GTO Supercharger - separacja trafa

Wzmacniacze gitarowe, efekty i inne zagadnienia "okołogitarowe".

Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp

Awatar użytkownika
TooL46_2
1875...2499 postów
1875...2499 postów
Posty: 2024
Rejestracja: ndz, 20 lipca 2008, 12:06
Lokalizacja: Seattle, WA

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: TooL46_2 »

Tutaj popatrz ;) http://valvewizard2.webs.com/Grounding.pdf Strona 13.

EDIT: Filmik dopiero zobacze z domu :/ W pracy poblokowane mam.
Pozdr,
-Tomek Drabas
________
‎"One should not pursue goals that are easily achieved. One must develop an instinct for what one can just barely achieve through one's greatest efforts."
—Albert Einstein

tomdrabas.com
Awatar użytkownika
Recon
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1258
Rejestracja: śr, 23 czerwca 2010, 20:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: Recon »

Ciężka sprawa z tym, jeśli chodzi o prowadzenie masy to tak to u mnie wygląda jak w załączniku:
Załączniki
masa.gif
Pozdrawiam

Paweł K.
Awatar użytkownika
TooL46_2
1875...2499 postów
1875...2499 postów
Posty: 2024
Rejestracja: ndz, 20 lipca 2008, 12:06
Lokalizacja: Seattle, WA

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: TooL46_2 »

Dorysuj jeszcze, jak masz mase doprowadzona do wejscia i wyjscia. Ten schemat to Twoj wzmacniacz czy efekt? Wyglada mi na wzmacniacz. Ja o tym przelaczniku 'GROUND LIFT' myslalem w kontekscie efektu nie wzmacniacza.
Pozdr,
-Tomek Drabas
________
‎"One should not pursue goals that are easily achieved. One must develop an instinct for what one can just barely achieve through one's greatest efforts."
—Albert Einstein

tomdrabas.com
Awatar użytkownika
Recon
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1258
Rejestracja: śr, 23 czerwca 2010, 20:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: Recon »

Tak to wygląda, nie mój projekt, autor utrzymuje, że jest w 100% bezbrumowy:

A ten schemat to oczywiście efekt, wzmacniacz to akurat pierdziawka Peaveya tranzystorowa, ale gra czysto i to się liczy na tą chwilę
Załączniki
Bez tytułu.jpg
Pozdrawiam

Paweł K.
Awatar użytkownika
Thereminator
6250...9374 posty
6250...9374 posty
Posty: 7359
Rejestracja: sob, 2 kwietnia 2005, 21:42
Lokalizacja: Nizina Wschodnioeuropejska

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: Thereminator »

Nie posłuchałeś rady z zewnętrznym zasilaczem i sam strzeliłeś sobie w stopę - skoro efekt ma wbudowane trafo + podłączone uziemienie i podłączasz go do uziemionego wzmacniacza, to masz piekną petlę masy i musi brumić. A najfajniejsze w tym wszystkim jest to, że ze względów bezpieczeństwa nie można usunąć uziemienia w efekcie...
Ostatnio zmieniony śr, 30 listopada 2011, 00:31 przez Thereminator, łącznie zmieniany 1 raz.
W teorii nie ma różnicy między praktyką a teorią. W praktyce jest.
Awatar użytkownika
TooL46_2
1875...2499 postów
1875...2499 postów
Posty: 2024
Rejestracja: ndz, 20 lipca 2008, 12:06
Lokalizacja: Seattle, WA

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: TooL46_2 »

Jak w koncu rozwiazales sprawe zasilania tego efektu? Z duzym prawdopodobienstwem wlasnie tu tkwi blad.

:arrow: Thereminator
Pisalismy w tym samym momencie ;)
Pozdr,
-Tomek Drabas
________
‎"One should not pursue goals that are easily achieved. One must develop an instinct for what one can just barely achieve through one's greatest efforts."
—Albert Einstein

tomdrabas.com
Awatar użytkownika
Recon
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1258
Rejestracja: śr, 23 czerwca 2010, 20:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: Recon »

Nie nie, jednak zdecydowałem się tradycyjnie to rozwiązać i trafo jest nieseparowane, co prawda chwilowo poza obudową, bo to toroid i planuję jakoś fajnie go obudować, no ale jest podłączone w 100% tradycyjnie i tak jak opisałem na rysunku. A skoro i wzmacniacz i efekt są uziemione, no to jak to można rozwiązać? Sytuacja wydaję się być patowa, no bo co mogę zrobić ? Jak to jest rozwiązane w oryginale? Przecież tam też musi być uziemione, a jak mniemam, na chwilę obecną zasilanie u mnie jest zrealizowane prawie identycznie jak w oryginale.
Pozdrawiam

Paweł K.
Awatar użytkownika
TooL46_2
1875...2499 postów
1875...2499 postów
Posty: 2024
Rejestracja: ndz, 20 lipca 2008, 12:06
Lokalizacja: Seattle, WA

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: TooL46_2 »

Merlin dobrze tlumaczy, skad bierze sie taki brum (Thereminator tez wyjasnil po krotce idee powstawania tego zjawiska). Zatem, sprobuj moze cos takiego.

