Subminiaturowy head gitarowy - projekt Nabla
Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp
- METALOWIEC
- 375...499 postów
- Posty: 384
- Rejestracja: czw, 14 lipca 2005, 21:49
- Lokalizacja: Radom/Wawa
Re: Subminiaturowy head gitarowy - projekt Nabla
Kupiłem kiedyś w akcie desperacji arkusz blachy alu 1mm metr na dwa i próbuję coś rzeźbić z niej
Niestety, kazałem sobie ją przy zakupie pociąć na kawałki i trochę żałuję, bo się okazały za małe (50 x 33 cm). Mam też wiertło do chyba 30mm stopniowane co 2mm i jakoś sobie radzę 


Pozdr, Marcin
The secret to creativity is knowing how to hide your sources. - Albert Einstein
marvelamps.com
The secret to creativity is knowing how to hide your sources. - Albert Einstein
marvelamps.com
Re: Subminiaturowy head gitarowy - projekt Nabla
bardzo fajna konstrukcja, że tak powiem-kieszonkowa 
mam prośbę, mógłbyś napisać co nieco o sposobie zrobienia napisów ? Bo efekt jest naprawdę imponujący

mam prośbę, mógłbyś napisać co nieco o sposobie zrobienia napisów ? Bo efekt jest naprawdę imponujący
pozdrawiam,
Paweł
Paweł
Re: Subminiaturowy head gitarowy - projekt Nabla
Tak jak pisałem - technologia identyczna jak trawienie płytek. Wydruk z drukarki laserowej na stronie z kolorowej gazety, żelazko, trochę dociskania - i gotowe. Ja trawiłem już po wierceniu otworów, więc je zabezpieczyłem farbą z olejowego pisaka; wygodniej byłoby to zrobić w odwrotnej kolejności - odpadłby problem wymierzenia wszystkiego... Wypunktowanie pod wiercenie otworów na panelu można sobie wtedy po prostu wytrawićWicker pisze:bardzo fajna konstrukcja, że tak powiem-kieszonkowa
mam prośbę, mógłbyś napisać co nieco o sposobie zrobienia napisów ? Bo efekt jest naprawdę imponujący

Duże powierzchnie (i tylną stronę trawionej ścianki) okleiłem taśmą samoprzylepną. Potem do chlorku na kilka(naście) minut - trochę pomieszać w trakcie - i gotowe

