Nie wiem, nie mam go ani do niego instrukcji...krzem3 pisze:Może podpowiesz jak włączyć FFT?przemak pisze:Według instrukcji FFT w tym oscyloskopie jest. Dokładność taka se, ale jest.
FFT:
Window mode: Hanning, Hamming, Blackman
Sampling points : 1024
Mathew-AudioPrecisionSpecifications.pdf
RCS0702-0032.pdf
krzem3
Wydzielono z 'AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorskim.'
Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp
- przemak
- 625...1249 postów
- Posty: 924
- Rejestracja: śr, 18 kwietnia 2007, 22:14
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorskim.
- krzem3
- 1250...1874 posty
- Posty: 1713
- Rejestracja: wt, 15 kwietnia 2008, 01:21
- Lokalizacja: Nysa woj.opolskie.
Re: AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorskim.
Faktycznie jest FFT, tylko nie wiem jak ustawić? Poszukam w instrukcji w języku angielskim czy jest opisana funkcja FFT.
krzem3
krzem3
- Piotr
- moderator
- Posty: 8656
- Rejestracja: pn, 30 czerwca 2003, 12:38
- Lokalizacja: Kraków, Ślusarska 9
- Kontakt:
Re: AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorskim.
Mało tego, miałeś już gotową odpowiedź. Dlatego kiedy Einherier podał ci odpowiedź prawidłową, to kompletnie ją zignorowałeś. Pozwolę sobie zatem przywołać ją jeszcze raz.tuxcnc pisze:Nie tylko pasuje, ale nawet takiej odpowiedzi się spodziewałem ...
Jeżeli nie rozumiesz którejś części powyższej wypowiedzi, to śmiało pytaj. Ale jeżeli chcesz dowodzić swojej tezy nie zważając na argumenty, to proszę, idź na inne forum.Einherjer pisze:Jak chcesz mieć faktycznie płaskie pasmo do 20kHz to potrzebujesz mieć -3dB przy około 60kHz. W zdecydowanej większości wzmacniaczy zniekształcenia rosną wraz ze wzrostem częstotliwości. Harmonicznych 10kHz i wyższych nie słychać, ale wynik intermodulacji 19kHz i 20kHz leży w paśmie słyszalnym. Jak zaczniesz dążyć do ograniczenia zniekształceń przy 20kHz to okaże się, że Twój wzmacniacz ma pasmo idące w setki kiloherców. Górna granica pasma w okolicy 500kHz w dobrym wzmacniaczu tranzystorowym nie jest niczym szczególnym. Do tego tego dochodzą kwestie związane ze stabilnością. Oczywiście nie ma sensu wzmacniać szumu radiowego, dlatego na wejściu takiego wzmacniacza powinien się znaleźć odpowiedni filtr dolnoprzepustowy.
Re: AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorskim.
Nie wiem czy to prawda, ale brzmi to prawdopodobnie i tak może faktycznie być, chociaż pewnie dało by się uzyskać bardziej stromy spadek.Piotr pisze:Einherjer pisze:Jak chcesz mieć faktycznie płaskie pasmo do 20kHz to potrzebujesz mieć -3dB przy około 60kHz.
Reszta wypowiedzi jest jednak nielogiczna i sama sobie zaprzecza.
Jeśli 19 kHz intermoduluje z 20 kHz, to tak MA BYĆ, ponieważ te częstotliwości należą do założonego pasma i razem ze swoją intermodulacją są integralnym składnikiem sygnału.
Jeśli natomiast 50 kHz intermoduluje z 51 kHz, to wzmacniacz jest spieprzony, bo słychać coś czego w sygnale nie było.
Wygląda mi na to, że proponowane lekarstwo jest gorsze od choroby.
Dodano :
Norma DIN 45500 (20 kHz -3dB) zaspakaja potrzeby 99% ludzkości.
Przeciętny człowiek po prostu słyszy gorzej niż ta norma przewiduje.
Wyobraźmy sobie najpierw idealny wzmacniacz pracujący z idealnym głośnikiem.
Przy 15 kHz będzie mi dokładnie wszystko jedno czy to będzie sinus czy prostokąt, wyższych częstotliwości nie usłyszę wcale.
Teraz sobie wyobraźmy taką sytuację, że przychodzi ktoś do mnie do domu i zaczyna dłubać mi we wzmacniaczu, żeby "zmniejszyć zniekształcenia przy 20 kHz".
Po tej operacji budzik DCF77 dostaje szajby i to jest jedyna namacalna korzyść.
To podobno jest forum techniczne, więc zadaje techniczne pytanie, po co wzmacniać coś czego nie słychać.
