Wydzielono z 'AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorskim.'
Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp
- slawekmod
- 1875...2499 postów
- Posty: 1916
- Rejestracja: czw, 14 stycznia 2010, 16:30
- Lokalizacja: Warszawa/Ostrowiec Św.
Re: Wydzielono z 'AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorsk
Nie widzę 100fps i nie słyszę 30khz ale kolega już Ci chyba wyjaśnił że żeby mieć mało zniekształceń w akustycznym musisz mieć trochę więcej pasma niż 20khz. Nie będę powtarzał po nim tego czego nie zrozumiałeś. a z tym DCF to już chyba popłynąłeś co nie?
Moje drugie hobby można zobaczyć tu http://forum.aerodesignworks.eu/
Jak ktoś pomoże Ci całkowicie bezinteresownie to zwyczajnie powiedz "dziękuję".
Jak ktoś pomoże Ci całkowicie bezinteresownie to zwyczajnie powiedz "dziękuję".
Re: Wydzielono z 'AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorsk
No to teraz idź się zapytać producentów telewizorów, dlaczego produkują modele 800 Hz ?
- slawekmod
- 1875...2499 postów
- Posty: 1916
- Rejestracja: czw, 14 stycznia 2010, 16:30
- Lokalizacja: Warszawa/Ostrowiec Św.
Re: Wydzielono z 'AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorsk
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
Moje drugie hobby można zobaczyć tu http://forum.aerodesignworks.eu/
Jak ktoś pomoże Ci całkowicie bezinteresownie to zwyczajnie powiedz "dziękuję".
Jak ktoś pomoże Ci całkowicie bezinteresownie to zwyczajnie powiedz "dziękuję".
Re: Wydzielono z 'AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorsk
Poległeś od własnej broni.
- slawekmod
- 1875...2499 postów
- Posty: 1916
- Rejestracja: czw, 14 stycznia 2010, 16:30
- Lokalizacja: Warszawa/Ostrowiec Św.
Re: Wydzielono z 'AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorsk
Poległeś to Ty, zobacz najpierw jak działa tv 400hz a potem sprawdź po 2 godzinach oglądania i zobaczysz czy miga Ci inaczej czy tak samo jak po 50hz bo mnie tak samo a miało być 400.
Wyprowadzasz tu jakieś głupawe teorie z zegarami i intermodulacjami, koledzy Ci opowiedzieli a Ty dalej z uporem maniaka swoje. Kończę nie pozdrawiając bo szkoda klawiatury. I pisz sobie coś o poleganiu itp.
Wyprowadzasz tu jakieś głupawe teorie z zegarami i intermodulacjami, koledzy Ci opowiedzieli a Ty dalej z uporem maniaka swoje. Kończę nie pozdrawiając bo szkoda klawiatury. I pisz sobie coś o poleganiu itp.
Moje drugie hobby można zobaczyć tu http://forum.aerodesignworks.eu/
Jak ktoś pomoże Ci całkowicie bezinteresownie to zwyczajnie powiedz "dziękuję".
Jak ktoś pomoże Ci całkowicie bezinteresownie to zwyczajnie powiedz "dziękuję".
Re: Wydzielono z 'AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorsk
Oczekuję argumentów logicznych i opartych na uznanych prawach fizyki.
To, że ktoś coś robi, albo to że ktoś coś twierdzi nie jest argumentem który mogę przyjąć.
Pisałem o tym, że jeśli jakiś debil twierdzi że widzi 100 fps, albo słyszy 30 kHz, to żaden producent nie będzie mu tłumaczył że to niemożliwe. Fabryki nie są od edukacji, tylko od przynoszenia dochodów. Jak klient twierdzi, że 400 Hz mu miga, to mu się proponuje 800 Hz zanim zrobi to konkurencja.
Co do przedstawianych teorii, to nie brzmią one wiarygodnie i mnie nie przekonują.
W sygnale audio, niezależnie od amplitudy i mocy, nie ma prawa być częstotliwości wyższych od 20 kHz, więc wzmacniacz powinien je tłumić a nie wzmacniać, tak by było logicznie.
Rozumiem, że nie można wziąć siekiery i odrąbać wszystkiego powyżej 20001 Hz, dlatego pytam o realne możliwości i logiczne ich uzasadnienie.
To, że ktoś coś robi, albo to że ktoś coś twierdzi nie jest argumentem który mogę przyjąć.
Pisałem o tym, że jeśli jakiś debil twierdzi że widzi 100 fps, albo słyszy 30 kHz, to żaden producent nie będzie mu tłumaczył że to niemożliwe. Fabryki nie są od edukacji, tylko od przynoszenia dochodów. Jak klient twierdzi, że 400 Hz mu miga, to mu się proponuje 800 Hz zanim zrobi to konkurencja.
Co do przedstawianych teorii, to nie brzmią one wiarygodnie i mnie nie przekonują.
