Kanał Clean z korektorem za wtórnikiem
Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp
- Thereminator
- 6250...9374 posty
- Posty: 7359
- Rejestracja: sob, 2 kwietnia 2005, 21:42
- Lokalizacja: Nizina Wschodnioeuropejska
Re: Kanał Clean z korektorem za wtórnikiem
Przy takich założeniach warto zajrzec do schematu SLO. Kanał Normal (czyli crunch/clean) to w zasadzie Atomic z kilkoma modami, gdzie miedzy crunch a clean przełącza się ręcznie.
Notabene wspomniana przez ciebie DR-ka, to w zasadzie zżynka ze SLO.
Notabene wspomniana przez ciebie DR-ka, to w zasadzie zżynka ze SLO.
W teorii nie ma różnicy między praktyką a teorią. W praktyce jest.
Re: Kanał Clean z korektorem za wtórnikiem
Właśnie dlatego, że DR-ka jest podobna do SLO, a SLO jest podobne do Atomica, zdecydowałem się jednak na preamp DR-ki + Atomica.
Miałem okazję pobawić się kiedyś obydwoma preampami i jednak DR była czymś bardziej dla mnie
Niestety, jak napomniałem wcześniej, mam do dyspozycji tylko 2 sztuki ECC83 na preamp, więc musiałem pokombinować.
Myślę, że może coś fajnego z tego wyjść...
A że będzie lepsze niż Valveking, to już nie wspomnę
Myślę też, że kupie inny głośnik, akurat są na aukcjach fajne 16 ohmowe Celestiony wyciągnięte z kolumny Marshalla.
To co siedzi tam teraz, jest nie dość że twarde, to w dodatku za małe- przesterowywał się na ustawieniu Volume na godzinę 15.
Miałem okazję pobawić się kiedyś obydwoma preampami i jednak DR była czymś bardziej dla mnie

Niestety, jak napomniałem wcześniej, mam do dyspozycji tylko 2 sztuki ECC83 na preamp, więc musiałem pokombinować.
Myślę, że może coś fajnego z tego wyjść...
A że będzie lepsze niż Valveking, to już nie wspomnę

Myślę też, że kupie inny głośnik, akurat są na aukcjach fajne 16 ohmowe Celestiony wyciągnięte z kolumny Marshalla.
To co siedzi tam teraz, jest nie dość że twarde, to w dodatku za małe- przesterowywał się na ustawieniu Volume na godzinę 15.
Re: Kanał Clean z korektorem za wtórnikiem
Taaaak....
Ja i moje zdecydowanie...
Ostatecznie padło na kopię Ashdowna FA, tyle że z wyeliminowaniem "Nietypowego zastosowania triody".
Konstrukcja brzmiąca świetnie, zarówno na słabym 8" calowym głośniku z Marshalla, jak i na oryginalnej paczce, w dodatku mało kombinacji i bardzo fajna zawartość środkowych częstotliwości w brzmieniu.
Mam nadzieję, że po tym wszystkim nie wyjdę na mało konkretnego człowieka...
Ja i moje zdecydowanie...
Ostatecznie padło na kopię Ashdowna FA, tyle że z wyeliminowaniem "Nietypowego zastosowania triody".
Konstrukcja brzmiąca świetnie, zarówno na słabym 8" calowym głośniku z Marshalla, jak i na oryginalnej paczce, w dodatku mało kombinacji i bardzo fajna zawartość środkowych częstotliwości w brzmieniu.

Mam nadzieję, że po tym wszystkim nie wyjdę na mało konkretnego człowieka...

