tszczesn pisze:
Terkot zależny od treści (głównie od ilości bieli) nie ma nic wspólnego z kablem m.cz.
Nie myl telewizora z monitorem jeśli chodzi o tryb pracy. Pracuje tylko wzmacniacz m.cz., układy synchronizacji, wzmacniacz luminancji i wzmacniacze wyjściowe RGB. Nie ma żadnych filtrów podnośnych koloru. W trybie CVBS i S-Video do tej listy dołącza jedynie dekoder PAL/SWCAM/NTSC czyli tor chrominancji. Filtr podnośnej koloru w torze
lumancji jest włączany jedynie w trybie CVBS - w trybie S-Video ma być obowiązkowo wyłączony.
To co piszesz to ma miejsce jedynie przy pracy jako telewizor i jest wadą metody różnicowej odbioru fonii. A Euro służy do podania sygnału do TV pracującego jako monitor. Czyli jedno nie ma
sie nijak do drugiego.
Wiem jak jest zbudowany kabel EURO. Inna rzecz, że nigdy jeszcze nie widziałem kabla zawierającego wszystkie opcje na raz.
Znaczy się nigdy nie widziałeś kabla Euro a tylko szajs produkty od których półki w sklepach się uginają.
6.5MHz max. Na tym pasmie jest to cięte po stronie nadawczej, niezależnie od tego czy masz sygnał YUV, RGB czy kompozyt więcej pasma będzie.
Jakiej nadawczej? Kabel Euro doprowadza sygnały np. RGB wprost do katody kineskopu. Gdzie masz cięcie po stronie nadawczej?
Za
pmocą złącza RGB podłącza
sie różne źródła sygnału video w tym takie które nic nie mają wspólnego z emisja TV - np. komputery w złotej erze przełomu lat 80/90tych np. Amigi.
A jak już mówimy o nadawaniu - jeszcze nie tak dawno były dostępne z satelity emisje analogowe gdzie pasmo było szersze - np. D-MAC (nie mylić z D2-MAC czyli D-MAC przyciętym do szerokości kanału w kablówce) -
jakośc obrazu lepsza od DVD - a tam masz 720 (niekiedy 736) pikseli w linii - a lepsza choćby dlatego z powodu większej rozdzielczości koloru niż w dziadowskich MPEG'ach na rynek konsumpcyjny. Co innego przekazy cyfrowe MPEG2 w formacie 4:2:2 które oferowały jakość jak D2-MAC.
720 pikseli , 64 us to cała linia wraz z impulsem synchronizacji. Dla przybliżonej oceny pasma - 720 / 60 => czas trwania odpowiadający częstotliwości 12MHz. Owszem napiszesz że na przemian jasny i ciemny piksel da 6MHz - ok ale wzmacniacz o takim paśmie przenoszenia da
zmiejszoną amplitudę i rozmazane przejście. Wyświetlany listing w
rodzielczości 640 pikseli w linii przy takim paśmie wizji to masakra. Dla ostrego zaznaczenia krawędzi piksela to 10MHz jak nie więcej. Te 6.5MHz pasma to dobre jedynie dla max 400 pikseli w linii.
Obecnie masz np. downscalowane HD do 576i jako źródło do wyświetlania obrazu na ekranie TV pracującego jako monitor. Też masz cięcie pasma?
Aha nie mówię o naszym "hade" nadawanym przez naszych "nadafcuff" - bowiem w latacxh 90-tych porządna emisja PAL z
satleity biła na głowę DVB-S oraz obecne "hade"
polegjaace na dopisaniu dwóch literek do loga (jeśli bitrate video dla naszego kanału HD jest na takim samym poziomie jak porządnej emisji SD????).
Przypomnę w trybie RGB nie ma żadnych "przeszkadzajek" w torze sygnału jak filtry tłumiące podnośne koloru wymagane dla pracy jako TV lub dla pracy w trybie CVBS (bo w S-Video taki filtr musi być usunięty - psuły korzyści wynikające z rozdzielenia sygnałów lumancji od chrominancji).
? Styk ma być pewny. Czy jest złocony czy nie to nieistotne.
Pewny styk a dokładniej jak najmniejsza rezystancja styku. Istotna jest jednakowość rezystancji styku dla składowych RGB. To czy nie musi być RGB to mi wmawiaj - przewaliłem wiele kabli - i tylko te złocone oferowały dobrą równowagę bieli. Podkreślam - w trybie RGB. Złocone a nie rodowane jak to jest powszechnie robione.
W CVBS problem z kontaktem oznacza jedynie zmianę nasycenia kolorów (wiele urządzeń z wyjściem AV miało ukryte menu dostosowywania poziomu sygnału video - od 0.7 do 1.0V - większa amplituda oferowała subiektywnie
lepzy obraz - bowiem zwiększał
sie kontrast dla
lumiancji a amplituda składowych koloru jest niezależna od poziomu sygnału).
CVBS jak dla mnie może nie istnieć. S-Video - lepiej ale i tak to nie to co powinno być. RGB to RGB. I tylko takiego standardu wejścia w TV używałem i używam.
Co do D2-MAC'a - ja miałem "w ręku" prawdziwy satelitarny odbiornik D2-MAC a nie dekoder D2-MAC od sieci kablowych jakie w Polsce sprzedawano. Czym się różnią - na satelicie była modulacja FM a w kablu AM.
Powienieś chyba się domyśleć w czym rzecz. Z satelity w centralnej Polsce CNN nadawany w D2-MAC to był szum na tych kablówkowych dekoderach zaś na odbiorniku D2-MAC satelitarnym - idealny obraz bez szumu i bez zauważalnej utraty ostrości. To była tylko kwestia jednego bitu w rejestrze jednego ze scalaków chipsetu Digital 2000. Odbiornika D-MAC nie miałem i żałuję - ale D-MAC wymagał dwukrotnie szerszego kanału niż D2-MAC. Ale jeśli już D2-MAC powalał jakością obrazu na kolana DVD i cyfrową telewizję (a nawet dźwięku w porównaniu z DVB-S) ....
Przekłęta niespełniona obietnica gównianego PALplus, która miała zatrzymać rozwój systemów MAC.
STUDI pisze:
Co fakt to fakt. Podobnie zresztą jak USB, FW czy HDMI/DisplayPort. Aż dziwne że USB i FW nie ma wersji profesjonalnej, bo siłą rzeczy jest w profesjonalnym sprzęcie stosowany.
Co do USB to od dawna są dostępne profesjonalne złącza USB. Niestety ceny będą jak dla nas zaporowe. Ale są. Kabelek sam nie wypadnie.
Zaś mini HDMI czy display-port to niestety standardy dla urządzeń mobilnych nie profesjonalnych. Choć poprawienie
konstruckji mechanicznej złącza jest możliwe. W przypadku "masówki" trwałe złącze to cios dla producenta. Zakładam że ktoś już produkuje porządne wersje wymienionych złącz.
Euro nigdy nie doczekało
sie porządnego wykonania profesjonalnego bowiem tam stosowano kable z sygnałami różnicowymi lub RGB zakończonymi wtykami BNC. Euro powstało tylko dla konieczności podłączenia zewnętrznego dekodera teletekstu (stąd sygnał szybkiego przełączania - i tu
pamo 6MHz jest niewystarczające - powstaje brzydka obwódka) - inne możliwości dodano od niechcenia - zaś S-Video w Euro to późniejszy okres.
P.S. Aha - zamiast składowych RGB tymi przewodami w kablu Euro przesyła się składowe różnicowe / component video : YPbPr / YUV. Nie jest to rzadkością a raczej standardem tak od ponad 10 lat.