Postaram się odszukać jakieś zdjęcia z przygotowywania chassis.
marcin
Re: Subminiaturowy head gitarowy - projekt Nabla
Porzebuję pomocy... Wygląda na to, że pasmo przenoszenia pierwszych 2 stopni jest dość mocno przycięte od góry. O ile po kolejnych stopniach ilość sopranu wzrasta (przez pojawienie sie dodatkowych harmonicznych), o tyle "bazowy" sygnał jest bardzo ciemny ("nosowy"). Z jednej strony zastanawiam się, co może być przyczyną, a z drugiej - jak podbić (albo - co poprawić, żeby nie osłabiać) górę...
Zaraz sprawdzę, co da zmniejszenie konrensatora 1n (np o połowę) podbijającego górę przed potencjometrem gain.
marcin
Zaraz sprawdzę, co da zmniejszenie konrensatora 1n (np o połowę) podbijającego górę przed potencjometrem gain.
marcin
- VacuumVoodoo
- 1875...2499 postów
- Posty: 2007
- Rejestracja: śr, 11 sierpnia 2004, 15:51
- Lokalizacja: Goteborg, Szwecja
- Kontakt:
Re: Subminiaturowy head gitarowy - projekt Nabla
C4, C16, R28
C13, C7
zredukuj przynajmniej o 50%
C13, C7
zredukuj przynajmniej o 50%
Aleksander Niemand
_______________________________________
Wzmacniacz ma sie do gitary tak jak smyczek do skrzypiec - AN
_______________________________________
Wzmacniacz ma sie do gitary tak jak smyczek do skrzypiec - AN
Re: Subminiaturowy head gitarowy - projekt Nabla
Te elementy wpływają na pasmo stopni 3 i 4, natomiast wygląda że problem jest wcześniej... Pobierając sygnał po drugim stopniu brakuje góry - w kolejnych stopniach natomiast było jej za dużo - stąd takie wartości...VacuumVoodoo pisze:C4, C16, R28
C13, C7
zredukuj przynajmniej o 50%
Lampy pracują w dość nietypowym punkcie (z bardzo małym prądem anodowym - 0.3mA) - może to być wina ograniczenia pasma od góry?
W załączniku symulacja przenoszenia pierwszych 2 stopni.
marcin
Re: Subminiaturowy head gitarowy - projekt Nabla
zmniejsz kondensatory filtrów międzystopniowych. 22n to jest bardzo dużo. Wzmak taki bedzie trochę zamulał.
- VacuumVoodoo
- 1875...2499 postów
- Posty: 2007
- Rejestracja: śr, 11 sierpnia 2004, 15:51
- Lokalizacja: Goteborg, Szwecja
- Kontakt:
Re: Subminiaturowy head gitarowy - projekt Nabla
Faktycznie to nie wyglada optymalnie, charakterystyka rosnie do gory juz od 100Hz i wzrasta wszystkiego 8db przy 1kHz. Cala charekterystyke nalezy przesunac w prawo o 1-2 oktawy i zwiekszyc podbicie gory z 8db na jakies 12-15db, na poczatek sprobuj:zorba128 pisze:Te elementy wpływają na pasmo stopni 3 i 4, natomiast wygląda że problem jest wcześniej... Pobierając sygnał po drugim stopniu brakuje góry - w kolejnych stopniach natomiast było jej za dużo - stąd takie wartości...VacuumVoodoo pisze:C4, C16, R28
C13, C7
zredukuj przynajmniej o 50%
Lampy pracują w dość nietypowym punkcie (z bardzo małym prądem anodowym - 0.3mA) - może to być wina ograniczenia pasma od góry?
W załączniku symulacja przenoszenia pierwszych 2 stopni.
marcin
C1 3.3-4.7nF
C2 100-220nF
C3 330pF
C4 220-470pF
C5 10nF
Ewntualnie mozesz rowniez zbocznikowac R8 kondensatorem 220-470nF.
Oznaczenia odnosza sie do schematu symulacji. Wratosci podalem orientacyjne. Czy to ma byc jednokanalowic bez przelaczania miedzy czystym i przesterowanym brzmieniem?
No i zeby zobaczyc jak charakterystyka naprawde wyglada dobrze jest na wejsciu wstawic prosty model przystawki i pojemnosci ukladu regulacji barwy tonu w gitarze oraz kabla.
Aleksander Niemand
_______________________________________
Wzmacniacz ma sie do gitary tak jak smyczek do skrzypiec - AN
_______________________________________
Wzmacniacz ma sie do gitary tak jak smyczek do skrzypiec - AN
Re: Subminiaturowy head gitarowy - projekt Nabla
Dzięki za sugestię, będę coś eksperymentował w tym kierunku.VacuumVoodoo pisze: Faktycznie to nie wyglada optymalnie, charakterystyka rosnie do gory juz od 100Hz i wzrasta wszystkiego 8db przy 1kHz. Cala charekterystyke nalezy przesunac w prawo o 1-2 oktawy i zwiekszyc podbicie gory z 8db na jakies 12-15db
Co by to dało?VacuumVoodoo pisze: Ewntualnie mozesz rowniez zbocznikowac R8 kondensatorem 220-470nF.
Właśnie zabrałem się za uporządkowanie/ujednolicenie numeracji - nie mogę tylko znaleźć sposobu na zmianę nazwy elementu w LTSpice. Poradzi ktoś?VacuumVoodoo pisze: Oznaczenia odnosza sie do schematu symulacji.
Nie - do dyspozycji mam 3-pozycyjny, cztero sekcyjny przełącznik. W tej chwili przełączanie jest najprostsze z możliwych - pobieranie sygnału po 2/3/4 stopniu w zależności od ustawienia. Docelowo będę chciał to zmienić - ale najpierw chciałbym jeszcze trochę poeksperymentować - a tak jest mi najwygodniej - bo można "obsłuchać" co się dzieje po drodze z sygnałem.VacuumVoodoo pisze: Czy to ma byc jednokanalowic bez przelaczania miedzy czystym i przesterowanym brzmieniem?
Jeszcze uwaga odnośnie samej symulacji - nie mam za bardzo jak zweryfikować, na ile poprawny jest model lampy. Statycznie wszystko wygląda OK (muszę sobie jeszcze tylko na wszelki wypadek zdjąć charakterystyki anodowe z modelu i porównać z notą katalogową) - zgadzają się zmierzony/zasymulowany/wyliczony punkt pracy. Natomiast na ile model "dynamicznie" jest poprawny - to już ciężko powiedziec...
dzieki,
marcin
- VacuumVoodoo
- 1875...2499 postów
- Posty: 2007
- Rejestracja: śr, 11 sierpnia 2004, 15:51
- Lokalizacja: Goteborg, Szwecja
- Kontakt:
Re: Subminiaturowy head gitarowy - projekt Nabla
Zasymuluj i zobaczzorba128 pisze:Co by to dało?VacuumVoodoo pisze:
Ewntualnie mozesz rowniez zbocznikowac R8 kondensatorem 220-470nF.