- Thereminator
- 6250...9374 posty
- Posty: 7359
- Rejestracja: sob, 2 kwietnia 2005, 21:42
- Lokalizacja: Nizina Wschodnioeuropejska
Re: Kanał Clean z korektorem za wtórnikiem
W sumie to FA też pochodzi od SLO, a to marnowanie triody też mnie drażni, więc plus dla ciebie, że to w swojej konstrukcji poprawiłeś. Zmieniałeś coś poza tym? Oryginał pomimo rzeczywiscie fajnego przesteru jest niestety (nie tylko moim zdaniem) zbyt zbasowany.
W teorii nie ma różnicy między praktyką a teorią. W praktyce jest.
Re: Kanał Clean z korektorem za wtórnikiem
Dlatego są ludzie którzy wymieniają ten nieszczesny 47n za pierwszym stopniem na coś o mniejszej wartości. Dla mnie 47n to może siedzieć za inwerterem, ale nie za pierwszym stopniem.
- Thereminator
- 6250...9374 posty
- Posty: 7359
- Rejestracja: sob, 2 kwietnia 2005, 21:42
- Lokalizacja: Nizina Wschodnioeuropejska
Re: Kanał Clean z korektorem za wtórnikiem
Tyle, że owe 47n jest Valvekingu, a z tego co Procek_2 pisze wynika, że w jego konstrukcji z VK zostały tylko trafa i obudowa. W Fallen Angelu ów kondensator ma wartość 22n, przynajmniej na posiadanych przeze mnie schematach...
W teorii nie ma różnicy między praktyką a teorią. W praktyce jest.
Re: Kanał Clean z korektorem za wtórnikiem
Tutaj zgadzam się z Painlustem- w oryginale wszystkie kondensatory są mocno przewartościowane.
Sprzęgające miały po 100n o ile dobrze pamiętam, w każdym razie, tak pisano na pewnym forum, gdy pojawił się temat o tym, że Ashdown 60 DSP ma dużo basu.
W schematach, które ja posiadam, są już poprawne wartości elementów (załącznik).
W Valvekingu jest sprzęgający 47n, ale taką wartość przyjmuje dla kanału czystego. Dla przesteru wchodzi w szereg z kondensatorem 2,2n, co wypadkowo daje 2,1n. Wartość odpowiednia, zwłaszcza ze względu na konfigurację potencjometru Gain.
Jeśli chodzi o zmiany w preampie Ashdowna, to najlepiej będzie, jak podrzucę gotowy schemat. Problem miałem początkowo z uzyskaniem kanału czystego poprzez semicloning, ale udało mi się na trzech podwójnych i jednym pojedynczym przekaźniku. Schemat do wieczora powinien być już gotowy
Sprzęgające miały po 100n o ile dobrze pamiętam, w każdym razie, tak pisano na pewnym forum, gdy pojawił się temat o tym, że Ashdown 60 DSP ma dużo basu.
W schematach, które ja posiadam, są już poprawne wartości elementów (załącznik).
W Valvekingu jest sprzęgający 47n, ale taką wartość przyjmuje dla kanału czystego. Dla przesteru wchodzi w szereg z kondensatorem 2,2n, co wypadkowo daje 2,1n. Wartość odpowiednia, zwłaszcza ze względu na konfigurację potencjometru Gain.
Jeśli chodzi o zmiany w preampie Ashdowna, to najlepiej będzie, jak podrzucę gotowy schemat. Problem miałem początkowo z uzyskaniem kanału czystego poprzez semicloning, ale udało mi się na trzech podwójnych i jednym pojedynczym przekaźniku. Schemat do wieczora powinien być już gotowy

- Załączniki
-
- FA60 Guitar Schematic 2.PDF
- Poprawiony schemat Ashdown FA 60 DSP
- (184.18 KiB) Pobrany 207 razy
- Thereminator
- 6250...9374 posty
- Posty: 7359
- Rejestracja: sob, 2 kwietnia 2005, 21:42
- Lokalizacja: Nizina Wschodnioeuropejska
Re: Kanał Clean z korektorem za wtórnikiem
Mówisz, że nie oryginalny, tylko poprawiony? Właśnie ten schemat posiadam (i jeszcze FA180 z takimi samymi wartościami elementów w preampie). Notabene to nie jest schemat FA60 DSP, tylko starszej wersji bez DSP. Do tego drugi arkusz PDF-a w ogóle nie dotyczy FA60 tylko FA40, co doskonale widać po zasilaczu biasu.
W teorii nie ma różnicy między praktyką a teorią. W praktyce jest.
Re: Kanał Clean z korektorem za wtórnikiem
A raczej zasilaczu żarzenia, z którego pobierane jest napięcie ujemne bias...
Nie zwróciłem na to uwagi nawet
Chyba za bardzo interesuje mnie część lampowa....
Nie zwróciłem na to uwagi nawet

