Strona 1 z 1

Reklama w TV

: pt, 8 sierpnia 2008, 23:23
autor: mukoki
Temat "denerwujący" ale nie tylko. Reklamę można odbierać w kategorii zła koniecznego ale można na nią spojrzeć od strony "kuchni" i właśnie to jest powodem tego tematu. Poza jedną wypowiedzią na forum (STUDI) problem nie był poruszany.
Od strony widza wygląda to tak, że w momencie "wejścia reklamy" odczuwa on wzrost poziomu dźwięku, co najczęściej irytuje. Z kolei nadawcy atakowani za taką działalność twierdzą, że nie przekraczają parametrów nadawania. W sukurs odbiorcom idą niektórzy producenci sprzętu (OTV, VCR itp) montując układy, które automatycznie obniżają poziom dźwięku (AVC). Podczas pomiaru przebiegu audio zwykłym oscyloskopem daje się zauważyć różnice w jego widmie jednak trudno dokładnie stwierdzić w czym tkwi ta różnica. Podejrzenie pada na zwiększoną zawartość harmonicznych wyższego rzędu przy tym samym poziomie amplitudowym.
Wiem, że koledzy dysponują specjalistyczną aparaturą i z ich pomocą można poczynić bardziej dokładne obserwacje. Może ktoś już dokonywał takich obserwacji i może podzielić się tą wiedzą lub ma ją z innych źródeł.

Re: Reklama w TV

: sob, 9 sierpnia 2008, 00:17
autor: VacuumVoodoo
Dzwiek w reklamach jest poddany mocnej kompresji dynamiki i stad odczucie wiekszej glosnosci.
W niektorych dodatkowo przepuszczaja to przez t.zw. "aural exciter" ktory daje ten sam efekt jak przylozenie dloni do uszu; slychac "wiecej".

Re: Reklama w TV

: sob, 9 sierpnia 2008, 08:23
autor: fugasi
Otóż to - kompresja. W ten sposób omija się zapisy zobowiązujące do nieprzekraczania iluś tam dB. Widz jest ogłuszany reklamowym bełkotem ale na przyrządach wszystko jest w porządku.

Re: Reklama w TV

: ndz, 10 sierpnia 2008, 21:10
autor: mukoki
Dziękuję Kolegom za odpowiedzi, Szkoda, że nie było chętnych do bardziej szczegółowego rozwinięcia tematu.

Re: Reklama w TV

: pn, 11 sierpnia 2008, 13:28
autor: k24
Firma Belstar reklamowała się, że jej odbiorniki mają zamontowany układ do wyciszania tego rodzaju spraw. Nie trafił mi się jednak taki odbiornik do ewentualnej naprawy.

Re: Reklama w TV

: pn, 11 sierpnia 2008, 14:02
autor: traxman
Mój TV coś takiego ma, ale działa na jednej reklamie, później zaczyna być coraz głośniej i słychać jak układ "oddycha". Chyba nie przewidzieli stacji typu Discovery, gdzie reklamy są dłuższe od programu.
Swoją droga to czy reklamodawcy nie widzą, że ludzie mają już dość nachalności reklam, a ja jako przypadek szczególny z premedytacja, nie kupuję produktów reklamowanych.

Re: Reklama w TV

: wt, 12 sierpnia 2008, 10:17
autor: kaem
Prawda jest taka, że aby subiektywny poziom głośności reklam był taki, jak reszty programu, to telewizja musiałaby nadawać te reklamy... ciszej od programu. A to oznacza utratę reklamodawców. Myślicie, że reklamodawcy nie monitorują nadawców, pilnując aby ci nie "psuli" reklam?
Jeszcze jeden wytrych stosowany przez reklamodawców jest taki, że reklamy są wrzucane w program akurat w chwilach niskiego poziomu dźwięku (przy dużej dynamice audycji nie jest problemem znaleźć taką chwilę). I to też powoduje wrażenie, że reklama jest głośniejsza niż program, bo z poziomu np. -7dB głośność gwałtownie skacze do 0dB. Gdyby reklamę (skompresowane, prawie stałe 0dB) wrzucić akurat wtedy gdy audycja ma swoje chwilowe "prawdziwe" 0dB, to okazałoby się, jest tak samo głośno, a telewidz który akurat miałby wzrok odwrócony od ekranu, mógłby wcale nie zauważyć że wrzucili reklamy.