Model lamp sa dosc prymitywne ale do symulacji charekterystyk czestotliwosciowych sie nadaja. Symulownie dynamiczne w obszarach nieliniowych w poblizu nayscenia lyb odciecia juz daje tylko bardzo przyblizony obraz. Sa modele oparte na wiwlomianowych aproksymacjach krzywych podanych w kartach katalogowych i programy w Matlab ktorymi mozesz taki model zrealizowac.....limk mi gdzies zaginal...zorba128 pisze: Jeszcze uwaga odnośnie samej symulacji - nie mam za bardzo jak zweryfikować, na ile poprawny jest model lampy. Statycznie wszystko wygląda OK (muszę sobie jeszcze tylko na wszelki wypadek zdjąć charakterystyki anodowe z modelu i porównać z notą katalogową) - zgadzają się zmierzony/zasymulowany/wyliczony punkt pracy. Natomiast na ile model "dynamicznie" jest poprawny - to już ciężko powiedziec...
dzieki,
marcin
Aleksander Niemand
_______________________________________
Wzmacniacz ma sie do gitary tak jak smyczek do skrzypiec - AN
_______________________________________
Wzmacniacz ma sie do gitary tak jak smyczek do skrzypiec - AN
Re: Subminiaturowy head gitarowy - projekt Nabla
VacuumVoodoo pisze: Zasymuluj i zobacz![]()

Niweluje wpływ R8? Ten filtr wychodzi ponad pasmem akustycznym - więc nie wiele to pomoże

Ja używałem curvecaptor - robi dokładnie to czym piszesz - a dodatkowo jest bardzo wygodny - trzeba załadować rysunek z charakterystykami, manualnie ją "zsamplować" (stawiasz i etykietujesz punkty), wybrać model - a on dobiera parametry i generuje model spice'owy.VacuumVoodoo pisze: Model lamp sa dosc prymitywne ale do symulacji charekterystyk czestotliwosciowych sie nadaja. Symulownie dynamiczne w obszarach nieliniowych w poblizu nayscenia lyb odciecia juz daje tylko bardzo przyblizony obraz. Sa modele oparte na wiwlomianowych aproksymacjach krzywych podanych w kartach katalogowych i programy w Matlab ktorymi mozesz taki model zrealizowac.....limk mi gdzies zaginal...
No i pod linuksem/win/mac...

Gdzieś mi się zapodział link do fajnego tutoriala...
marcin
- VacuumVoodoo
- 1875...2499 postów
- Posty: 2007
- Rejestracja: śr, 11 sierpnia 2004, 15:51
- Lokalizacja: Goteborg, Szwecja
- Kontakt:
Re: Subminiaturowy head gitarowy - projekt Nabla
Symulowales czy zgadujesz ?zorba128 pisze:VacuumVoodoo pisze: Zasymuluj i zobacz![]()
Niweluje wpływ R8? Ten filtr wychodzi ponad pasmem akustycznym - więc nie wiele to pomoże![]()
A co robi kondensator w katodzie 1-go stopnia? Czyzby tez poza pasmem akustycznym? Chyba ze wpisales pF zamiast nF .....