- slawekmod
- 1875...2499 postów
- Posty: 1916
- Rejestracja: czw, 14 stycznia 2010, 16:30
- Lokalizacja: Warszawa/Ostrowiec Św.
Re: AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorskim.
No ale to chyba nie forum o budzikach? Robiłeś jakieś badania w kierunku zakłóceń na 77kHz czy jak?
Moje drugie hobby można zobaczyć tu http://forum.aerodesignworks.eu/
Jak ktoś pomoże Ci całkowicie bezinteresownie to zwyczajnie powiedz "dziękuję".
Jak ktoś pomoże Ci całkowicie bezinteresownie to zwyczajnie powiedz "dziękuję".
-
- 2500...3124 posty
- Posty: 2552
- Rejestracja: pt, 22 stycznia 2010, 18:34
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorskim.
Manipulacje, żeby uzyskać szybszy spadek skończą się utratą stabilności albo "górką" na charakterystyce częstotliwościowej. Nie ma zresztą powodu, żeby je robić. Pisząc o intermodulacji miałem cichą nadzieję, że wiesz na czym polegają zniekształcenia IMD. Liniowy wzmacniacz NIE WPROWADZA żadnych składowych intermodulacyjnych do sygnału. Pojawiają się one tylko na skutek nieliniowości wzmacniacza. Z tego właśnie powodu dobrze jest zadbać, żeby wzmacniacz był liniowy również w okolicach górnej części pasma akustycznego. Jeśli nie będzie to może nastąpić, na skutek nieliniowości wzmacniacza, intermodulacja przykładowo składowych 16kHz i 17kHz, które normalnie w sygnale występują i wyprodukować składowe 1kHz, 2kHz itd. których NIE BYŁO w oryginalnym sygnale.tuxcnc pisze:Nie wiem czy to prawda, ale brzmi to prawdopodobnie i tak może faktycznie być, chociaż pewnie dało by się uzyskać bardziej stromy spadek.Piotr pisze:Einherjer pisze:Jak chcesz mieć faktycznie płaskie pasmo do 20kHz to potrzebujesz mieć -3dB przy około 60kHz.
Reszta wypowiedzi jest jednak nielogiczna i sama sobie zaprzecza.
Jeśli 19 kHz intermoduluje z 20 kHz, to tak MA BYĆ, ponieważ te częstotliwości należą do założonego pasma i razem ze swoją intermodulacją są integralnym składnikiem sygnału.
Re: AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorskim.
Ja tu widzę sztukę dla sztuki.
Górka czy dołek paskudnie wygląda na charakterystyce, ale czy ją ktoś w ogóle usłyszy ?
Idealny wzmacniacz powinien idealnie przenosić w założonym paśmie i idealnie nie przenosić poza pasmem.
W układzie analogowym efekt będzie daleki od ideału, ale przynajmniej powinna obowiązywać zasada, że to czego się nie usłyszy się wycina a nie wzmacnia.
Nie chcę tu teoretyzować, ale zwróć uwagę na korki przed światłami.
No wiesz, takie sytuacje gdy stoisz pół godziny w korku, aż wreszcie za którymiś światłami widzisz przed sobą pustą drogę ...
To jest doskonały przykład tego, jak zupełnie przypadkowe fale mogą wywołać rezonans na zupełnie innej częstotliwości, taka teoria chaosu w praktyce ...
Dlatego uważam że powinno się dążyć do wytłumienia wszystkiego co niepotrzebne, zamiast podnosić wzmocnienie poza założonym pasmem.
Dodano:
Górka czy dołek paskudnie wygląda na charakterystyce, ale czy ją ktoś w ogóle usłyszy ?
Idealny wzmacniacz powinien idealnie przenosić w założonym paśmie i idealnie nie przenosić poza pasmem.
W układzie analogowym efekt będzie daleki od ideału, ale przynajmniej powinna obowiązywać zasada, że to czego się nie usłyszy się wycina a nie wzmacnia.
Nie chcę tu teoretyzować, ale zwróć uwagę na korki przed światłami.
No wiesz, takie sytuacje gdy stoisz pół godziny w korku, aż wreszcie za którymiś światłami widzisz przed sobą pustą drogę ...
To jest doskonały przykład tego, jak zupełnie przypadkowe fale mogą wywołać rezonans na zupełnie innej częstotliwości, taka teoria chaosu w praktyce ...
Dlatego uważam że powinno się dążyć do wytłumienia wszystkiego co niepotrzebne, zamiast podnosić wzmocnienie poza założonym pasmem.
Dodano:
A to już jest chyba fizyka alternatywna ...Einherjer pisze:intermodulacja przykładowo składowych 16kHz i 17kHz, które normalnie w sygnale występują i wyprodukować składowe 1kHz, 2kHz itd. których NIE BYŁO w oryginalnym sygnale.
