Strona 1 z 5

GTO Supercharger - separacja trafa

: wt, 22 listopada 2011, 00:42
autor: Recon
Jak już wcześniej wspominałem, robię sobie efekt podłogowy lampowy: Soldano GTO Supercharger. Ponieważ nie mam miejsca na trafo w obudowie i nie mam też zamiaru słuchać wzbudzeń postanowiłem całe trafko wraz z prostowaniem i filtracją zrobić w oddzielnej małej obudowie(jak np zasilacz laptopa). Jednak trzeba to zrobić porządnie i cały tutaj patent polega na tym by ograniczyć jakoś ilość kabli w przewodzie z zasilacza do efektu. Z całego zasilacza musi wychodzić HT, żarzenie, 6V na przekaźnik co daję nam liczbę 3. Jednak jeśli uwzględnimy tutaj dla każdego przewodu masę, to robi się nieciekawie, bo mamy 6 przewodów. Dlatego moje pytanie jest proste: czy można te trzy masy połączyć w jedną już w zasilaczu, a potem dopiero już w efekcie dolutować do masy płytki i obudowy?

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

: wt, 22 listopada 2011, 00:52
autor: Thereminator
Zrób jak należy czyli samo trafo w obudowie na zewnątrz, prostownik i filtr w efekcie razem z małym trafkiem do anodowego. W ten sposób kabel będzie dwużyłowy i można zastosowac gotowy fabryczny zasilacz 12V AC o odpowiedniej mocy.

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

: wt, 22 listopada 2011, 00:57
autor: Recon
Raczej wątpię bym upakował to w obudowie efektu... Dlatego w grę wchodzi tylko takie rozwiązanie jak mówiłem, mam nadzieję, że zda to egzamin.

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

: wt, 22 listopada 2011, 07:06
autor: kciuq
Możesz zastosować przecież obudowy większe. Nie koniecznie takie małe jak są do standardowych efektów.
Tam z pewnością się wszystko zmieści.

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

: wt, 22 listopada 2011, 08:27
autor: PanG
Recon pisze:Raczej wątpię bym upakował to w obudowie efektu... Dlatego w grę wchodzi tylko takie rozwiązanie jak mówiłem, mam nadzieję, że zda to egzamin.
Mi się udało. Z trafami zrobiłem tak, jak Thereminator napisał wyżej. Sygnał jest w pająku, zasilacz zrobiłem na płytce. Obudowa BS27 (170x120x55).

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

: wt, 22 listopada 2011, 09:29
autor: Thereminator
Wpuszczanie anodowego kablem z zewnątrz i przez złącze, to tylko proszenie się o kłopoty...

W typową obudowę się nie zmieści, musi być większa. Rzuć okiem jak zostało to zrobione tu:
http://www.el34world.com/projects/tube_box.htm - inna konstrukcja, ale żaden problem zaadaptować obudowę do GTO.
Oryginalne GTO też jest większe niż zwykły efekt.
Obrazek

Przy okazji - zwróc uwagę, że na krążącym w sieci schemacie GTO jest poważny, choć banalny błąd w zasilaniu.

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

: wt, 22 listopada 2011, 14:18
autor: Recon
Ano właśnie widać, strasznie dużo złomu... a ja chciałem konstrukcję bardziej kompatkowo, tak jak to zrobił jeden z forumowiczów sloclone:

Obrazek

On zastosował ten patent z pełnym powodzeniem - małe rozmiary, zero przydźwięku i brudów, a że mam obudowę o tych samych rozmiarach w zasadzie, no to aż się prosi :mrgreen: Zastosuję chyba te takie gniazda: http://sklep.avt.pl/p/pl/62436/gniazdo+ ... 2-5mm.html i problem sam się rozwiąże :D

Uparłem się przy tym rozwiązaniu bo nie mam już za bardzo kasy na te sprawy, a mam sporo części niewykorzystanych. Warto przynajmniej spróbować:)

Jeśli chodzi o błąd to prawdopodobnie rozmawiamy o podłączeniu mostka prostowniczego? :)

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

: wt, 22 listopada 2011, 18:34
autor: Arek0882
Witam.
Recon mógłbyś zamieścić linki do tej konstrukcji albo dokumentację :wink: .Na yotubie całkiem ciekawie te urządzenie się zapowiada.
Pozdrawiam

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

: wt, 22 listopada 2011, 19:23
autor: Zibi

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

: wt, 22 listopada 2011, 20:36
autor: Thereminator
Recon :arrow: tak chodzi o błąd z mostkiem - dokładnie ten schemat wklejony przez Zibiego powyżej miałem na myśli. Zresztą zdaje się, że już kiedyś o tym błędzie wspominałem w jakimś wątku.

Jednak nadal upieram sie przy swojej propozycji - jakoś nie ma mam zaufania do 300V idących do efektu plączącym się pod nogami kabelkiem w warunkach scenicznych. Pomysł z przetwornicą dużo bardziej mi sie podoba, ewentualnie zamiast przetwornicy możnaby użyć powielacza na diodach.

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

: wt, 22 listopada 2011, 20:38
autor: Wicker
A ja tutaj też zaproponuję racka U1 ; )

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

: śr, 23 listopada 2011, 00:00
autor: underminded
Jakiej wydajności musiało by być to trafko ?

Obrazek

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

: pn, 28 listopada 2011, 17:24
autor: Arek0882
Witam.
Znalazłem jeszcze:
xm5qo0.png
spis elementów gto.jpg
spis elementów gto.jpg (75.9 KiB) Przejrzano 1771 razy
Czy jest osoba na tym forum co budowała ten efekt ?.
Pozdrawiam

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

: pn, 28 listopada 2011, 19:07
autor: PanG
Arek0882 pisze: Czy jest osoba na tym forum co budowała ten efekt ?
Jest.

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

: wt, 29 listopada 2011, 16:20
autor: Recon
Witam, właśnie skończyłem wstępną budowę tego efektu, odpalił za pierwszym razem, fajnie brzmi itp. Jednak jest problem, bo pojawia się brum/zanieczyszczenia, o stałym poziomie głośności, które nie zależą od niczego w zasadzie, ani od gaina ani od mastera, nie zależą nawet od mastera w piecu, po prostu są, takie niezmienne stałe tło, co może powodować taką sytuację? Trafko jest poza obudową na razie. Może to kiepski przekaźnik, i on dodaje coś 'od siebie' do toru lampowego?