No wlasnie, wyglada ciekawiej niz ta wtyczka pod Matlab z ktorej zrezygnowalem po kilku probach.zorba128 pisze: Ja używałem curvecaptor - robi dokładnie to czym piszesz - a dodatkowo jest bardzo wygodny - trzeba załadować rysunek z charakterystykami, manualnie ją "zsamplować" (stawiasz i etykietujesz punkty), wybrać model - a on dobiera parametry i generuje model spice'owy.
Aleksander Niemand
_______________________________________
Wzmacniacz ma sie do gitary tak jak smyczek do skrzypiec - AN
_______________________________________
Wzmacniacz ma sie do gitary tak jak smyczek do skrzypiec - AN
Re: Subminiaturowy head gitarowy - projekt Nabla
Witam
Zrobiłem jeszcze jeden eksperyment - zamieniłem lampę (pierwsze dwa stopnie) z 6n17b-w na 6n21b. Pojawiła się góra, przester stał się dużo gęstszy - zmiana zdecydowanie na plus. Zastanawia mnie jednak sytuacja "szumowa". W poprzedniej konfiguracji bardzo długo starałem się zwalczyć/zdiagnozować brzydki szum (brum?) brzmiący jak jakieś wyższe harmoniczne napięcia sieciowego, plus dość wyraźna składowa około 1KHz - i ostatecznie przyjąłem, że to jednak wina przetworników w gitarze. Po testowej podmianie 6n17b -> 6n21b (lampa przylutowana po wewnętrznej stronie chassis) - poza poprawą brzmienia - szum zniknął. Po wstawieniu lampy na swoje miejsce - powrócił
.
Czynniki jakie mogłyby mieć wpływ na szumy:
- położenie lampy (nad/pod chassis). Na wszelki wypadek założę na lampę jakiś stalowy ekran - ale imho to nic nie pomoże, ponieważ źródłem szumów na pewno nie są trafa (odłączenie zasilania tak, aby wzmacniacz pracował z kondensatorów/bez żarzenia nie zmienia sytuacji).
- kolejność triód - w testowej konfiguracji były w innej kolejności niż w ostatecznej. Jest jakaś uniwersalna zasada, mówiąca która połówka duotriody ma lepsze parametry? W nocie 6n21b nic na ten temat nie znalazłem...
- ułożenie przewodów. Pewnie ostatecznie wylutuję lampę i zamocuje tak, jak w czasie testu - ale na razie chciałbym sprawdzić inne możliwości.
- no i ostatnia możliwość - akurat w czasie podmiany, sąsiad wyłączył jakieś siejące urządzenie...
marcin
Zrobiłem jeszcze jeden eksperyment - zamieniłem lampę (pierwsze dwa stopnie) z 6n17b-w na 6n21b. Pojawiła się góra, przester stał się dużo gęstszy - zmiana zdecydowanie na plus. Zastanawia mnie jednak sytuacja "szumowa". W poprzedniej konfiguracji bardzo długo starałem się zwalczyć/zdiagnozować brzydki szum (brum?) brzmiący jak jakieś wyższe harmoniczne napięcia sieciowego, plus dość wyraźna składowa około 1KHz - i ostatecznie przyjąłem, że to jednak wina przetworników w gitarze. Po testowej podmianie 6n17b -> 6n21b (lampa przylutowana po wewnętrznej stronie chassis) - poza poprawą brzmienia - szum zniknął. Po wstawieniu lampy na swoje miejsce - powrócił

Czynniki jakie mogłyby mieć wpływ na szumy:
- położenie lampy (nad/pod chassis). Na wszelki wypadek założę na lampę jakiś stalowy ekran - ale imho to nic nie pomoże, ponieważ źródłem szumów na pewno nie są trafa (odłączenie zasilania tak, aby wzmacniacz pracował z kondensatorów/bez żarzenia nie zmienia sytuacji).
- kolejność triód - w testowej konfiguracji były w innej kolejności niż w ostatecznej. Jest jakaś uniwersalna zasada, mówiąca która połówka duotriody ma lepsze parametry? W nocie 6n21b nic na ten temat nie znalazłem...
- ułożenie przewodów. Pewnie ostatecznie wylutuję lampę i zamocuje tak, jak w czasie testu - ale na razie chciałbym sprawdzić inne możliwości.
- no i ostatnia możliwość - akurat w czasie podmiany, sąsiad wyłączył jakieś siejące urządzenie...
marcin