- tszczesn
- moderator
- Posty: 11225
- Rejestracja: wt, 12 sierpnia 2003, 09:14
- Lokalizacja: Otwock
- Kontakt:
Re: AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorskim.
Hmmm, proponuję zapoznać się z podstawami elektroniki i teorii sygnałów i nie chwalić się swoją niewiedzą...tuxcnc pisze:A to już jest chyba fizyka alternatywna ...
Re: Wydzielono z 'AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorsk
Może to jest niewiedza, ale nie słyszałem o sygnale w którym są dwie różne częstotliwości, a nie ma ich różnicowych.
-
- 2500...3124 posty
- Posty: 3049
- Rejestracja: sob, 17 stycznia 2004, 22:10
- Lokalizacja: Zawiercie
Re: Wydzielono z 'AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorsk
moze masz slaby sluch ?tuxcnc pisze:Może to jest niewiedza, ale nie słyszałem o sygnale w którym są dwie różne częstotliwości, a nie ma ich różnicowych.
Re: Wydzielono z 'AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorsk
Zadałem TECHNICZNE pytanie, PO CO PASMO DO 100 kHz ?
Po kilku atakach ad personam temat wylądował w kąciku dla słuchających kabli ...
Fatalnie to świadczy o poziomie moderacji, a więc i forum jako takiego.
Co do kolejnego ataku ad personam, to faktycznie mam słaby słuch, jestem statystycznym pięćdziesięciolatkiem, szumi mi w uszach i powyżej 15 kHz nie słyszę, rozumiem jednak że są ludzie słyszący lepiej i to dla nich się buduje wzmacniacze. Rozumiem też podejście przemysłu, oni muszą z tego wyżyć, a łatwiej jest podnieść pasmo niż wytłumaczyć debilowi że więcej nie usłyszy. Niestety dzięki temu mamy plagę ludzi, którzy widzą 100 fps i słyszą 30 kHz, aż dziwne że ekrany telewizorów nie przenoszą podczerwieni i ultrafioletu ...
Wracając do mojej głuchoty, to co ona ma do rzeczy ?
Sumowanie przebiegów sinusoidalnych to matematyka, nauka ścisła, nie da się tak do siebie dodać dwóch sinusoid o różnym okresie, żeby się nie zdudniły.
NIE DA SIĘ !
Twierdzenie, że jest w przebiegu szesnaście i siedemnaście kiloherców, a nie ma kiloherca, to alternatywna fizyka i alternatywna matematyka.
Wielu rzeczy nie wiem, ale to akurat wiem na pewno.
Po kilku atakach ad personam temat wylądował w kąciku dla słuchających kabli ...
Fatalnie to świadczy o poziomie moderacji, a więc i forum jako takiego.
Co do kolejnego ataku ad personam, to faktycznie mam słaby słuch, jestem statystycznym pięćdziesięciolatkiem, szumi mi w uszach i powyżej 15 kHz nie słyszę, rozumiem jednak że są ludzie słyszący lepiej i to dla nich się buduje wzmacniacze. Rozumiem też podejście przemysłu, oni muszą z tego wyżyć, a łatwiej jest podnieść pasmo niż wytłumaczyć debilowi że więcej nie usłyszy. Niestety dzięki temu mamy plagę ludzi, którzy widzą 100 fps i słyszą 30 kHz, aż dziwne że ekrany telewizorów nie przenoszą podczerwieni i ultrafioletu ...
Wracając do mojej głuchoty, to co ona ma do rzeczy ?
Sumowanie przebiegów sinusoidalnych to matematyka, nauka ścisła, nie da się tak do siebie dodać dwóch sinusoid o różnym okresie, żeby się nie zdudniły.
NIE DA SIĘ !
Twierdzenie, że jest w przebiegu szesnaście i siedemnaście kiloherców, a nie ma kiloherca, to alternatywna fizyka i alternatywna matematyka.
Wielu rzeczy nie wiem, ale to akurat wiem na pewno.
-
- 2500...3124 posty
- Posty: 3049
- Rejestracja: sob, 17 stycznia 2004, 22:10
- Lokalizacja: Zawiercie
Re: Wydzielono z 'AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorsk
A ma tyle ze ja naprawdę jestem głuchy, ubytek ponad 90dB przy 8kHz a jednak inaczej mi się słucha wzmacniacza typu bambino a inaczej ( lepiej, bardziej przejrzyście , czyściej ) Amplifona. Więc coś na rzeczy jest.tuxcnc pisze: Wracając do mojej głuchoty, to co ona ma do rzeczy ?
Re: Wydzielono z 'AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorsk
Ale dlaczego miało by być w tym cokolwiek dziwnego ?