W sygnale audio, niezależnie od amplitudy i mocy, nie ma prawa być częstotliwości wyższych od 20 kHz, więc wzmacniacz powinien je tłumić a nie wzmacniać, tak by było logicznie.
Rozumiem, że nie można wziąć siekiery i odrąbać wszystkiego powyżej 20001 Hz, dlatego pytam o realne możliwości i logiczne ich uzasadnienie.
-
- 2500...3124 posty
- Posty: 3049
- Rejestracja: sob, 17 stycznia 2004, 22:10
- Lokalizacja: Zawiercie
Re: AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorskim.
Przeczytaj sobie to po raz TRZECI może w końcu coś zrozumiesz, mój 12 letni kuzyn już to pojąłPiotr pisze:Mało tego, miałeś już gotową odpowiedź. Dlatego kiedy Einherier podał ci odpowiedź prawidłową, to kompletnie ją zignorowałeś. Pozwolę sobie zatem przywołać ją jeszcze raz.tuxcnc pisze:Nie tylko pasuje, ale nawet takiej odpowiedzi się spodziewałem ...
Jeżeli nie rozumiesz którejś części powyższej wypowiedzi, to śmiało pytaj. Ale jeżeli chcesz dowodzić swojej tezy nie zważając na argumenty, to proszę, idź na inne forum.Einherjer pisze:Jak chcesz mieć faktycznie płaskie pasmo do 20kHz to potrzebujesz mieć -3dB przy około 60kHz. W zdecydowanej większości wzmacniaczy zniekształcenia rosną wraz ze wzrostem częstotliwości. Harmonicznych 10kHz i wyższych nie słychać, ale wynik intermodulacji 19kHz i 20kHz leży w paśmie słyszalnym. Jak zaczniesz dążyć do ograniczenia zniekształceń przy 20kHz to okaże się, że Twój wzmacniacz ma pasmo idące w setki kiloherców. Górna granica pasma w okolicy 500kHz w dobrym wzmacniaczu tranzystorowym nie jest niczym szczególnym. Do tego tego dochodzą kwestie związane ze stabilnością. Oczywiście nie ma sensu wzmacniać szumu radiowego, dlatego na wejściu takiego wzmacniacza powinien się znaleźć odpowiedni filtr dolnoprzepustowy.
- Piotr
- moderator
- Posty: 8656
- Rejestracja: pn, 30 czerwca 2003, 12:38
- Lokalizacja: Kraków, Ślusarska 9
- Kontakt:
Re: Wydzielono z 'AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorsk
Panowie, jestem nieco zażenowany poziomem dyskusji. Proszę, wstrzymajcie konie odrobinę.
tuxcnc
Zostały ci przedstawione argumenty takie jak zniekształcenia intermodulacyjne i potencjalna niestabilność wzmacniacza.
Jeżeli uważasz, że ograniczenie pasma wzmacniacza filtracją wyższego rzędu poprawi jakość odtwarzania, to przytocz techniczne argumenty na rzecz takiego rozwiązania.
Argument "nie powinno się wzmacniać tego, czego nie słychać" uważam za niewystarczająco techniczny

Zostały ci przedstawione argumenty takie jak zniekształcenia intermodulacyjne i potencjalna niestabilność wzmacniacza.
Jeżeli uważasz, że ograniczenie pasma wzmacniacza filtracją wyższego rzędu poprawi jakość odtwarzania, to przytocz techniczne argumenty na rzecz takiego rozwiązania.
Argument "nie powinno się wzmacniać tego, czego nie słychać" uważam za niewystarczająco techniczny

- przemak
- 625...1249 postów
- Posty: 924
- Rejestracja: śr, 18 kwietnia 2007, 22:14
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Wydzielono z 'AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorsk
To nie jest prawda.tuxcnc pisze:W sygnale audio, niezależnie od amplitudy i mocy, nie ma prawa być częstotliwości wyższych od 20 kHz
Re: Wydzielono z 'AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorsk
Interferencja sygnałów ponadakustycznych może dawać produkty w paśmie akustycznym. Tego chyba udowadniać nie muszę ?Piotr pisze:Argument "nie powinno się wzmacniać tego, czego nie słychać" uważam za niewystarczająco techniczny
-
- 2500...3124 posty
- Posty: 2552
- Rejestracja: pt, 22 stycznia 2010, 18:34
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Wydzielono z 'AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorsk
Z tego właśnie powodu stosuje się filtry dolnoprzepustowe na wejściu wzmacniacza, o których pisałem.tuxcnc pisze:Interferencja sygnałów ponadakustycznych może dawać produkty w paśmie akustycznym. Tego chyba udowadniać nie muszę ?Piotr pisze:Argument "nie powinno się wzmacniać tego, czego nie słychać" uważam za niewystarczająco techniczny
Re: Wydzielono z 'AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorsk
Czesc
Kiedys potrzebowalem generator o zakresie 20Hz do 20kHz, strojony jednym potencjometrem. Zastosowalem uklad MC4093, a na nim zrobilem 2 generetory : 50kHz i drugi strojony od 50 do 70kHz. Zmiksowalem i otrzymalem potrzebny zakres czestotliwosci.
