Strona 1 z 1

Korektor w końcówce pod POD line6

: pt, 18 listopada 2011, 22:19
autor: kaukubin
Witam

Projekt całego wzmacniacza powstał w zasadzie z ciekawości co do koncepcji "dwukanałowości" w jednej kolumnie.
Pomysł jest prosty: każda para głośników zasilana z oddzielnej końcówki z różnymi poziomami częstotliwości i głośności (podział "f" realizowany w efekcie).
Pierwsze próby wypadły dość pomyślnie, brzmienie zyskał przede wszystkim na szczegółowości i wyrazistości, więc przystąpiłem do upakowania całości w jedną obudowę.

Wygląda to tak: gniazda wejściowe z możliwością ich połączenia na samym początku, potencjometr głośności (niejako gain), przedwzmacniacz w układzie WK-WA (proszę w tym momencie o nie odnoszenie się sensowności umieszczania preampu lampowego w tym urządzeniu, zdaje sobie sprawę ze nic "lampowego" on nie wniesie, jak to się mówi kwestia nieuzasadnionego "natchnienia" :mrgreen: ), po preampie korektor, tradycyjnie stosowany w sprzęcie audio (w symulatorze ToneStack opisany jako "James").

Teraz sedno sprawy: czy ma ktoś z Was forumowiczów jakieś doświadczenie, porady dotyczące dobrania częstotliwości regulacji niskich i wysokich przy dość specyficznym sygnale jakim jest gitara. Czy standardowe zakresy 100Hz i 10Khz sprawdzą się?
Korektor ma głównie służyć do dostosowania do pomieszczenia.

P.S. Jaka przyjąć wartość rezystancji wejściowej końcówki? Orientacyjnie dałem 10k, natomiast rezystancję wyjściową preampu przyjąłem 100ohm

Pozdrawiam.

Re: Korektor w końcówce pod POD line6

: ndz, 20 listopada 2011, 01:26
autor: klik
ToneStack opisany jako "James").
B. proszę o informację co to znaczy po polsku?

P.S. Jaka przyjąć wartość rezystancji wejściowej końcówki?
Proszę o informację co to jest "wejściowa końcówka"
Pozdrawiam
Andy

Re: Korektor w końcówce pod POD line6

: ndz, 20 listopada 2011, 06:30
autor: TooL46_2
kaukubin pisze:Jaka przyjąć wartość rezystancji wejściowej końcówki?
To zalezy, co chcesz uzyskac. :arrow: viewtopic.php?f=18&t=14378
kaukubin pisze:dość specyficznym sygnale jakim jest gitara. Czy standardowe zakresy 100Hz i 10Khz sprawdzą się?
kaukubin pisze:Wygląda to tak: gniazda wejściowe z możliwością ich połączenia na samym początku, potencjometr głośności (niejako gain)
:? A widzial kiedys schemat przedwzmacniacza do gitary?

Re: Korektor w końcówce pod POD line6

: ndz, 20 listopada 2011, 09:15
autor: klik
:? A widzial kiedys schemat przedwzmacniacza do gitary?[/quote]
Kiedyś widziałem, nawet zrobiłem, ale na ge, chyba P13 cccp.
poproszę schemat
Andy

Re: Korektor w końcówce pod POD line6

: ndz, 20 listopada 2011, 09:40
autor: TooL46_2
Nie wiem, co ma reszta Twoich opowiastek wniesc do tego watku wiec odpowiem tylko na jedno
ankowalik pisze:poproszę schema
Google. Slowo klucz: JCM800. Powinno wyjasnic, w ktorym miejscu jest potencjometr wzmocnienia (GAIN) i glosnosci (VOLUME).

Re: Korektor w końcówce pod POD line6

: pn, 21 listopada 2011, 00:55
autor: kaukubin
Dla wyjaśnienia złączam dość uproszczony schemat.

Dla uproszczenia wyjaśnię, że chodzi mi o o konkretną wartość rezystancji, jakie widzi układ barwy tonu na swoim wejściu, (czyli wtórnik) i wyjściu, czyli wejście stopnia mocy, oraz jaki zakres "f" regulacji dobrać do tego zastosowania (kreowanie brzmienia gitary odbywa się w multiefekcie, a regulacja w końcówce ma służyć do dostosowania zestawu do danego pomieszczenia).

Jak pisałem wcześniej Rwy wtórnika przyjąłem ok.100ohm ale mam wątpliwości co do obciążenia układu korekcyjnego. Czy za obciążenie przyjąć "R" potencjometru?

Pozdrawiam

Re: Korektor w końcówce pod POD line6

: pn, 21 listopada 2011, 03:40
autor: TooL46_2
http://www.bossus.com/gear/productdetai ... ductId=144
Mysle, ze to powinno Ci zalatwic sprawe bez kombinowania. W takim ukladzie, jak przedstawiles, jest b duze prawdopodobienstwo przesterowania wejscia PODa (chyba, ze o to Ci chodzi...). Przy uzyciu GE-7 tez mozna zwiekszyc poziom sygnalu. Co oznacza symbol glosnika w 'identycznym drugim kanale'?

Dalej jednak nie rozumiem, po co tak kombinujesz? Uklad taki (jak juz sam zauwazyles) nie ma najmniejszego sensu poza faktem, ze bedziesz mial lampe w ukladzie i 'cos sie tam bedzie swiecic'. Jesli na wejscie tego, hmmm 'przedwzmacniacza', podasz sygnal z gitary i tak go nie przesterujesz wiec w tym wypadku lampa sluzy tylko jako stopien napieciowy, ktory z powodzeniem moze zostac zastapiony przez ww. efekt GE-7 (lub pochodne).

Jesli juz chcesz sie czegos dowiedziec nt wtornikow na lampach -> http://www.freewebs.com/valvewizard/accf.html. Wartosc opornosci wyjsciowej korektora zalezy od polozenia suwakow potencjometrow wiec nie da sie na to pytanie jednoznacznie odpowiedziec.

Re: Korektor w końcówce pod POD line6

: pn, 21 listopada 2011, 10:21
autor: Thereminator
Tool :arrow: chyba nie doczytałeś. Kolega kaukubin chce podpiąć PODa do tego układu, co oczywiscie nie zmienia faktu, że układ jest przekombinowany, a lampa jest tylko dla bajeru. Zamiast bawić sie w takie bzdurne półśrodki lepiej zrobić do tego PODa normalną pełnolampową końcówkę, ewentualnie cały wzmacniacz w rodzaju Fendera Bassmana.

Re: Korektor w końcówce pod POD line6

: pn, 21 listopada 2011, 11:00
autor: kciuq
Pamiętam jak próbowałem coś zakombinować jak kot pod góre z Zoomem i V-Ampem.
Brzmiało to jak Kupa ;] z lampową końcówką, lepiej gadało z Końcówką tranzystorową.

Re: Korektor w końcówce pod POD line6

: pn, 21 listopada 2011, 11:56
autor: Thereminator
To tak jak moja kopia Sansampa - lepiej brzmi wpięta w linię komputera niż do Atomica...

Re: Korektor w końcówce pod POD line6

: pn, 21 listopada 2011, 17:59
autor: underminded
A jakbyś go w return na pętli ?

Re: Korektor w końcówce pod POD line6

: pn, 21 listopada 2011, 22:13
autor: Thereminator
W returnie z pominięciem preampa brzmi lepiej niż w input. Dobra, starczy już o sansampie.