Numery seryjne odbiorników
Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp
Re: Numery seryjne odbiorników
Philips 7-38A
Numer na tabliczce: 11113
Numer na chassis: W01 11292
Numer na tabliczce: 11113
Numer na chassis: W01 11292
Kuba
- tszczesn
- moderator
- Posty: 11218
- Rejestracja: wt, 12 sierpnia 2003, 09:14
- Lokalizacja: Otwock
- Kontakt:
Re: Numery seryjne odbiorników
Ale że na pewno 8-38A? Możesz pokazać jakiś fotki?
- zagore1
- 2500...3124 posty
- Posty: 2983
- Rejestracja: czw, 2 października 2008, 09:48
- Lokalizacja: Kraków
Re: Numery seryjne odbiorników
Na pewno

Wołyń 1943. Pamiętamy!
Re: Numery seryjne odbiorników
Aż taki biały to nie, co najwyżej ecru. W każdym razie wg moich wyliczeń ten jest trzeci, jeżeli uwzględniać samo chassis. Szkoda, że wraczek, dużo roboty będzie, ale warto, byle tylko się nie śpieszyć i zrobić to porządnie.
Natomiast biały kruk to jest na przykład Philips 32A, nr. seryjny 10001 i chyba więcej nie było.
Natomiast biały kruk to jest na przykład Philips 32A, nr. seryjny 10001 i chyba więcej nie było.
-
- 625...1249 postów
- Posty: 994
- Rejestracja: pt, 12 grudnia 2008, 09:34
Re: Numery seryjne odbiorników
A ja bez złych intencji zapytam, na ile ktoś by się zorientował, gdyby tę tabliczkę przełożyć na chassis 890A? Jak wielkie są to różnice w tym przypadku?
Re: Numery seryjne odbiorników
To zależy na jakiego. 890A ma typowo lampy serii czerwonej, a więc i dostosowany transformator sieciowy, natomiast 8-38A ma lampy serii A. Jedynym wyjątkiem jest czeski 890A, który też ma lampy serii A. Występują też różnice w częściach pod chassis, zwłaszcza jeśli chodzi o oporniki. W polskich Philipsach z tego okresu stosowano w znaczącej części oporniki firmy Always, a w innych nie, poza znów czeskim 890A. Dlatego gdyby ktoś chciał zrobić takiego potworka, musiałby użyć chassis czeskiego 890A, usunąć trójkątną kalkomanię "patent lic", którą miały wszystkie czeskie radia i założyć tabliczkę od 8-38A. Ale kluczowy jest jeszcze numer bity na chassis, polskie chassis z tego okresu mają literkę W przed numerem (i czasem serię w przypadku prostszych modeli). Nie wiadomo jak to wygląda w przypadku 8-38A. Istnieje pewne niewielkie prawdopodobieństwo, że mógł nie być montowany na Karolkowej, tylko sprowadzono chassis z Czechosłowacji, jak to zrobiono kilka lat wcześniej z modelami 522A i 638A (sprowadzono same zmontowane chassis i głośniki, a resztę wykonano w Polsce). Zatem kluczowy będzie tutaj numer na chassis. Należy się też przyjrzeć skali ze szczególnym zwróceniem uwagi na sposób zapisu Moskwy.
- zagore1
- 2500...3124 posty
- Posty: 2983
- Rejestracja: czw, 2 października 2008, 09:48
- Lokalizacja: Kraków
Re: Numery seryjne odbiorników
A skąd by ktoś miał taką tabliczkę? Zresztą po nitach i stanie tabliczki widać, że siedzi na tym samym miejscu 86 latPiotrek J. pisze: ↑śr, 31 stycznia 2024, 17:29 A ja bez złych intencji zapytam, na ile ktoś by się zorientował, gdyby tę tabliczkę przełożyć na chassis 890A? Jak wielkie są to różnice w tym przypadku?

Wołyń 1943. Pamiętamy!
Re: Numery seryjne odbiorników
Nie mogę teraz znaleźć dobrego zdjęcia plakatu reklamowego PZ Philips z sezonu 1937/38, ze wszystkimi modelami. Przy 697b i 8-38A, w odróżnieniu od reszty jest napisane, że są to "holenderskie odbiorniki". Tak więc podejrzewam, że chassis lub całe mogły przyjeżdżać z zagranicy i mieć tylko dokładane tabliczki znamionowe. Mogą nie mieć numerów nabitych na chassis.
Komar
Re: Numery seryjne odbiorników
Masz na myśli ten plakat, na którym 697B jest podpisany błędnie jako 6-97B? Nigdy nie zauważyłem tego podpisu. Mam za to zdjęcia stron folderu w formie książeczki z dokładnymi opisami i niczego takiego nie ma.
W tym przypadku numery mogą mieć, tyle że wysokie.
Re: Numery seryjne odbiorników
Tak, dokładnie ten znany plakat ze stylizowaną choinką. Zauważyłem te opisy ostatnio gdy przeglądałem skan tego plakatu. Teraz oczywiście jak jest potrzebny to już nie pamiętam gdzie ten skan widziałem i nie mogę go znaleźć.
Komar