1/ Przywroc kabel sygnalowy do jego pierwotnego stanu
2/ Zastosuj 'patent' Czarodzieja z linku, ktory podeslalem, ze strony 14 (opornik 10R/5W i z kondensatorem i diodami) w miejsce czerwonego polaczenia (Obudowa) ze schematu, ktory wrzuciles
3/ Daj znac, czy pomoglo ;)
Pozdr,
-Tomek Drabas
________
‎"One should not pursue goals that are easily achieved. One must develop an instinct for what one can just barely achieve through one's greatest efforts."
—Albert Einstein

tomdrabas.com
Awatar użytkownika
Recon
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1258
Rejestracja: śr, 23 czerwca 2010, 20:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: Recon »

Hmm ale tam jest pomiędzy Ground a masą, ground mam z racji uziemienia traktować jako obudowę? Tak czy siak, sprawdzę to dopiero jak się wybiorę jutro(dziś w zasadzie do sklepu po rezystor)
Pozdrawiam

Paweł K.
Awatar użytkownika
TooL46_2
1875...2499 postów
1875...2499 postów
Posty: 2024
Rejestracja: ndz, 20 lipca 2008, 12:06
Lokalizacja: Seattle, WA

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: TooL46_2 »

Thereminator pisze:podłączone uziemienie i podłączasz go do uziemionego wzmacniacza, to masz piekną petlę masy i musi brumić.
Przeciez na schemacie blokowym efektu, ktory wrzuciles, podlaczasz zarowno przewod ochronny jak i mase efektu do obudowy. To polaczenie powoduje powstawanie brumu.

Proponowalbym Ci takze zmienienie pozycji na horyzontalna -- o tej porze juz wiele nie wymyslisz ;)
Pozdr,
-Tomek Drabas
________
‎"One should not pursue goals that are easily achieved. One must develop an instinct for what one can just barely achieve through one's greatest efforts."
—Albert Einstein

tomdrabas.com
Awatar użytkownika
Thereminator
6250...9374 posty
6250...9374 posty
Posty: 7359
Rejestracja: sob, 2 kwietnia 2005, 21:42
Lokalizacja: Nizina Wschodnioeuropejska

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: Thereminator »

Ja nic nie wrzucałem :)

W oryginalnym GTO bolec ochronny jest niepodłączony, co w pewnych okolicznościach mogłoby być potencjalnie niebezpieczne i dlatego zaproponowałem zasilanie z zewnętrznego trafa.
DCFN0012 (Medium).jpg
W teorii nie ma różnicy między praktyką a teorią. W praktyce jest.
Awatar użytkownika
TooL46_2
1875...2499 postów
1875...2499 postów
Posty: 2024
Rejestracja: ndz, 20 lipca 2008, 12:06
Lokalizacja: Seattle, WA

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: TooL46_2 »

Dlatego rozwiazanie Merlina powinno pomoc w rozwiazaniu tego problemu. Zobaczymy po porobach Recon'a.
Pozdr,
-Tomek Drabas
________
‎"One should not pursue goals that are easily achieved. One must develop an instinct for what one can just barely achieve through one's greatest efforts."
—Albert Einstein

tomdrabas.com
Awatar użytkownika
Recon
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1258
Rejestracja: śr, 23 czerwca 2010, 20:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: Recon »

Też tak uważam, poczytałem trochę anglojęzycznych stron i to co piszecie to racja. Te pedały same z siebie nie brumią i są tak projektowane by były cichutkie, ale ze względów bezpieczeństwa MUSZĄ być oczywiście uziemiane, co daje nam dwa uziemienia na różnych poziomach, a ta różnica to brum... Dlatego właśnie ground lift;p Hehe, zaraz spróbuję na jedną próbę odlutować. A co do tej fotki, to to musi być ingerencja właściciela - bo czytałem że każdy nowy gto brumi ze wzmakiem ;p

Ale prawda jest taka, że pokładam nadzieję w tym tricku, bo nie zamierzam być na tyle nierozsądny, żeby nie powiedzieć głupi, by grać bez uziemienia.

Tool --> może i racja, rano się zabiorę :)
Ostatnio zmieniony śr, 30 listopada 2011, 01:06 przez Recon, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam

Paweł K.
Awatar użytkownika
TooL46_2
1875...2499 postów
1875...2499 postów
Posty: 2024
Rejestracja: ndz, 20 lipca 2008, 12:06
Lokalizacja: Seattle, WA

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: TooL46_2 »

Proby o godzinie 3 nad ranem moga sie skonczyc zle. Ponawiam apel o zmiane pozycji ;) Efekt Ci nie ucieknie -- rano, na spokojnie, tez mozna to zrobic.
Pozdr,
-Tomek Drabas
________
‎"One should not pursue goals that are easily achieved. One must develop an instinct for what one can just barely achieve through one's greatest efforts."
—Albert Einstein

tomdrabas.com
GeTe
250...374 postów
250...374 postów
Posty: 353
Rejestracja: ndz, 14 lutego 2010, 21:58

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: GeTe »

W efekcie dajesz gniazdo wejściowe i wyjściowe izolowane. Łączysz masy gniazd do masy płytki. Masę płytki łączysz w jednym punkcje z obudowa za pomocą pokazanego układu opornika i kondensatora.
ODPOWIEDZ