jak najprościej zbudować model dydaktyczny do badania triod?? bardzo prószę o szybką pomoc bo mam wyznaczony tarnin oddania prac dyplomowych .Zasilacz już wykonałem ale teraz jak co gdzie podłączyć aby było dobrze . W jakim układzie wykonać ?? ze wspólna siatka, anoda , czy katodą ?? za wszystkie posty z góry dziękuję
Z poszanowaniem Artur Gabriel
jak najprosciej zbudować model dydaktyczny do badania triod?
Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp
- Vault_Dweller
- 2500...3124 posty
- Posty: 2837
- Rejestracja: wt, 1 lipca 2003, 23:26
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Zrób wspólną katodę, daj w anodę miliamperomierz, na siatkę woltomierz i źródło napięcia ujemnego oczywiście z potencjometrem. Zasilacz anodowy też może być regulowany, przydałby się woltomierz do pomiaru i ew. kalibracji (w razie niestabilizowanego zasilacza WN) napięcia anodowego. Za pomocą takiego obwodu możesz zdejmować charakterystyki anodowe i siatkowe lamp.
Studenckie Radio ŻAK 88,8MHz- alternatywa w eterze przez całą dobę!
Muszę przyznać, że jestem bardzo zadziwiony powyższym postem. Czy mam rozumieć, że Ty sam nie wiesz o co tak naprawdę chodzi w twojej pracy dyplomowej
I czy słusznie odnosze wrażenie, że jest to praca robiona "na ostatni dzwonek"
Wszyscy na forum zapewne chętnie pomogą łącznie ze mną, o ile sam doprecyzujesz o co tak naprawdę chodzi.
Radzę jednak pierwej zrobić rzecz najprostszą-udać się do biblioteki i nieco poczytać. A jeśli nie do biblioteki to poszukaj na tym forum wątek "tester/charakterograf lamp" i schematu jakiegoś testera, z rodzaju P508.
Nie piszesz wprost, czy na tym stanowisku mają być wyznaczane charakterystyki lampy czy po prostu prezentowane działanie lampy w układzie ze wspólną siatką, katodą bądź anodą. Trudno więc doradzać.


Radzę jednak pierwej zrobić rzecz najprostszą-udać się do biblioteki i nieco poczytać. A jeśli nie do biblioteki to poszukaj na tym forum wątek "tester/charakterograf lamp" i schematu jakiegoś testera, z rodzaju P508.
Nie piszesz wprost, czy na tym stanowisku mają być wyznaczane charakterystyki lampy czy po prostu prezentowane działanie lampy w układzie ze wspólną siatką, katodą bądź anodą. Trudno więc doradzać.
- gsmok
- 3125...6249 postów
- Posty: 3908
- Rejestracja: wt, 8 kwietnia 2003, 08:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Może pomoże Ci ten dział;
http://www.fonar.com.pl/audio/projekty/index.htm
w którym jest sporo artykułów o podstawach np. artykuł:
http://www.fonar.com.pl/audio/teoria/la ... /lampy.htm
który możesz wykorzystać do budowy modelu dydaktycznego i jego uatrakcyjnienia. Zerknij również tutaj:
http://www.fonar.com.pl/audio/projekty/ ... iernik.htm
i popatrz jak na podstawie tego opisu został zbudowany prosty tester lamp:
http://www.fonar.com.pl/audio/diy/tester1/tester1.htm
Model dydaktyczny byłby fajny, gdyby umożliwiał demonstrację pracy lampy zarówno w układzie ze wspólną anodą, wspólną katodą i wspólną siatką.
http://www.fonar.com.pl/audio/projekty/index.htm
w którym jest sporo artykułów o podstawach np. artykuł:
http://www.fonar.com.pl/audio/teoria/la ... /lampy.htm
który możesz wykorzystać do budowy modelu dydaktycznego i jego uatrakcyjnienia. Zerknij również tutaj:
http://www.fonar.com.pl/audio/projekty/ ... iernik.htm
i popatrz jak na podstawie tego opisu został zbudowany prosty tester lamp:
http://www.fonar.com.pl/audio/diy/tester1/tester1.htm
Model dydaktyczny byłby fajny, gdyby umożliwiał demonstrację pracy lampy zarówno w układzie ze wspólną anodą, wspólną katodą i wspólną siatką.
Pozdrawiam
Grzegorz Makarewicz 'gsmok'
Grzegorz Makarewicz 'gsmok'