Tak wiec zmieszanie, we wzmacniaczu, 19kHz oraz 20kHz zawsze da na wyjsciu tego wzmacniacza, obok czestotliwosci podstawowych, czestotliwosci rowne ich sumie i roznicy, czyli 1kHz oraz 39kHz. Tak przeciez dziala kazde radio superhet. Prawda ?
Pozdrowienia
Kiedys potrzebowalem generator o zakresie 20Hz do 20kHz, strojony jednym potencjometrem. Zastosowalem uklad MC4093, a na nim zrobilem 2 generetory : 50kHz i drugi strojony od 50 do 70kHz. Zmiksowalem i otrzymalem potrzebny zakres czestotliwosci.
Tak wiec zmieszanie, we wzmacniaczu, 19kHz oraz 20kHz zawsze da na wyjsciu tego wzmacniacza, obok czestotliwosci podstawowych, czestotliwosci rowne ich sumie i roznicy, czyli 1kHz oraz 39kHz. Tak przeciez dziala kazde radio superhet. Prawda ?
Pozdrowienia
Re: Wydzielono z 'AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorsk
Filtry, ekranowanie, wyniesienie w szczere pole, to metody skuteczne, tylko czy w tym wypadku nie jest to walka z demonami które się samemu zaprosiło rozszerzając pasmo ?Einherjer pisze:Z tego właśnie powodu stosuje się filtry dolnoprzepustowe na wejściu wzmacniacza, o których pisałem.
Tak działa matematyka i jest to absolutnie prawda.Vic384 pisze: Tak wiec zmieszanie, we wzmacniaczu, 19kHz oraz 20kHz zawsze da na wyjsciu tego wzmacniacza, obok czestotliwosci podstawowych, czestotliwosci rowne ich sumie i roznicy, czyli 1kHz oraz 39kHz. Tak przeciez dziala kazde radio superhet. Prawda ?
-
- 2500...3124 posty
- Posty: 2552
- Rejestracja: pt, 22 stycznia 2010, 18:34
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Wydzielono z 'AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorsk
Cytując Boba Coredlla "you pick your poison". Większość konstruktorów wybiera mniejsze zniekształcenia w górze pasma i lepszą stabilność. Możesz wybrać inaczej, nikt Ci nie broni.tuxcnc pisze:Filtry, ekranowanie, wyniesienie w szczere pole, to metody skuteczne, tylko czy w tym wypadku nie jest to walka z demonami które się samemu zaprosiło rozszerzając pasmo ?Einherjer pisze:Z tego właśnie powodu stosuje się filtry dolnoprzepustowe na wejściu wzmacniacza, o których pisałem.
Panowie, mieszacie mocno. Radio superheterodynowe jest jest tu złym porównaniem, ponieważ mieszacz jest celowo nieliniowy. Natomiast wzmacniacz audio powinien być jak najbardziej liniowy. Jeśli na wejście idealnie liniowego wzmacniacza podamy sumę sinusów 19kHz i 20kHz, na wyjściu będę tylko te dwie składowe częstotliwościowe i ŻADNYCH INNYCH. Jeśli na wyjściu dostanę też 1kHz i 39kHz to znaczy, że we wzmacniaczu występuje nieliniowość i powstają niechciane przecież zniekształcenia intermodulacyjne. Inaczej mówiąc, wspomniane zdudnianie, to zwykła suma dwóch przebiegów, jest liniowa i nie powoduje powstania żadnych dodatkowych składowych częstotliwościowych, tak jak to kolega tuxcnc sugerował wcześniej.tuxcnc pisze:Tak działa matematyka i jest to absolutnie prawda.Vic384 pisze: Tak wiec zmieszanie, we wzmacniaczu, 19kHz oraz 20kHz zawsze da na wyjsciu tego wzmacniacza, obok czestotliwosci podstawowych, czestotliwosci rowne ich sumie i roznicy, czyli 1kHz oraz 39kHz. Tak przeciez dziala kazde radio superhet. Prawda ?
Re: Wydzielono z 'AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorsk
To są właśnie efekty edukacji wykuj i zalicz, rozumieć nie musisz.Einherjer pisze:Inaczej mówiąc, wspomniane zdudnianie, to zwykła suma dwóch przebiegów, jest liniowa i nie powoduje powstania żadnych dodatkowych składowych częstotliwościowych, tak jak to kolega tuxcnc sugerował wcześniej.
Potem się okazuje, że absolwent ma formalnie rozległą wiedzę, ale dziury w podstawach.
Liniowość czy nie, wzmacniacza czy miski klozetowej NIE MA TU NIC DO RZECZY.
TO JEST MATEMATYKA !!!
Dodajesz dwie sinusoidy o różnych okresach, więc raz amplitudy się dodają, a raz odejmują, a wynik można rozłożyć na cztery sinusoidy.