Nietypowa pomoc - wswietlacze pikselowe....
: czw, 31 marca 2011, 19:35
Witam.
Mam taki nietypowy problem..... Może ktoś z was dłubał przy czymś takim.
Mała spółka komunikacyjna poprosiła mnie o pomoc w uruchomieniu tablic kierunkowych z zakupionych używanych tramwajach M6S z Bochum-Gelsekirchen (BOGESTRA).
Poprzedni właściciel zdemontował sterowniki systemu informacji pasażerskiej. zostały natomiast tablice. Są ich dwa rodzaje:
1. Tablice na czołach wagonów (dwukierunkowe), i jego bokach.
2. Tablice wewnątrz wagonu.
Tablice 1. Elektromechaniczne. Nie mają obudów wmontowano jest oryginalne kasety na zwykłe przesuwne taśmy z napisami. Wyświetlacz to dwie płytki - pierwsza ma elementy wyświetlacza, a druga to kontroler. Płytka kontrolera ma oznaczenie producenta BROSE 9323. Rok produkcji 1996. Procesor Intel 8085. Pamięć FLASH i pamięć EPROM z naklejką poprzedniego właściciela / przewoźnika.
Ten panel ma dwa porty komunikacyjne. Obydwa były wykorzystane - to gniazda Canon DB9. Pierwszy to wygląda na port szeregowy z dwoma jednokierunkowymi liniami danych z optoizolacją (RS485???). Drugi wygląda na równoległy port 8-bitowy. 8 jednakowych zestawów biernych elementów w pobliżu gniazda z 8 ścieżkami prowadzącymi do gniazda.
Tablice 2: Wyświetlacze matrycowe diodowe. Producent Brose. Rok produkcji 1996. Wyjąłem tylko płytkę kontrolera. Nadruk: BROSE 9319. Procesor Intel 8085, pamięć FLASH i pamięć EPROM z naklejką od poprzedniego właściciela.
Jest jeden port - nie wiem jaki -za dużo rozkręcania. Wciśnięty w metalową obudowę jaką można spotkać w sprowadzanych używanych autobusach miejskich z Niemiec.
Czego oczekuję.....
Czy da się je uruchomić? Nowy przewoźnik obsługuje jedną linię tramwajową w 2 wariantach trasy: A -> B i B -> A oraz A -> C i C -> A. Zjazdy do zajezdni A -> C i B -> C.
Dopuszczalne są stałe napisy z podaniem numeru i dwóch krańcówek (przystanków końcowych).
Co do wewnętrznego wyświetlacza nie ma potrzeby wymieniania przystanków (długa lista - linia ma ponad 30km). Wystarczy numer linii i kierunek - lub obydwie krańcówki.
Inna opcja to próba podłączenie jakiegoś stosowanego w Polsce sterownika informacji pasażerskiej..
Wagon ma instalację nagłośnieniową.
Wersja full - to sterownik, wyświetlanie następnego przystanku ew komunikaty głosowe. Wersja minimum statyczne napisy wybierane przez motorniczego na przystankach końcowych.
Wyposażenie wagonów posiada impulsatory zliczające obroty kół na osiach we wszystkich wózkach (pomiar prędkości i wykrywanie poślizgu).
Z góry dziękuję.
Mam taki nietypowy problem..... Może ktoś z was dłubał przy czymś takim.
Mała spółka komunikacyjna poprosiła mnie o pomoc w uruchomieniu tablic kierunkowych z zakupionych używanych tramwajach M6S z Bochum-Gelsekirchen (BOGESTRA).
Poprzedni właściciel zdemontował sterowniki systemu informacji pasażerskiej. zostały natomiast tablice. Są ich dwa rodzaje:
1. Tablice na czołach wagonów (dwukierunkowe), i jego bokach.
2. Tablice wewnątrz wagonu.
Tablice 1. Elektromechaniczne. Nie mają obudów wmontowano jest oryginalne kasety na zwykłe przesuwne taśmy z napisami. Wyświetlacz to dwie płytki - pierwsza ma elementy wyświetlacza, a druga to kontroler. Płytka kontrolera ma oznaczenie producenta BROSE 9323. Rok produkcji 1996. Procesor Intel 8085. Pamięć FLASH i pamięć EPROM z naklejką poprzedniego właściciela / przewoźnika.
Ten panel ma dwa porty komunikacyjne. Obydwa były wykorzystane - to gniazda Canon DB9. Pierwszy to wygląda na port szeregowy z dwoma jednokierunkowymi liniami danych z optoizolacją (RS485???). Drugi wygląda na równoległy port 8-bitowy. 8 jednakowych zestawów biernych elementów w pobliżu gniazda z 8 ścieżkami prowadzącymi do gniazda.
Tablice 2: Wyświetlacze matrycowe diodowe. Producent Brose. Rok produkcji 1996. Wyjąłem tylko płytkę kontrolera. Nadruk: BROSE 9319. Procesor Intel 8085, pamięć FLASH i pamięć EPROM z naklejką od poprzedniego właściciela.
Jest jeden port - nie wiem jaki -za dużo rozkręcania. Wciśnięty w metalową obudowę jaką można spotkać w sprowadzanych używanych autobusach miejskich z Niemiec.
Czego oczekuję.....
Czy da się je uruchomić? Nowy przewoźnik obsługuje jedną linię tramwajową w 2 wariantach trasy: A -> B i B -> A oraz A -> C i C -> A. Zjazdy do zajezdni A -> C i B -> C.
Dopuszczalne są stałe napisy z podaniem numeru i dwóch krańcówek (przystanków końcowych).
Co do wewnętrznego wyświetlacza nie ma potrzeby wymieniania przystanków (długa lista - linia ma ponad 30km). Wystarczy numer linii i kierunek - lub obydwie krańcówki.
Inna opcja to próba podłączenie jakiegoś stosowanego w Polsce sterownika informacji pasażerskiej..
Wagon ma instalację nagłośnieniową.
Wersja full - to sterownik, wyświetlanie następnego przystanku ew komunikaty głosowe. Wersja minimum statyczne napisy wybierane przez motorniczego na przystankach końcowych.
Wyposażenie wagonów posiada impulsatory zliczające obroty kół na osiach we wszystkich wózkach (pomiar prędkości i wykrywanie poślizgu).
Z góry dziękuję.