Strona 2 z 2

Re: Zabytki elektryki

: wt, 10 stycznia 2017, 15:06
autor: szalony
Dołączam zdjęcie tabliczki znamionowej silnika o "prawidłowej" tolerancji na chwilowe przeciążenie.
12496487_943053115730308_2527579256302796156_o.jpg

Re: Zabytki elektryki

: wt, 10 stycznia 2017, 16:33
autor: akordeonista
Wygląda to na tabliczkę znamionową silnika trakcyjnego o mocy 550 kW - prawdopodobnie kolei podziemnej. Metro w Londynie zasilane jest napięciem stałym 800 V, a silniki trakcyjne z reguły łączone są szeregowo po dwa. Wszystkie silniki trakcyjne dają się przeciążać - u nas istnieje termin "moc ciągła" i "moc godzinna" - tę drugą, większą o ok. 20 % silnik może oddawać bez szkody przez godzinę. Pozdrawiam - W.

Re: Zabytki elektryki

: wt, 10 stycznia 2017, 18:04
autor: szalony
To jest silnik główny walcarki kwarto z lat 60, prod "Loewy Rolling Mills". Jest on stosunkowo niewielkiej mocy ze względu na małą prędkość walcowania. Walcarka ta może, o ile pamiętam pracować w zakresach grubości pasma 14 - 0,2 mm. Zwijarki są napędzane silnikami po 125kW. Dołączam jeszcze tabliczkę z przekładni.
12471364_938226719546281_3370184528832251194_o.jpg

Re: Zabytki elektryki

: pt, 13 stycznia 2017, 15:59
autor: staszeks
To może jeszcze jedno.
\Tym razem bez tabliczki znamionowej za to z wyłącznikiem.
Ma jedną podstawową zaletę - jest odporna na wysokie temperatury.

Re: Zabytki elektryki

: pt, 13 stycznia 2017, 19:44
autor: tiquet
To i ja się pochwalę.
Induktor Ruhmkorffa kupiony przeze mnie na targu za parę zł.
Nie znam dokładego roku produkcji, ale jest stary.