Słyszysz tyle ile słyszysz, i w tych granicach możesz usłyszeć różnicę.
Ja pomimo mojej głuchoty, chcę sobie zbudować lampowego słuchawkowego OTL, bo kto bogatemu zabroni ?
Na pewno będzie brzmiał niepowtarzalnie, niekoniecznie lepiej od innych, ale niepowtarzalnie, bo to przecież będzie jedyny egzemplarz na świecie.
Będzie miał pasmo zgodne z normą DIN 45500, zapewne nawet lepsze, bo może ktoś inny będzie chciał na nim czegoś posłuchać.
Tylko zadaje sobie pytanie gdzie powinna leżeć górna granica pasma, bo na OTL to bez problemu osiągnę megaherce i nie będzie się specjalnie czym chwalić.
Dlatego zadałem pytanie "po co 100 kHz ?", ale jak dotychczas nie dostałem żadnej akceptowalnej odpowiedzi, poza oczywistym, że konstruktorowi sprawia to radochę ....
Słyszysz tyle ile słyszysz, i w tych granicach możesz usłyszeć różnicę.
Ja pomimo mojej głuchoty, chcę sobie zbudować lampowego słuchawkowego OTL, bo kto bogatemu zabroni ?
Na pewno będzie brzmiał niepowtarzalnie, niekoniecznie lepiej od innych, ale niepowtarzalnie, bo to przecież będzie jedyny egzemplarz na świecie.
Będzie miał pasmo zgodne z normą DIN 45500, zapewne nawet lepsze, bo może ktoś inny będzie chciał na nim czegoś posłuchać.
Tylko zadaje sobie pytanie gdzie powinna leżeć górna granica pasma, bo na OTL to bez problemu osiągnę megaherce i nie będzie się specjalnie czym chwalić.
Dlatego zadałem pytanie "po co 100 kHz ?", ale jak dotychczas nie dostałem żadnej akceptowalnej odpowiedzi, poza oczywistym, że konstruktorowi sprawia to radochę ....
- slawekmod
- 1875...2499 postów
- Posty: 1916
- Rejestracja: czw, 14 stycznia 2010, 16:30
- Lokalizacja: Warszawa/Ostrowiec Św.
Re: Wydzielono z 'AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorsk
Tak Ciebie zapytam: domagasz się odpowiedzi na pytanie i tą odpowiedź dostałeś ale czy zapytałeś może firmy takiej jak Harman Kardon czy Denon dlaczego one nie ograniczają pasma? Tylko proszę, nie zasłaniaj się marketingiem i innym oklepanymi bzdurami typu firmowy PR. Zapytaj może te firmy a potem pisz pytania z wykrzyknikami.
To nie audiofilskie forum z tekstami o cudownym brzmieniu ECC83 Mullarda bo ma średnicę lepszą (chyba bańki) od RFT i cudownym parowaniu ECC82 które i tak pracują w osobnych kanałach.
Nie wiem co się tak uczepiłeś tego pasma? Zmień budzik na taki który ma lepszy moduł DCF 77 a do OTL-a koniecznie zaprojektuj pułapkę dla 77.5kHz która załatwi sprawę zakłócania Twojego zegarka.
To nie audiofilskie forum z tekstami o cudownym brzmieniu ECC83 Mullarda bo ma średnicę lepszą (chyba bańki) od RFT i cudownym parowaniu ECC82 które i tak pracują w osobnych kanałach.
Nie wiem co się tak uczepiłeś tego pasma? Zmień budzik na taki który ma lepszy moduł DCF 77 a do OTL-a koniecznie zaprojektuj pułapkę dla 77.5kHz która załatwi sprawę zakłócania Twojego zegarka.
Moje drugie hobby można zobaczyć tu http://forum.aerodesignworks.eu/
Jak ktoś pomoże Ci całkowicie bezinteresownie to zwyczajnie powiedz "dziękuję".
Jak ktoś pomoże Ci całkowicie bezinteresownie to zwyczajnie powiedz "dziękuję".
Re: Wydzielono z 'AMP Audio Music KL. A w wykonaniu amatorsk
Wybacz, ale kiedy czytam twoje wypowiedzi, to mam wrażenie, że jest dokładnie odwrotnie.slawekmod pisze: To nie audiofilskie forum z tekstami o cudownym brzmieniu ECC83 Mullarda bo ma średnicę lepszą (chyba bańki) od RFT i cudownym parowaniu ECC82 które i tak pracują w osobnych kanałach.
Ja pytam o FIZYCZNE uzasadnienie, Ty każesz mi pytać producentów dlaczego określone modele lepiej się sprzedają ....
Może zacznijmy od pytań zasadniczych - widzisz 100 fps ? słyszysz 30 kHz ?