Chyba za bardzo interesuje mnie część lampowa....

Re: Kanał Clean z korektorem za wtórnikiem
Odświeżam nieco temat.
Jak teraz spojrzałem na schemat FA60, to w oczy od razu rzucił mi się korektor barwy.
Dlaczego tam jest korektor typu Fender, mimo iż występuje za całym preampem?
W FA 180 występuje już typowy Marshallowski korektor, no z kilkoma udziwnieniami, ale jednak potencjometr Mid jest podpięty typowo po Jimowemu...
Myślę, że mogłaby być niezła wtopa, jak ktoś by to zmontował...
Co koledzy o tym sądzą?
Jak teraz spojrzałem na schemat FA60, to w oczy od razu rzucił mi się korektor barwy.
Dlaczego tam jest korektor typu Fender, mimo iż występuje za całym preampem?
W FA 180 występuje już typowy Marshallowski korektor, no z kilkoma udziwnieniami, ale jednak potencjometr Mid jest podpięty typowo po Jimowemu...
Myślę, że mogłaby być niezła wtopa, jak ktoś by to zmontował...
Co koledzy o tym sądzą?
Re: Kanał Clean z korektorem za wtórnikiem
Nie jest ważne gdzie korektor występuje tylko czy współpracuje ze stopniem czy wtórnikiem.
Re: Kanał Clean z korektorem za wtórnikiem
Rozumiem to, jednak to jest korektor, który wstawia się pomiędzy dwa stopnie, w każdym razie tak mi się dotychczas wydawało...
Chodzi mi o jego wpływ na brzmienie, nie mam pojęcia jak to może zabrzmieć.
Chodzi mi o jego wpływ na brzmienie, nie mam pojęcia jak to może zabrzmieć.
Re: Kanał Clean z korektorem za wtórnikiem
Wydawało ci się... Korektor fenderowski jest do współpracy ze stopniem, a marshallowski z wtórnikiem, nie ma znaczenia czy siedzą między stopniami czy za preampem.
-
- 625...1249 postów
- Posty: 722
- Rejestracja: śr, 25 czerwca 2003, 22:17
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kanał Clean z korektorem za wtórnikiem
Czy możesz podać źródło takiej informacji ? czy jest to może Twoja autorska nowatorska koncepcja ? Jeżeli wydaje Ci się, że to jest prawdziwe stwierdzenie to masz rację. Wydaje Ci się.painlust pisze:Korektor fenderowski jest do współpracy ze stopniem, a marshallowski z wtórnikiem, nie ma znaczenia czy siedzą między stopniami czy za preampem.
Korektory typu Fender i Marshall identyfikowane przez klasyczne wartości RC są stosowane zamiennie we współpracy i ze stopniem i z wtórnikiem. I to przez wielu konstruktorów wzmacniaczy nie tylko tych wymienionych. I nie ma na to żadnej reguły. Wypada też wiedzieć, że wielu producentów stosuje różne wartości elementów RC w swoich korektorach i trudno mówić o jednoznacznym zakwalifikowaniu ich do jednego z tych dwóch typów.
pozdrawiam
Re: Kanał Clean z korektorem za wtórnikiem
To maja autoraska koncepcja. Rozpowszechnianie bez pozwolenia zabronione.
zapewne teraz podasz nam przykłady zastosowania fenderowskiego korektora z wtórnikiem oraz marshalowskiego ze stopniem.
