głowy.Na zakrecie pieknie się bączki robiło na ochraniaczach cylindrów.
d.Harley Davidson WLA 750 z 1943 roku z wózkiem ale wozka nie brałem (idiota) Nie było gdzie trzymać.
Kilka razy pojeździłem niezłymi maszynkami np Sokół 600 i 1000 mego kupla ale bez orgazmu.Za to gang brytoli przedwojennych nie ma ceny!
Ten sowiecki wynalazek przednionapedowy to prawie jak szkopski Maus.Do jazdy toto sie nie nadawało.Tylko do wyjechania a ciekaw jestem jaki miało promień skrętu no i baaaardzo niebezpieczne ale ljudziej u nich mnogo!
Pozdrawiam T
Awatar użytkownika
tradytor
625...1249 postów
625...1249 postów
Posty: 804
Rejestracja: śr, 2 sierpnia 2006, 12:00

Re: Wydzielono z: Nie lampowe ale retro motocyklowe

Post autor: tradytor »

chrzan49 pisze:Za to gang brytoli przedwojennych nie ma ceny!
Nooo, nie ma 8)
Awatar użytkownika
koVal
125...249 postów
125...249 postów
Posty: 183
Rejestracja: pt, 29 kwietnia 2011, 13:22

Re: Wydzielono z: Nie lampowe ale retro motocyklowe

Post autor: koVal »

ODPOWIEDZ